مراقبت و سلامتی

ناباروری و درمان های طبیعی

ناباروری و درمان های طبیعی

ناباروری و درمان های طبیعی : درمان های طبیعی می تواند شامل روش هایی مانند طب سوزنی و یوگا باشد. یک بررسی در سال 2018 نشان داد که حداقل 29 درصد از زوج ها نوعی درمان طبیعی یا جایگزین ناباروری را به تنهایی یا مکمل درمان های سنتی امتحان کرده اند.

طب سوزنی

طب سوزنی شامل وارد کردن سوزن های کوچک و نازک در نقاط مختلف بدن است. اعتقاد بر این است که این نقاط می توانند به تحریک جریان انرژی بدن کمک کنند. هیچ مدرک قطعی برای حمایت از طب سوزنی به عنوان درمان ناباروری وجود ندارد.

یک بررسی اخیر منبع مطمئن از آزمایش‌های بالینی متعدد شواهد محدودی را نشان داد که طب سوزنی می‌تواند تخمک‌گذاری و قاعدگی را در زنان مبتلا به PCOS بهبود بخشد. اطلاعات بیشتری در مورد طب سوزنی و ناباروری دریافت کنید.

یوگا

یوگا شامل حالات و تکنیک های تنفسی برای تقویت آرامش و کاهش سطح استرس است. مطالعات در مورد یوگا به عنوان یک درمان ناباروری محدود است. با این حال، اعتقاد بر این است که تمرین یوگا می تواند در کاهش استرسی که می تواند با انجام درمان های باروری همراه باشد، مفید باشد.

ویتامین ها

ویتامین ها و مواد معدنی مختلف می توانند در تقویت باروری مفید باشند. برخی از مواردی که باید به آنها توجه کرد عبارتند از:

  • فولات
  • فلز روی
  • ویتامین سی
  • ویتامین E
  • اهن

همچنین می‌توانید مکمل‌های دیگری مانند پروبیوتیک‌ها را نیز در نظر بگیرید که می‌توانند هضم سالم را تقویت کرده و سلامت کلی را بهبود بخشند. مواد مغذی دیگری را کشف کنید که ممکن است به شما در باردار شدن کمک کند.

چای

انواع چای باروری به صورت تجاری برای خرید در دسترس هستند، اما آیا آنها کار می کنند؟

تحقیقات در مورد اثرات این فرمولاسیون چای بر باروری بسیار محدود است. با این حال، یک بررسی اخیر نشان داد که ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در چای سبز ممکن است با بهبود پارامترهایی مانند تعداد و تحرک اسپرم به باروری کمک کند.

روغن های طبیعی

روغن‌های ضروری از گیاهان، معمولاً از ریشه، دانه‌ها یا برگ‌های آن‌ها به دست می‌آیند. آنها ممکن است در رایحه درمانی برای تقویت آرامش و کاهش سطح استرس استفاده شوند. رایحه درمانی می تواند شامل ماساژ، حمام کردن، یا سوزاندن روغن های ضروری باشد.

تحقیقات بیشتری برای ارزیابی اثراتی که اسانس ها ممکن است بر باروری داشته باشند مورد نیاز است. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *