تناسب اندام و تغذیه

اشتباهات رایج روزه داری متناوب

اشتباهات رایج روزه داری متناوب

اشتباهات رایج روزه داری متناوب : روزه متناوب یک الگوی غذایی است که در آن بین دوره های غذا خوردن و روزه داری چرخه می زنید. اساساً با روزه داری متناوب، فرصت غذا خوردن کوتاه می شود، به طوری که شما فقط بین دو زمان از پیش تعیین شده (که می تواند برای همه متفاوت باشد) غذا بخورید.

در حالی که هنوز در مورد روزه‌داری متناوب و کاهش وزن اتفاق نظر وجود دارد (برخی از مطالعات نشان می‌دهند که این رژیم مؤثر است، اما لزوماً مؤثرتر از سایر انواع رژیم‌های غذایی نیست)، طبق یک بررسی در سال 2023 در Nutrients، روزه‌داری متناوب به‌عنوان بهبود قابل‌توجهی کیفیت تبلیغ می‌شود. زندگی، کاهش خستگی و کاهش IFG-1، عاملی که رشد و پیشرفت تومور را تسریع می کند.

فکر می کنید آماده اید روزه متناوب را امتحان کنید؟ کاهش زمان غذا خوردن ممکن است به اندازه کافی ساده به نظر برسد، اما اگر تحقیقات خود را انجام ندهید، به راحتی می توانید روزه خود را افطار کنید. در اینجا به چند مورد از رایج ترین اشتباهاتی که با روزه داری متناوب مرتکب می شوند اشاره می کنیم.

آنچه باید در مورد روزه داری متناوب برای زنان بدانید

سهولت در آن نیست

اشتباهات رایج روزه داری متناوب : صبحانه را حذف کن. ناهار را کنار بگذارید. و تا ساعت 3 بعد از ظهر حاضری بازویت را بخوری لیبی میلز، M.S.، RDN، متخصص تغذیه در دانشگاه ویلانوا می گوید: «اگر به طور معمول هر سه تا چهار ساعت غذا می خورید و سپس به طور ناگهانی دوره غذا خوردن خود را به یک پنجره 8 ساعته کاهش می دهید، احتمالاً همیشه احساس گرسنگی و دلسردی خواهید کرد. دانشکده پرستاری. “تصمیم به محدود کردن ساعات غذا خوردن ممکن است با کاهش وزن باشد. با این حال، این نشان دهنده فرصتی است تا دوباره خود را با احساس واقعی بدن خود آشنا کنید. ما اغلب هر سه تا چهار ساعت یک بار غذا می خوریم و نه همیشه به دلیل گرسنگی.”

به علاوه، لازم نیست تمام هفته روزه بگیرید. به عنوان مثال، افرادی که از رژیم غذایی 5:2 پیروی می کنند – نوعی روزه داری متناوب – مقادیر منظم غذای سالم را به مدت پنج روز می خورند، سپس با کاهش کالری دریافتی، دو روز دیگر را تغییر می دهند. یک مطالعه در سال 2021 در PLoS One نشان می دهد که استفاده از روش 5:2 ممکن است یک راه عملی برای کاهش وزن باشد.

مصرف بیش از حد کالری

میلز می گوید، اگر متوجه شدید که در هنگام روزه داری متناوب کالری زیادی مصرف می کنید، تنها نیستید. وقتی روزه می‌گذرد، می‌توان به راحتی پرخوری کرد، یا به این دلیل که احساس هوس‌بازی می‌کنید یا برای خود توجیه می‌کنید که کالری از دست رفته را جبران می‌کنید.

میلز توصیه می کند از مقیاس 0 تا 10 استفاده کنید، که در آن 0 گرسنه و 10 پر شده است. شما باید قبل از غذا خوردن احساس گرسنگی کنید و زمانی که سیر شدید باید غذا نخورید، نه اینکه فقط بشقاب خود را تمیز کنید. میلز همچنین توصیه می‌کند هنگام غذا خوردن، سرعت خود را کم کنید تا مغزتان زمانی برای سیگنال‌دهی زمانی که سیر می‌شوید، داشته باشد. میلز می گوید: «ممکن است 15 تا 20 دقیقه بعد از شروع غذا خوردن طول بکشد.(منبع)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *