تناسب اندام و تغذیه

خواص باورنکردنی پاپایا

خواص باورنکردنی پاپایا

خواص باورنکردنی پاپایا : Carica papaya نام علمی میوه نارنجی و سبز است که بیشتر با نام پاپایا شناخته می شود. طعم شیرینی دارد و بافت نرمی دارد که برای بسیاری جذاب است. دانه ها نیز خوراکی هستند، اگرچه تلخ تر از خود میوه هستند.

پاپایا اصالتا اهل آمریکای مرکزی است. آنها بهترین رشد را در مناطق گرمسیری دارند که در آن بارندگی فراوان اما سیل درازمدت کم است. دمای انجماد ممکن است به محصول پاپایا آسیب برساند.

مردم بومی منطقه پاپایا می خوردند و از آن برای اهداف دارویی استفاده می کردند. در دهه‌های 1500 و 1600، استعمارگران اسپانیایی و پرتغالی این دانه‌ها را به دیگر مناطق گرمسیری جهان از جمله فیلیپین و هند آوردند.

امروزه هاوایی، فیلیپین، هند، سیلان، استرالیا و مناطق گرمسیری آفریقا پربارترین مناطق تولید کننده پاپایا هستند. عملیات کوچک‌تر پرورش پاپایا هنوز در آمریکای مرکزی و جنوبی وجود دارد.

پاپایا در سرتاسر جهان نام های مختلفی دارد. در استرالیا به آن پنجه پا می گویند. در جنوب آسیا، گاهی اوقات به آن کپایا، لاپایا یا تاپایا می گویند. نام آن در فرانسوی گاهی “figueir des iles” یا انجیر جزایر است. برخی از نام‌های اسپانیایی پاپایا عبارتند از: خربزه زاپوته، فروتا بمبا یا مامونا.

ممکن است در فروشگاه با انواع مختلفی از پاپایا مواجه شوید، از جمله:

سولو کاپاهو (همچنین به عنوان سولو پونا نیز شناخته می شود)
وایمانولو
هیگینز
وایلدر
طلای هورتوس
طلای عسلی
بتینا
پترسون بهبود یافته است
سانی بانک
طلای گینه
کورگ عسلک
واشنگتن
فواید سلامتی
محافظت در برابر بیماری های قلبی

پاپایا حاوی سطوح بالایی از آنتی اکسیدان ویتامین A، ویتامین C و ویتامین E است. رژیم های غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را کاهش دهند. آنتی اکسیدان ها از اکسید شدن کلسترول جلوگیری می کنند. هنگامی که کلسترول اکسید می شود، به احتمال زیاد انسدادهایی ایجاد می شود که منجر به بیماری قلبی می شود.

علاوه بر این، محتوای بالای فیبر پاپایا ممکن است خطر بیماری قلبی را کاهش دهد. رژیم های غذایی با فیبر بالا سطح کلسترول را کاهش می دهند.

پاپایا دارای اسید فولیک است که برای تبدیل آمینو اسید هموسیستئین به اسیدهای آمینه کمتر مضر ضروری است. سطوح بالای هموسیستئین، اسید آمینه ای که عمدتاً در محصولات گوشتی یافت می شود، یک عامل خطر برای بیماری قلبی است. بنابراین خوردن پاپایا در رژیم غذایی شما ممکن است سطح هموسیستئین را کاهش دهد و این عامل خطر را کاهش دهد.

مربوط
هضم و کاهش التهاب

میوه پاپایا حاوی دو آنزیم پاپائین و کیموپاپائین است. هر دو آنزیم پروتئین ها را هضم می کنند، به این معنی که می توانند به هضم و کاهش التهاب کمک کنند. پاپائین یکی از مواد تشکیل دهنده برخی از مکمل های گوارشی بدون نسخه برای کمک به ناراحتی های جزئی معده است.

خواص باورنکردنی پاپایا : هم پاپائین و هم کیموپاپاین به کاهش التهاب کمک می کنند. آنها ممکن است به دردهای حاد مانند دردهای ناشی از سوختگی یا کبودی کمک کنند و می توانند به شرایط التهابی مزمن مانند آرتریت و آسم کمک کنند. (منبع)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *