تناسب اندام و تغذیه

دانه چیا ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند

دانه چیا ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند

دانه چیا ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند : یک مقاله جدید نشان می دهد که دانه چیا ممکن است دارای ویژگی های تغذیه ای باشد که ممکن است به مدیریت فشار خون کمک کند و دارای مزایای ضد التهابی باشد. این مقاله به تحقیقات رو به رشدی اضافه می کند که از مزایای سلامتی مصرف دانه چیا حمایت می کند.

کارشناسان به اشتراک می گذارند که دانه های چیا یک مکمل عالی برای یک رژیم غذایی متعادل هستند و توصیه می کنند که آنها را در برنامه غذایی خود بگنجانید. ئدانه‌های چیا مدت‌هاست که افزوده‌های محبوبی به فهرست‌های «ابر غذاها» بوده‌اند و یک مقاله جدید نشان می‌دهد که از نگهداری آن‌ها در آنجا حمایت می‌شود.

این مقاله که روز پنجشنبه منتشر شد، نشان می‌دهد که دانه‌های چیا ممکن است فشار خون و خطر ابتلا به سرطان را کاهش دهد. میشل روتنشتاین، RDN، متخصص تغذیه و متخصص تغذیه قلب و عروق پیشگیرانه در EntirelyNourished می‌گوید: «این دانش نه تنها درک ما از تغذیه دانه چیا را عمیق‌تر می‌کند، بلکه بینش‌هایی را نیز به دانشمندان ارائه می‌دهد تا از این اطلاعات در جهت بهبود سلامت انسان استفاده کنند.

این دانش شامل یک بررسی منبع معتبر است که در ژانویه سال 2023 منتشر شد که نشان می‌دهد دانه‌های چیا حاوی:

اسیدهای چرب غیر اشباع که می توانند سلامت قلب و عروق را بهبود بخشند فیبر بالا که می تواند به تثبیت سطح گلوکز خون در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و بیماری های مربوط به دستگاه گوارش کمک کند. پروتئینی که ممکن است به درمان سرطان و فشار خون بالا کمک کند

خواص ضد میکروبی

به طور کلی، کارشناسان به اشتراک می گذارند که درک ارزش غذایی غذاها، از جمله دانه چیا، مهم است. Catalina Ruz Gatica MS, RD, LDN، متخصص تغذیه و متخصص در بیماری‌های مزمن و سلامت عمومی می‌گوید: «تغذیه عمیقاً بر سلامت، طول عمر و حساسیت ما به بیماری‌ها تأثیر می‌گذارد». با شناسایی مواد مغذی کلیدی در غذاهای خاص که می توانند با بیماری مبارزه کنند، بدن خود را به ابزارهای ضروری برای حفظ سلامت مجهز می کنیم.

کارشناسان مقاله جدید را عمیق‌تر بررسی کردند و توضیح دادند که چه چیزی به ما می‌گوید، چه چیزی نمی‌گوید، و چگونه دانه‌های چیا را در رژیم غذایی خود بگنجانیم.

دانه چیا چیست؟

یک پرایمر سریعتر روی دانه های چیا قبل از حفاری: کارا هاربستریت، MS RD LD از Street Smart Nutrition توضیح می‌دهد: «دانه‌های چیا دانه‌های خوراکی گیاه Salvia hispanica هستند که بخشی از خانواده نعناع است».

دانه چیا بومی آمریکای جنوبی است و قبل از استعمار توسط مطالعات اروپایی به عنوان یک محصول اصلی و منبع غذایی توسط فرهنگ های مزوامریکایی استفاده می شد. Harbstreet توضیح می دهد که آنها سیاه یا خاکستری و کوچک هستند (حدود 2 میلی متر).

هاربستریت می گوید: «یک ویژگی متمایز اصلی ماهیت آبگریز آنهاست که به آنها اجازه می دهد 10 تا 12 برابر وزن خود مایعات را جذب کنند. این ماده یک ماده غلیظ و ژل مانند برای استفاده در غذا ایجاد می کند، اگرچه می توان آنها را به صورت خام نیز مصرف کرد.

فهرست طولانی از فواید بالقوه دانه چیا – علیرغم اندازه کوچکشان – آن ها را در میان دانشمندان متمایز کرده است. دانه‌های چیا مدت‌هاست که برای فواید تغذیه‌ای و دارویی آن‌ها مورد تحقیق قرار گرفته است. آنها حاوی اسیدهای چرب امگا 3، اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه، فیبر و پروتئین، همراه با آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی هستند.»

آنچه مقاله جدید در مورد فواید سلامتی دانه چیا نشان می دهد

دانه چیا ممکن است به کاهش فشار خون کمک کند : محققان ژنوم چیا را توالی یابی کردند، به این معنی که اطلاعات ژنتیکی آن را در آزمایشگاه بررسی کردند. نویسندگان به ۲۹ ژن در دانه‌های چیا اشاره کردند که به بیوسنتز اسیدهای چرب اشباع نشده (PUFA) کمک می‌کنند و ۹۳ ژن به خاصیت ژل‌سازی که Harbstreet در بالا به آن اشاره شد کمک می‌کند. علاوه بر این، بیش از 2700 ژن که در دانه به میزان زیادی بیان می‌شوند، احتمالاً پپتیدهای فعال زیستی کوچک مشتق شده از پروتئین را ایجاد می‌کنند. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *