مراقبت و سلامتی

مواد غذایی برای داشتن قلب سالم

مواد غذایی برای داشتن قلب سالم

مواد غذایی برای داشتن قلب سالم : بر اساس گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، بیماری قلبی عامل شماره 1 مرگ در ایالات متحده در سال 2020 بود. اما محققان همچنان در مورد چگونگی پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی، که شامل سکته مغزی و حملات قلبی می شود، بیشتر می آموزند – و واضح است که تغذیه و زندگی سالم (مانند ورزش بیشتر) می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند.

در اینجا، متخصصان تغذیه آنچه را که می‌توانید در رژیم غذایی خود بگنجانید تا برای دهه‌های آینده قلب خود را شاد نگه دارید، برجسته می‌کنند.

ماهی سالمون

ماهی قزل آلا و سایر ماهی های چرب مانند ساردین و ماهی خال مخالی، فوق ستاره غذاهای مفید برای قلب هستند. دلیل آن این است که آنها حاوی مقادیر زیادی اسیدهای چرب امگا 3 هستند که در مطالعات نشان داده شده است که خطر آریتمی (ضربان قلب نامنظم) و آترواسکلروز (تجمع پلاک در شریان ها) و کاهش تری گلیسیرید (چربی موجود در خون) را کاهش می دهد.

انجمن قلب آمریکا خوردن ماهی و ترجیحا ماهی چرب را حداقل دو بار در هفته توصیه می کند. شما همچنین می توانید روغن ماهی غنی از امگا 3 را به عنوان مکمل های غذایی دریافت کنید، اگرچه ممکن است امگا 3 DHA و EPA به طور خاص در ماهی های چرب موجود نباشد.

بلغور جو دوسر

بلغور جو دوسر سرشار از فیبر محلول است که می تواند کلسترول را کاهش دهد. لورن گراف، متخصص تغذیه و یکی از مدیران برنامه سلامت قلب در مرکز پزشکی مونته فیور، می گوید: “این اسفنج در دستگاه گوارش عمل می کند و کلسترول را جذب می کند، بنابراین از بدن دفع می شود و در جریان خون جذب نمی شود.” در شهر نیویورک

گراف توصیه می کند از بلغور جو دوسر فوری که اغلب حاوی شکر است اجتناب کنید و به جای آن به سراغ جوهای قدیمی یا حتی زودپز بروید.

توت ها

نه تنها زغال اخته، بلکه توت فرنگی و سایر انواع توت ها ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهند. طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۳ در مجله Circulation منتشر شد، زنان ۲۵ تا ۴۲ ساله‌ای که بیش از سه وعده زغال اخته و توت‌فرنگی در هفته می‌خورند، در مقایسه با افرادی که کمتر می‌خورند، ۳۲ درصد کمتر در معرض خطر حمله قلبی قرار دارند.

نویسندگان این مطالعه فواید آن را به ترکیباتی به نام آنتوسیانین ها، فلاونوئیدها (که آنتی اکسیدان هستند) نسبت دادند که ممکن است فشار خون را کاهش داده و رگ های خونی را گشاد کند. آنتوسیانین ها به گیاهان رنگ قرمز و آبی می دهند.

یک بررسی در سال 2021 از مطالعات در مورد انواع توت ها و سلامت قلب منتشر شده در مجله Frontiers in Nutrition نشان داد که توت های غنی از آنتوسیانین می توانند با کاهش چربی ها و کاهش التهاب در بدن از بیماری های قلبی جلوگیری کنند.

شکلات تلخ

برخی از مطالعات نشان داده اند که شکلات تلخ – شکلاتی که از حداقل 60 تا 70 درصد کاکائو تشکیل شده است – ممکن است برای قلب شما مفید باشد. مروری که در سال 2015 در مجله Vascular Pharmacology منتشر شد، شواهدی را در مورد چندین راه کمک شکلات تلخ به بیماری قلبی تایید کرد، اما هشدار داد که مطالعات بیشتری برای تایید و توضیح مکانیسم مورد نیاز است.

یک نظریه این است که شکلات تلخ حاوی فلاونوئیدهایی به نام پلی فنول است که ممکن است به فشار خون، لخته شدن خون و التهاب کمک کند. متأسفانه، شکلات های شیری و بیشتر آب نبات ها در مورد محافظت از قلب شما درجه بالایی ندارند.

میوه های خانواده مرکبات

مواد غذایی برای داشتن قلب سالم : بر اساس یک بررسی در سال 2017 که در مجله بین المللی اپیدمیولوژی منتشر شد، افرادی که مقادیر بالایی از فلاونوئیدهای موجود در مرکبات را مصرف می کنند، کمتر در معرض خطر سکته و بیماری قلبی هستند.

از میوه‌های کامل مرکبات استفاده کنید، که فیبر پرکننده را نیز فراهم می‌کنند، یا بخش‌های کوچکی از آب مرکبات تازه فشرده یا 100 درصد. اما توجه داشته باشید که طبق گفته سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) محصولات گریپ فروت ممکن است با عملکرد داروهای کاهش دهنده کلسترول به نام استاتین ها و همچنین سایر داروها تداخل داشته باشد. (منبع)

برای مطلب مرتبط با کاهش وزن به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *