تناسب اندام و تغذیه

چرا قرص لاغری باعث ریزش مو می شود؟

چرا قرص لاغری باعث ریزش مو می شود؟

چرا قرص لاغری باعث ریزش مو می شود؟ امروزه بیشتر از گذشته افراد به دنبال تناسب اندام با مصرف قرص لاغری هستند. آیا قرص لاغری باعث ریزش مو  برخی از این افراد پس از مصرف قرص های لاغری می گویند که دچار ریزش مو شده اند. آیا قرص لاغری ارتباطی با ریزش مو دارد؟ و اگر این سخن درست است چرا قرص لاغری باعث ریزش مو می شود در مطلب حاضر قصد داریم درباره موضوع مکمل های چربی سوز و ارتباط آن با ریزش مو صحبت کنیم.

قرص های لاغری عرضه شده در فروشگاه آنلاین الماس لاغری:
قرص لاغری هرموس | قرص لاغری بلک اسلیم پلاس | قرص لاغری بلک اسلیم | قرص لاغری پلاتین | قرص لاغری گلوریا
قرص لاغری فیل اسلیم | قرص لاغری ایزی اسلیم | قرص لاغری پاپایا | قرص لاغری رزبری کتون | قرص لاغری الفا اسلیم

قرص لاغری گوجی بری قرص لاغری گلدن لیمبقرص لاغری اسلیم پلاسقرص لاغری ادیوسقرص لاغری ویکتوریاقرص لاغری ریداکتیل

معرفی خصوصیات قرص چربی سوز ورزشی

قرص چربی سوز ورزشی به نوعی مکمل دارویی گفته می شود که ورزشکاران و افراد بدنساز به جهت افزایش سرعت چربی سوزی آن را مصرف می کنند. این امر موجب لاغر شدن آنها می شود. این نوع مکمل های چربی سوز دارای مواد مغذی نظیر: ویتامین ها، املاح معدنی و عصاره های گیاهی و همچنین اسیدهای آمینه مانند: ال کارنیتین هستند. ورزشکاران با هدف دستیابی به اندام زیباتر و عضلانی تر این نوع قرص ها را مصرف می کنند. حال در ادامه مطلب چرا قرص لاغری باعث ریزش مو می شود مکمل های دیگر را بررسی می کنیم.

آشنایی با ویژگی های قرص چربی سوز گیاهی

قرص چربی سوز گیاهی نوعی دیگر از مکمل های چربی سوز است. مکمل های گیاهی صرفا برای مصرف ورزشکاران تهیه نشده است و سایر افراد نیز می توانند از آنها استفاده کنند. قرص چربی سوز گیاهی با استفاده از عصاره گیاهان سوخت و ساز را در بدن فرد افزایش می دهد. هنگامی که سوخت و ساز زیاد می شود وزن کاهش می یابد. مکمل های چربی سوز گیاهی به سبب اینکه عوارض جانبی اندکی دارند مورد استقبال اغلب افراد قرار می گیرند.

ارتباط قرص چربی سوز و ریزش مو

با توجه به توضیحاتی که در بخش های قبلی گفتیم به راستی چرا قرص لاغری باعث ریزش مو می شود آیا مکمل های چربی سوز گیاهی نیز موجب ریزش موی فرد می شوند؟ با توجه به ترکیباتی که در قرص های گیاهی لاغری وجود دارد احتمال ریزش مو با مصرف آنها کم است. اما قرص لاغری ورزشی به دلیل وجود ترکیبات شیمیایی آیا موجب ریزش مو می شود؟ عوامل متعددی در کاهش موی افراد موثر هستند که مهمترین آنها عبارتند از:

  • بیماری های خود ایمنی گاهی اوقات موجب کاهش موی ناگهانی افراد می شوند که به این نوع ریزش مو «آلوپسی آره آتا» می گویند.
  • یکی از انواع کاهش مو به نام «آلوپسی آندروژنیک» است. در اثر ریزش موی آلوپسی آندروژنیک، طاسی ایجاد می شود که منشأ ارثی دارد.
  • یکی دیگر از انواع ریزش مو به نام «تلوژن افلوویوم» است که به صورت موقتی ایجاد می شود. منشأ این نوع کم شدن مو برخی از بیماری ها، تغذیه نادرست، استرس، بارداری و … است.
  • در این بخش نیز نمی توان به سوال چرا قرص لاغری باعث ریزش مو می شود پاسخ داد. در ادامه مقاله به تحقیق بیشتری می پردازیم.

آیا قرص لاغری موجب ریزش مو می شود؟

تا اینجای مطلب ارتباط مستقیمی بین قرص چربی سوز و ریزش مو پیدا نکردیم. پس چرا قرص لاغری باعث ریزش مو می شود در ادامه درباره جواب پرسش مذکور بیشتر جستجو می کنیم. افرادی که اذعان می کنند قرص لاغری باعث ریزش مو می شود باید نوع مکمل خود را ذکر کنند. چرا که قرص چربی سوزی همانند ال کارنیتین با توجه به ترکیبات موجود، موجب کاهش مو نمی شود. اما قرص های تعادل کننده هورمون های بدن به دلیل وجود هورمون های تستوسترون واستروئیدهای آنابولیزان می توانند عاملی جهت کاهش مو باشند.
به طور کلی قرص لاغری اگر دارای ترکیبات مغذی و طبیعی باشد موجب ریزش مو نمی شود. مکمل های چربی سوزی که متعادل کننده هورمون های بدن هستند روی ریزش مو، کلفت شدن صدای بانوان، رویش موهای زائد تأثیرگذار هستند. قرص چربی سوز ورزشی دارای دو ترکیب مهم و موثر افدرین و کافئین است. کافئین و افدرین به ترتیب با ایجاد گرما و کاهش اشتها موجب لاغری و کم شدن وزن فرد می شوند. اگر مصرف این دو ماده در بدن بیش از حد مجاز باشد احتمال ریزش مو در فرد افزایش می یابد.
چنانچه پس از مصرف بیش از حد مکمل چربی سوز به دنبال پاسخ چرا قرص لاغری باعث ریزش مو می شود هستید، باید بدانید که به علت استفاده بیش از حد مجاز قرص دچار ریزش مو شده اید نه صرفا به علت مصرف قرص لاغری.

چرا قرص لاغری باعث ریزش مو می شود؟

آیا رژیم های لاغری ارتباطی با کاهش موی افراد دارند؟

برخی از افراد با کمک رژیم های سخت غذایی تصمیم به لاغری می گیرند. این افراد به سبب رژیم نادرست دچار کمبود ویتامین ها و مواد معدنی می شوند. کمبود مواد معدنی و ویتامین ها در بسیاری از موارد با ریزش مو نشان داده می شوند. در اثر این نوع رژیم ها متابولیسم و سوخت و ساز بدن با سرعت زیادی تغییر می کند و این تغییر موجب نوسان در هورمون های بدن می شود. بنابراین رژیم لاغری سخت به دلیل کاهش وزن سریع، احتمال ریزش موی فرد را افزایش می دهد.

رابطه مکمل های چربی سوز با کاهش موی سر

در جواب کسانی که اذعان می کنند چرا قرص لاغری باعث ریزش مو می شود باید گفت ارتباط مستقیمی بین قرص های لاغری و ریزش موی فرد وجود ندارد. کاهش مو در اثر مصرف مکمل چربی سوز در شرایط زیر به وجود می آید:

  • قرص لاغری دارای استانداردهای لازم برای مصرف نبوده است.
  • بیش از حد مجاز و خودسرانه مورد مصرف قرار گرفته است.
  • مکمل چربی سوز از نوع هورمونی بوده و موجب اختلال در هورمون های بدن شخص شده است.

نکات مهمی که باید در هنگام مصرف مکمل چربی سوز در نظر بگیریم

  • در هنگام مصرف قرص لاغری به جهت پیشگیری از هرگونه اختلال در بدن و ریزش مو توصیه می شود به نکات زیر توجه کنید. در صورت رعایت موارد مذکور دیگر پاسخ سوال چرا قرص لاغری باعث ریزش مو می شود را می دانید.
  • برنامه لاغری و کاهش وزن را حتما زیر نظر متخصص و همراه با مربی ورزشی اجرا کنید.
  • قرص لاغری و مکمل های چربی سوز را از مراکز معتبر و داروخانه ها خریداری کنید.
  • مصرف آب به میزان لازم را فراموش نکنید. کمبود آب بدن نیز موجب تشدید ریزش مو می شود.
  • رژیم لاغری سخت و در کوتاه مدت موجب اختلال در بدن و کاهش موی سر می شود.
  • غذاهای پروتئینی و همینطور حاوی اسیدهای چرب امگا تری را همراه با قرص های چربی سوز مصرف کنید. این نوع مواد غذایی موجب تغذیه موها می شوند.
  • به این نکته توجه کنید که مکمل های چربی سوز در کنار رژیم غذایی مناسب و ورزش درست نتیجه مطلوب را برای فرد به همراه می آورند. بنابراین از مصرف خودسرانه و در کنار رژیم های غذایی سخت و نادرست خودداری کنید.

لینک فروشگاه

لینک منبع

 

موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *