تناسب اندام و تغذیه

ماهی های دیگری که به خوبی ماهی قزل آلا هستند

ماهی های دیگری که به خوبی ماهی قزل آلا هستند

ماهی های دیگری که به خوبی ماهی قزل آلا هستند : بررسی ماهی سالمون در رژیم غذایی مدیترانه ای انعطاف پذیری رژیم غذایی را نشان می دهد، زیرا ماهی قزل آلا بومی سواحل اقیانوس اطلس شمالی و اقیانوس آرام، دور از دریای مدیترانه است. با این حال، آنها در آبزی پروری در مکان های دیگر رشد می کنند.

روتنشتاین دلیل اینکه ماهی غیر مدیترانه ای با این وجود به عنوان یک کاندید معقول برای مطالعه واجد شرایط بود را پیشنهاد کرد. “رژیم غذایی شامل انواع ماهی های دیگر است که مشخصات تغذیه ای مشابهی دارند و با فواید سلامتی متعددی همراه هستند. به عنوان مثال، ساردین و ماهی قزل آلا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3، به ویژه EPA و DHA هستند که برای سلامت قلب مفید هستند. آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین، ویتامین D و کلسیم هستند.

از نظر میدلمن، که در رژیم غذایی مدیترانه‌ای متخصص است، «این در مورد خوردن لذت‌بخش از انواع مختلف ماهی و غذاهای دریایی، و همچنین طیف گسترده‌ای از هر چیز دیگری است – سبزیجات، حبوبات، غلات کامل، میوه‌ها، آجیل، دانه‌ها، زیتون، تخم‌مرغ. ماست، پنیر و غیره – چون طعم خوبی دارد، احساس خوبی به شما می‌دهد و مغذی است.» او افزود: «می‌دانم که خیلی علمی به نظر نمی‌رسد، اما به نظر می‌رسد برای مردمی که در منطقه مدیترانه زندگی می‌کنند بسیار خوب عمل می‌کند.»

در مقایسه با رژیم غذایی استاندارد غربی، رژیم مدیترانه ای تا حد زیادی از گوشت قرمز، شکر، نمک زیاد و چربی های ناسالم اجتناب می کند. برای مطالعه جدید، محققان یک تجزیه و تحلیل ثانویه از یک کارآزمایی تغذیه تصادفی کنترل شده را انجام دادند که شامل 41 شرکت کننده بود که یک رژیم غذایی مدیترانه ای را برای دو دوره پنج هفته ای، با یک وقفه چهار هفته ای در بین آنها، انجام دادند. افراد در طول دوره های مداخله رژیم غذایی، هفته ای دو وعده ماهی سالمون می خوردند.

شرکت‌کنندگان در منطقه لافایت بزرگ، IN استخدام شدند و هیچ‌کدام قبلاً رژیم مدیترانه‌ای نداشتند. سن آنها بین 30 تا 69 سال بود. آنها چاقی یا اضافه وزن داشتند، اگرچه هیچ یک از آنها شرایط متابولیک فعال – مانند دیابت نوع 2 – یا بیماری حاد نداشتند. محققان CHI های خود را ثبت کردند و نمونه های پلاسمای خون شرکت کنندگان را قبل و بعد از مطالعه جمع آوری کردند.

ماهی های دیگری که به خوبی ماهی قزل آلا هستند : محققان از متابولومیک مبتنی بر طیف‌سنجی جرمی کروماتوگرافی برای تجزیه و تحلیل پلاسمای شرکت‌کنندگان و همچنین ماهی سالمون و ۹۹ غذای دیگر مصرف‌شده در رژیم غذایی مدیترانه‌ای استفاده کردند. اگر محققان ترکیبی را در همه نمونه‌های ماهی سالمون یافتند، اما در سایر غذاهای رژیمی نه، آن را به عنوان FSC ماهی قزل آلا توصیف کردند. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *