مراقبت و سلامتی

علائم اسکیزوفرنی در نوجوانان

علائم اسکیزوفرنی در نوجوانان

علائم اسکیزوفرنی در نوجوانان : علائم اسکیزوفرنی در نوجوانان مانند علائم در بزرگسالان است، اما ممکن است تشخیص دقیق این بیماری دشوارتر باشد. به این دلیل که برخی از علائم اولیه اسکیزوفرنی – آنهایی که قبل از توهم، هذیان و بی نظمی رخ می دهند – معمولا در بسیاری از نوجوانان دیده می شود، مانند:

  • کناره گیری از دوستان و خانواده.
  • در مدرسه خوب عمل نمی کند.
  • داشتن مشکل در خواب.
  • احساس تحریک پذیری یا افسردگی.
  • نداشتن انگیزه

همچنین، استفاده از مواد مخدر تفریحی مانند ماری جوانا، محرک هایی مانند کوکائین و مت آمفتامین ها یا مواد توهم زا می تواند علائم مشابهی ایجاد کند. در مقایسه با بزرگسالان مبتلا به اسکیزوفرنی، نوجوانان مبتلا به این بیماری ممکن است کمتر دچار هذیان و توهم شوند.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد

افراد مبتلا به اسکیزوفرنی اغلب نمی دانند که یک بیماری روانی دارند که نیاز به مراقبت پزشکی دارد. در نتیجه، خانواده یا دوستان اغلب نیاز به کمک گرفتن از آنها دارند.

کمک به فردی که ممکن است اسکیزوفرنی داشته باشد

اگر افرادی که می شناسید علائم اسکیزوفرنی دارند، در مورد نگرانی های خود با آنها صحبت کنید. در حالی که نمی توانید آنها را مجبور کنید که به دنبال کمک باشند، می توانید تشویق و حمایت کنید. همچنین می توانید به آنها کمک کنید تا یک متخصص مراقبت های بهداشتی یا متخصص سلامت روان پیدا کنند. اگر مردم برای خود یا دیگران خطرناک هستند، یا غذا، لباس یا سرپناه ندارند، ممکن است لازم باشد برای کمک با 911 در ایالات متحده یا سایر امدادگران اضطراری تماس بگیرید. یک متخصص سلامت روان باید آنها را ارزیابی کند. برخی از افراد ممکن است نیاز به بستری اضطراری در بیمارستان داشته باشند. قوانین مربوط به درمان سلامت روان بر خلاف میل افراد در ایالت ها متفاوت است. شما می توانید برای جزئیات بیشتر با آژانس های سلامت روان محلی یا ادارات پلیس در منطقه خود تماس بگیرید.

افکار و رفتار خودکشی

علائم اسکیزوفرنی در نوجوانان : افکار و تلاش های خودکشی در افراد مبتلا به اسکیزوفرنی بسیار بالاتر از حد متوسط ​​است. اگر فردی در خطر خودکشی قرار دارد یا اقدام به خودکشی کرده است، مطمئن شوید که شخصی در کنار آن شخص بماند. با خط تلفن خودکشی تماس بگیرید. در ایالات متحده، برای رسیدن به خط زندگی خودکشی و بحران 988 که 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته در دسترس است، با 988 تماس بگیرید یا پیامک ارسال کنید. یا از Lifeline Chat استفاده کنید. خدمات رایگان و محرمانه است. Suicide & Crisis Lifeline در ایالات متحده دارای یک خط تلفن اسپانیایی زبان به شماره 1-888-628-9454 (رایگان) است.

درمان مناسب اسکیزوفرنی می تواند خطر خودکشی را کاهش دهد. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *