مراقبت و سلامتی

دلایل بروز بیماری قلبی

دلایل بروز بیماری قلبی

دلایل بروز بیماری قلبی : فشار خون بالا، کلسترول بالا و استعمال دخانیات بزرگترین مشکوک به بیماری قلبی هستند. هر یک از این عوامل می تواند خطر ایجاد پلاک را افزایش دهد، که می تواند باعث باریک شدن رگ های خونی، محدود کردن جریان خون و آسیب قلبی شود.

برخی از شرایط پزشکی نیز شما را در معرض خطر بیماری قلبی قرار می دهد. به عنوان مثال، دیابت شما را دو برابر بیشتر از افرادی با سطح قند خون طبیعی در معرض سکته مغزی قرار می دهد

سایر عوامل خطر عبارتند از:

چاقی

  • داشتن رژیم غذایی سرشار از چربی، قند یا غذاهای فرآوری شده
  • داشتن یک سبک زندگی بی تحرک، بدون ورزش
  • مصرف بیش از حد الکل
  • نخوابیدن کافی

فشار

در برخی موارد، داشتن یک نوع بیماری قلبی می تواند منجر به سایر مشکلات قلبی نیز شود. برای مثال، CAD یا کاردیومیوپاتی ممکن است منجر به نارسایی قلبی شود، به خصوص اگر این شرایط درمان نشوند.

تشخیص

تجربه علائم بیماری قلبی و مراجعه به یک قرار ملاقات برای آزمایش بیماری قلبی می تواند ترسناک باشد. اما، مهم است که بدانید آیا بیماری قلبی دارید، بنابراین تیم مراقبت شما (به عنوان مثال، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی و متخصص قلب) می تواند گزینه های درمانی را به شما پیشنهاد دهد که می تواند علائم شما را کاهش دهد و وضعیت شما را بهبود بخشد.

در طول قرار ملاقات شما، ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی از شما در مورد سابقه پزشکی و خانوادگی شما سوال می کند و یک معاینه فیزیکی استاندارد انجام می دهد. این می تواند به آنها کمک کند تا روند تشخیصی را به جلو بروند و بیاموزند که چه نوع آزمایش هایی را برای تأیید یا رد تشخیص تجویز کنند.

چندین آزمایش ممکن است بیماری قلبی را تشخیص دهد، مانند:

آزمایش خون: چندین آزمایش خون می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را اندازه گیری کند، از جمله بررسی پروتئین های خاص خون مرتبط با قلب، سطح کلسترول و التهاب.

کاتتریزاسیون قلبی: این روش به عروق خونی و دریچه های قلب شما نگاه می کند. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما یک کاتتر (لوله کوچک) را در یک رگ خونی در بازو، کشاله ران یا گردن شما قرار می دهد. لوله نازک به قلب شما متصل می شود تا درک بهتری از سلامت قلب خود داشته باشید.
سی تی اسکن قلب: ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما ممکن است از این آزمایش برای گرفتن عکس و مدل های سه بعدی از قلب و عروق خونی شما استفاده کند. سی تی اسکن قلب می تواند میزان تجمع کلسیم در دیواره سرخرگ ها را ارزیابی کند. این آزمایش اغلب برای تشخیص بیماری های CAD یا دریچه قلب استفاده می شود.

تست های تصویربرداری: تصویربرداری رزونانس مغناطیسی (MRI) یا توموگرافی گسیل پوزیترون (PET) نمونه هایی از آزمایش های تصویربرداری هستند. آنها از قلب و رگ های خونی شما عکس می گیرند و می توانند به پزشک کمک کنند تا جریان خون شما را دقیق تر ببیند.

اشعه ایکس قفسه سینه: این اسکن همچنین از داخل قفسه سینه شما عکس می گیرد و می تواند به تشخیص نارسایی قلبی کمک کند. آنژیوگرافی عروق کرونر: در این روش از رنگ مخصوص و تصاویر اشعه ایکس برای بررسی علائم تجمع پلاک در شریان ها استفاده می شود. (منبع)

برای مطلب مرتبط با کاهش وزن به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *