مراقبت و سلامتی

تورادول برای درد میگرن

تورادول برای درد میگرن

تورادول برای درد میگرن : تورادول برای درد میگرنممکن است پزشک برای کمک به درمان دردهای میگرنی متوسط تا شدید، تورادول را به شما تزریق کند. آنها همچنین ممکن است تورادول را به عنوان قرص خوراکی برای شما تجویز کنند تا بعد از تزریق بیش از 5 روز مصرف کنید.

میگرن یک سردرد معمولی نیست. علامت اصلی میگرن یک درد متوسط یا شدید است که معمولاً در یک طرف سر شما رخ می دهد.

درد میگرن بیشتر از یک سردرد معمولی طول می کشد. می تواند تا 72 ساعت دوام بیاورد. میگرن علائم دیگری نیز دارد. این علائم شامل حالت تهوع، استفراغ و حساسیت شدید به نور، صدا یا هر دو است.

داروهایی وجود دارند که معمولاً برای متوقف کردن درد میگرن پس از شروع آن استفاده می‌شوند. نمونه هایی از این داروها عبارتند از:

ایبوپروفن
دیکلوفناک
ناپروکسن
آسپرین
با این حال، این داروها همیشه برای درمان درد میگرن کار نمی کنند. وقتی این کار را نمی کنند، گاهی اوقات از Toradol استفاده می شود.

تورادول چیست؟

تورادول نام تجاری داروی کتورولاک است. این دارو به دسته ای از داروها به نام داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی (NSAIDs) تعلق دارد. دسته ای از داروها گروهی از داروها هستند که به روشی مشابه عمل می کنند. NSAID ها معمولا برای درمان بسیاری از انواع درد استفاده می شوند.

تورادول توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) برای درمان دردهای کوتاه مدت نسبتا شدید تایید شده است. همچنین برای درمان دردهای میگرنی بدون برچسب استفاده می شود.

استفاده از داروی خارج از برچسب به این معنی است که دارویی که توسط FDA برای یک هدف تایید شده است، برای هدف دیگری استفاده می شود که تایید نشده است. با این حال، پزشک همچنان می تواند از دارو برای این منظور استفاده کند. این به این دلیل است که FDA آزمایش و تأیید داروها را تنظیم می کند، اما نه نحوه استفاده پزشکان از داروها برای درمان بیماران خود.

بنابراین، پزشک شما می تواند دارویی را هر طور که فکر می کند برای مراقبت شما بهترین است، تجویز کند.

بیشتر بیاموزید: همه چیز درباره استفاده از داروهای بدون نسخه بدون برچسب »

نحوه عملکرد تورادول

روش دقیقی که تورادول به کنترل درد کمک می کند، مشخص نیست. تورادول بدن شما را از ساخت ماده ای به نام پروستاگلاندین باز می دارد. اعتقاد بر این است که کاهش پروستاگلاندین در بدن شما به کاهش درد و تورم کمک می کند.

ویژگی های دارویی
تورادول برای درد میگرن : برای درد میگرنتورادول در محلولی عرضه می شود که یک متخصص مراقبت های بهداشتی آن را به عضله شما تزریق می کند. همچنین در یک قرص خوراکی عرضه می شود. هم قرص خوراکی و هم محلول تزریقی به عنوان داروهای ژنریک موجود است. هنگامی که پزشک تورادول را برای درد میگرنی شما تجویز می کند، ابتدا تزریق را دریافت می کنید و سپس قرص ها را نیز مصرف می کنید.

بیشتر بدانید: اطلاعات دقیق دارویی برای تورادول، از جمله دوز، تداخلات، و موارد دیگر »

اثرات جانبی
تورادول عوارض جانبی دارد که می تواند بسیار خطرناک باشد. با افزایش دوز و طول درمان، خطر عوارض جانبی جدی تورادول افزایش می یابد.

به همین دلیل، شما مجاز به استفاده از Toradol برای بیش از 5 روز در یک زمان نیستید. این شامل روز تزریق و همچنین روزهای مصرف قرص می شود (منبع)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *