تناسب اندام و تغذیه

چند مورد از غذا های ناسالم

چند مورد از غذا های ناسالم

چند مورد از غذا های ناسالم : پیمایش در راهروهای خواربارفروشی در جستجوی غذاهای مغذی به طور فزاینده ای پیچیده شده است زیرا تعداد فزاینده ای از محصولات به اصطلاح سالم در قفسه ها پر می شود.

شرکت‌ها اغلب از عبارات بر روی برچسب‌های محصولات و در بازاریابی خود استفاده می‌کنند تا مشتریانی را که در تلاش برای انتخاب سالم‌تر هستند، جلب کنند. ممکن است ادعاهایی را روی برچسب‌هایی مانند:

کم چرب
وگان
بدون گلوتن
کربوهیدرات کم

متأسفانه، فقط به این دلیل که یک غذا از کلماتی مانند اینها در برچسب خود استفاده می کند یا به طور کلی سالم تر از سایر غذاها تصور می شود، به این معنی نیست که برای شما مفید است.

در اینجا 14 ماده غذایی وجود دارد که ممکن است به اندازه ادعاهای بازاریابی آنها سالم نباشند.

1. میله های گرانولا و گرانولا

چند مورد از غذا های ناسالم : مردم ده ها سال است که از گرانولا و بارهای گرانولا به عنوان غذاهای “سالم” حمایت می کنند.

اگرچه برخی از گرانولاها و گرانولاها کاملاً مغذی هستند، اما بسیاری از آنها سرشار از قند افزوده و کالری بسیار بالایی هستند.

به عنوان مثال، یک وعده 2/3 فنجان (67 گرم) جو دوسر طبیعی و گرانولا پروتئین شکلات تلخ حاوی 7 گرم شکر اضافه شده و 290 کالری است، در حالی که میله های گرانولا ماست Quaker Chewy 10 گرم شکر اضافه شده در هر بار بسته بندی می کنند.

ارزش روزانه توصیه شده (DV) برای شکر برای فردی که 2000 کالری در روز مصرف می کند، طبق گفته سازمان غذا و دارو (3 منبع معتبر) 50 گرم است.

برای سلامتی مطلوب، بهتر است مصرف شکر اضافه شده خود را تا حد امکان محدود کنید، زیرا مصرف بیش از حد قند افزوده می‌تواند به افزایش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها در بزرگسالان و کودکان کمک کند.

این شرایط بهداشتی عبارتند از:

چاقی
کبد چرب
بیماری قلبی

به جای خرید گرانولا از پیش ساخته شده در فروشگاه، سعی کنید گرانولا و گرانولا را خودتان در خانه درست کنید. می توانید از مواد مغذی مانند آجیل و جو استفاده کنید و با میوه خشک شیرینی آن را اضافه کنید.

2. ماست های طعم دار

ماست می تواند یک انتخاب سالم باشد، اما بهتر است تا حد امکان از ماست بدون شیرینی استفاده کنید.

ماست‌های طعم‌دار و «میوه‌ای در کف» می‌توانند حاوی مقدار شگفت‌انگیزی شکر در یک وعده کوچک باشند.

به عنوان مثال، یک ظرف 5.3 اونسی (150 گرمی) ماست توت فرنگی دانون حاوی 15 گرم شکر اضافه شده است. ماست‌هایی که دارای رویه‌های آب نباتی و ماست‌های «سبک تلنگر» هستند، می‌توانند حتی بیشتر (8) داشته باشند.

به جای انتخاب ماست شیرین، سعی کنید ماست شیرین نشده را با میوه تازه بپوشانید تا کمی شیرینی طبیعی داشته باشید.

3. نوشیدنی ها و بارهای پروتئینی

بسیاری از مردم این تصور را دارند که هر چه محتوای پروتئین یک غذا یا نوشیدنی بیشتر باشد، سالم تر است.

برخی از غذاهایی که به طور طبیعی سرشار از پروتئین هستند، مانند ماهی، تخم مرغ و لوبیا، بدون شک انتخاب های سالمی هستند. با این حال، مواردی مانند میله های پروتئینی و شیک های پروتئینی ممکن است آنطور که برخی افراد تصور می کنند سالم نباشند.

بسیاری از افراد سالم که رژیم های متعادل مصرف می کنند، نیازی به دریافت پروتئین اضافی از طریق مکمل ها ندارند. با این وجود، افراد فعال و کسانی که از رژیم های گیاهی و وگان پیروی می کنند ممکن است از پروتئین بیشتری در رژیم غذایی خود بهره مند شوند.

اگر به پروتئین اضافی نیاز دارید، ممکن است بتوانید با خوردن غذاهای غنی از پروتئین بیشتر آن را دریافت کنید. به این ترتیب، برای بسیاری از افراد، خوردن محصولات پروتئینی مکمل مانند بارها و نوشیدنی ها ممکن است برای سالم ماندن ضروری نباشد.

بعلاوه، بسیاری از این اقلام مملو از شکر اضافه شده و مواد غیر ضروری هستند، (منبع)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *