تناسب اندام و تغذیه

گوجی بری چیست؟

گوجی بری چیست؟ آیا در مورد فواید گوجی بری و آب گوجی برای سلامتی فکر کرده اید؟ برخی ادعا می کنند که گوجی بری چشمه جوانی است. اما آیا واقعاً این ادعاها را برآورده می کند؟ و آیا گوجی بری خشک عوارض جانبی دارد؟ در اینجا پاسخ سوالات شما آمده است.

گوجی بری چیست؟
گوجی بری که به آن ولف بری نیز گفته می شود، نوعی توت نارنجی مایل به قرمز روشن است که از درختچه ای بومی چین می آید. در آسیا، گوجی بری برای نسل‌ها به امید عمر طولانی‌تر خورده می‌شود.

با گذشت زمان، مردم از گوجی بری برای درمان بسیاری از مشکلات رایج سلامتی مانند دیابت، فشار خون بالا، تب و مشکلات چشمی مرتبط با سن استفاده کردند. گوجی بری، که برخی آن را «ابر غذا» می‌نامند، خام، پخته یا خشک (مانند کشمش) مصرف می‌شود و در چای‌های گیاهی، آب‌میوه‌ها، شراب‌ها و داروها استفاده می‌شود.

فواید گوجی بری برای سلامتی
گوجی بری سرشار از مواد مغذی است. برخی از مطالعات اولیه با استفاده از آب گوجی بری نشان داد که ممکن است برخی از مزایای احتمالی وجود داشته باشد که عبارتند از:

احساس خوب بودن و آرامش
عملکرد ورزشی بهتر
خواب بهتر
کاهش وزن
تقویت کننده سیستم ایمنی بدن شما
سطوح آنتی اکسیدانی بالاتر
بسیاری از انواع توت ها برای شما مفید هستند. مشخص نیست که آیا گوجی بری بهتر از انواع دیگر انواع توت ها است یا اینکه مکمل های گوجی بری فواید سلامتی مشابه خود توت ها را دارند.

تغذیه گوجی بری
گوجی بری حاوی مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی مانند:

ویتامین سی
فیبر
اهن
ویتامین A
آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین و آنتی اکسیدان هستند.

خطرات و عوارض گوجی بری
گوجی بری چیست؟ گوجی بری می تواند با برخی داروها تداخل داشته باشد. اگر وارفارین (رقیق کننده خون) مصرف می کنید، ممکن است بخواهید از مصرف آن اجتناب کنید. گوجی بری همچنین ممکن است با داروهای دیابت و داروهای فشار خون تداخل داشته باشد، بنابراین ابتدا با پزشک خود صحبت کنید.

در غیر این صورت، احتمالاً خوردن گوجی بری در حد اعتدال بی خطر است.

قبل از مصرف هر گونه مکمل رژیمی با پزشک خود مشورت کنید.

موارد استفاده گوجی بری
راه های زیادی برای وارد کردن گوجی بری به رژیم غذایی شما وجود دارد:

آنها را خام بخورید.
از آنها در آشپزی استفاده کنید.
آب میوه گوجی بنوشید.
مکمل گوجی مصرف کنید.
از آنها در یک چای گیاهی استفاده کنید. (منبع)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *