تناسب اندام و تغذیه

آیا برنج خام فوایدی دارد؟

آیا برنج خام فوایدی دارد؟

آیا برنج خام فوایدی دارد؟ به نظر می رسد مصرف برنج خام هیچ مزیت اضافه ای ندارد. علاوه بر این، مصرف برنج خام با بسیاری از پیامدهای نامطلوب سلامتی مانند آسیب دندان، ریزش مو، درد معده و کم خونی ناشی از فقر آهن همراه بوده است (منبع 6، منبع معتبر 7). اگرچه غذاهای خام در سال‌های اخیر محبوبیت پیدا کرده‌اند، زیرا طرفداران ادعا می‌کنند که مزایای سلامتی بیشتری دارند، این مورد در مورد برنج خام صدق نمی‌کند. اگر از برنج لذت می برید و می خواهید از مزایای بیشتری بهره مند شوید، سعی کنید انواع دیگر برنج مانند برنج قهوه ای، سیاه، قرمز یا وحشی را تغییر دهید.

در مقایسه با برنج سفید، این گونه‌ها دارای آنتی‌اکسیدان بیشتری هستند و حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های بیشتری، به‌ویژه ویتامین‌های B هستند.

خلاصه

برنج خام مزایای سلامتی بیشتری را ارائه نمی دهد. اگر می‌خواهید گزینه سالم‌تری داشته باشید، سعی کنید به انواع برنج مانند برنج قهوه‌ای، سیاه، قرمز یا وحشی بروید که مغذی‌تر هستند. مصرف برنج خام بی خطر است و چندین نگرانی برای سلامتی ایجاد می کند، مانند مسمومیت غذایی ناشی از B. Cereus و آسیب به دستگاه گوارش شما. تمایل به مصرف برنج خام یا سایر غذاهای غیر مغذی می تواند نشانه زمینه ای پیکا باشد که یک اختلال روانی است که با ریزش مو، خستگی، درد معده و کم خونی ناشی از فقر آهن همراه است.

علاوه بر این، برنج خام مغذی تر از برنج پخته نیست. اگر به سادگی می‌خواهید برنج سالم‌تری داشته باشید، سعی کنید برنج قهوه‌ای، سیاه، قرمز یا وحشی را انتخاب کنید.

مشکلات گوارشی

برنج خام دارای چندین ترکیب است که ممکن است باعث مشکلات گوارشی شود. برای شروع، حاوی لکتین است، نوعی پروتئین که به عنوان یک حشره کش طبیعی عمل می کند. لکتین ها گاهی اوقات به عنوان مواد ضد مغذی شناخته می شوند زیرا ممکن است توانایی بدن شما برای جذب مواد مغذی را کاهش دهند (منبع مورد اعتماد 4). انسان قادر به هضم لکتین ها نیست، بنابراین آنها بدون تغییر از دستگاه گوارش شما عبور می کنند و ممکن است به دیواره روده آسیب برسانند. این ممکن است منجر به علائمی مانند اسهال و استفراغ شود (منبع معتبر 5). به طور معمول، زمانی که برنج پخته می شود، اکثر این لکتین ها با حرارت از بین می روند .

سایر نگرانی های سلامتی

به نظر می رسد مصرف برنج خام هیچ مزیت اضافه ای ندارد. علاوه بر این، مصرف برنج خام با بسیاری از پیامدهای نامطلوب سلامتی مانند آسیب دندان، ریزش مو، درد معده و کم خونی ناشی از فقر آهن همراه بوده است. اگرچه غذاهای خام در سال‌های اخیر محبوبیت پیدا کرده‌اند، زیرا طرفداران ادعا می‌کنند که مزایای سلامتی بیشتری دارند، این مورد در مورد برنج خام صدق نمی‌کند.

اگر از برنج لذت می برید و می خواهید از مزایای بیشتری بهره مند شوید، سعی کنید انواع دیگر برنج مانند برنج قهوه ای، سیاه، قرمز یا وحشی را تغییر دهید. در مقایسه با برنج سفید، این گونه‌ها دارای آنتی‌اکسیدان بیشتری هستند و حاوی مواد معدنی و ویتامین‌های بیشتری، به‌ویژه ویتامین‌های B هستند (منبع مورد اعتماد).

خلاصه

آیا برنج خام فوایدی دارد؟ برنج خام مزایای سلامتی بیشتری را ارائه نمی دهد. اگر می‌خواهید گزینه سالم‌تری داشته باشید، سعی کنید به انواع برنج مانند برنج قهوه‌ای، سیاه، قرمز یا وحشی بروید که مغذی‌تر هستند. مصرف برنج خام بی خطر است و چندین نگرانی برای سلامتی ایجاد می کند، مانند مسمومیت غذایی ناشی از B. Cereus و آسیب به دستگاه گوارش شما.

تمایل به مصرف برنج خام یا سایر غذاهای غیر مغذی می تواند نشانه زمینه ای پیکا باشد که یک اختلال روانی است که با ریزش مو، خستگی، درد معده و کم خونی ناشی از فقر آهن همراه است. علاوه بر این، برنج خام مغذی تر از برنج پخته نیست. اگر به سادگی می‌خواهید برنج سالم‌تری داشته باشید، سعی کنید برنج قهوه‌ای، سیاه، قرمز یا وحشی را انتخاب کنید.

در برخی موارد، میل به خوردن برنج خام می‌تواند نشانه‌ای از یک اختلال در خوردن باشد که به عنوان پیکا شناخته می‌شود – اشتها برای غذاها یا مواد غیر مغذی.

اگرچه پیکا غیر معمول است، اما احتمال بروز آن در کودکان و زنان باردار بیشتر است. در بیشتر موارد موقتی است اما ممکن است نیاز به مشاوره روانشناسی داشته باشد. مصرف مقادیر زیادی برنج خام به دلیل پیکا با عوارض جانبی مانند خستگی، درد شکم، ریزش مو، آسیب دندان ها و کم خونی فقر آهن همراه بوده است. اگر مشکوک هستید که شما یا کسی که می شناسید ممکن است پیکا داشته باشد، مهم است که به دنبال مشاوره پزشکی باشید، زیرا این وضعیت ممکن است عوارض جدی برای سلامتی ایجاد کند. (منبع)

برای مقالات مرتبط به این صفحه سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *