تناسب اندام و تغذیه

بررسی انواع عمل زیبایی واژن و تنگ کردن

بررسی انواع عمل زیبایی واژن و تنگ کردن

مسائل مربوط به ناحیه واژن اغلب ممکن است برای زنان مشکل باشد. بسیاری از زنان از ناراحتی هنگام پوشیدن لباس‌های  تنگ/لباس زیر عمل زیبایی واژن یا در حین فعالیت‌های ورزشی به دلیل بزرگی و برجستگی لب‌های داخلی شکایت دارند که اغلب به بیرون از لابیای خارجی بیرون زده اند. علاوه بر این، برخی از زنان نسبت به ظاهر و اندازه لابیای خود احساس خودآگاهی دارند، به خصوص زمانی که تفاوت قابل توجهی بین اندازه لابیاها وجود دارد.

بررسی انواع عمل زیبایی واژن و تنگ کردن همچنین، به دلیل عوامل مختلفی از جمله زایمان/زایمان و اثرات افزایش سن، واژن ممکن است سفت شدن خود را از دست بدهد و نتایج نامطلوبی به همراه داشته باشد که می‌تواند بر عزت نفس زن تأثیر بگذارد و باعث خجالت شود. عمل زیبایی واژن جوانسازی واژن به شکل کوچک کردن لابیال و سفت کردن واژن ابزار جراحی را برای رفع این نگرانی‌ها فراهم می‌کند. تا انتهای این مقاله با مجله الماس لاغری همراه باشید.بررسی انواع عمل تنگ کردن واژن

عمل زیبایی و تنگ کردن واژن

واژینوپلاستی یک جراحی ترمیمی کانال واژن است. این روشی است که هدف آن سفت کردن واژنی است که در اثر زایمان واژینال سست یا شل شده است. همچنین برای توصیف ایجاد واژن در زنانی که بدون واژن متولد شده اند یا در جراحی‌های  تراجنسیتی استفاده می‌شود. بافت‌های واژن می‌توانند کشیده شده و گاهی بیش از حد کشیده شوند و به سفت شدن قبلی خود برنگردند. شلی عضلات اغلب با انجام صحیح تمرینات کف لگن یا “کگل” قابل اصلاح است. با این حال، واژن کشیده را نمی توان با «ماراتن کگل» برطرف کرد.

با کسی که وزن زیادی از دست داده است مقایسه کنید، پوست شکم، بازو و پا اغلب آویزان می‌شود و هیچ تمرین عضلانی آن را به طور کامل سفت نمی‌کند. اغلب نیاز به حذف دارد. حتی با وجود اینکه من به تمرینات کف لگن اعتقاد دارم، اما نمی‌تواند کشش بیش از حد واژن را تا حدی اصلاح کند که در آن تناسب خوبی وجود داشته باشد، مانند «اینطور که قبلاً بود».

واژینوپلاستی، روش مرسوم برای تنگ کردن کانال واژن است که در دستۀ عمل‌های زیبایی و یا موثر در بهبود رابطۀ‌جنسی به شمار می‌رود. تمامی این عمل‌ها بهتر است توسط یک پزشک متخصص زنان و زایمان تجویز شود تا تاثیر مخربی برای فرد و رابطۀ وی نگذارد.

تفاوت جراحی واژینوپلاستی با جراحی پرولاپس

واژینوپلاستی یک جراحی زیبایی محسوب می‌شود، مگر اینکه علاوه بر این پرولاپس داشته باشید. افتادگی یا پایین آمدن اندام‌های  واژن، مانند مثانه، رکتوم، روده، رحم یا کاف (ناحیه بعد از هیسترکتومی). پس از اصلاح افتادگی، واژن اغلب سفت تر می‌شود و همچنین می‌تواند ایده انجام واژینوپلاستی را ایجاد کند. جراحی پرولاپس معمولاً تحت پوشش بیمه است، واژینوپلاستی به دلایل زیبایی به صورت خود پرداختی است. اگر مثانه افتادگی داشته باشد، اغلب تخلیه آن با ادرار دشوار است و ممکن است شما را در شب بیدار نگه دارد، در حالی که تخلیه معمولا راحت تر است. جراحی ترمیمی، مانند کولپورافی قدامی، عملکرد را بهبود می‌بخشد. جراحی زیبایی واژینوپلاستی زیبایی آناتومی اساساً طبیعی را تغییر می‌دهد. بدیهی است که اگر واژن کشیده شده طبیعی باشد، اما افتادگی نداشته باشد، قابل بحث است.

بررسی انواع عمل زیبایی واژن و تنگ کردن

عمل زیبایی و تنگ کردن واژن؛ لابیاپلاستی

این روش جراحی که به نام لابیاپلاستی نیز شناخته می‌شود، برای کاهش اندازه و برجستگی لابیاهای داخلی و اصلاح عدم تقارن‌های موجود در آن انجام می‌شود. این کار با برداشتن بخش کوچکی از بافت لب، به طور کلی به عنوان یک بخش مرکزی یا یک برش محیطی از بافت، که یک اسکار دائمی به جا می‌گذارد، انجام می‌شود. کوچک کردن لب قابل برگشت نیست و در صورت نارضایتی از نتیجه عمل جراحی، به طور کلی افزایش اندازه لابیای داخلی غیرممکن است.

مزایای انجام جراحی واژینوپلاستی یا لابیاپلاستی

جوانسازی واژن اصطلاحی است که اغلب برای توصیف لابیاپلاستی و واژینوپلاستی استفاده می‌شود: بازیابی و بهبود عملکرد و ظاهر زیبایی واژن و فرج. برخی از زنان از ظاهر لابیای خود بیزارند، یا در انجام ورزش مانع می‌شوند و آنها را کوچکتر می‌کنند. واژینوپلاستی یک روش متفاوت است و بر روی واژن تمرکز دارد. از آنجایی که می‌تواند دهانه واژن را سفت کند، می‌تواند لابیاها را به هم نزدیکتر نشان دهد. برخی از خانم‌ها واژن را تنگ‌تر می‌پسندند، اما دهانه آن را نه، زیرا همسرشان اختلال نعوظ دارد. اگر زنان دارای شریک زندگی هستند، دانستن اندازه تقریبی آلت تناسلی همسر بسیار مهم است، زیرا همه آنها یکسان ساخته نشده اند.

برخی از زنان درخواست کرده اند که آن را بیشتر تنگ کنند، زیرا همسرشان کوچک است، در حالی که برخی دیگر دوست دارند برای اندازه متوسط یا بزرگ آماده شوند. واژینوپلاستی دیواره‌های  واژن را سفت می‌کند و تکیه گاه آن را تقویت می‌کند و در صورت تمایل ممکن است دهانه واژن را سفت کند.

بررسی انواع عمل زیبایی واژن و تنگ کردن

آیا تنگ کردن واژن خطرناک است؟

ACOG (کالج آمریکایی مامایی و زنان) هشدار می‌دهد که واژینوپلاستی یک روش پزشکی مشخص نیست و ایمنی و اثربخشی آن مستند نشده است. همچنین بیان می‌کند که زنان باید در مورد فقدان داده‌های حمایت کننده از اثربخشی این روش‌ها و عوارض احتمالی آن‌ها متوجه باشند.

عوارض عمل زیبایی و تنگ کردن واژن

از جمله عفونت، تغییر حس، دیسپارونی (درد در رابطه جنسی)، چسبندگی‌ها و جای زخم مطلع شوند. حتی اگر ACOG در مورد نگرانی‌های مربوط به ارضای جنسی در آن نکته معتبری را بیان می‌کند که باید به اختلالات جنسی و کاوش در گزینه‌های غیرجراحی پرداخته شود. زنان می‌دانند که نمی توانند واژن خود را محکم تر توصیه کنند. در حقیقت، با رفع افتادگی، ما برای سال‌ها متوجه عارضه جانبی اغلب خوشایند تنگ‌تر شدن واژن شده‌ایم. از طریق مشاوره با متخصص زنان مشورت کنید.

تاثیر عمل زیبایی و تنگ کردن واژن بر رابطه جنسی

کمی عقب‌تر است و حمایت نکردن از زنانی که سرنوشت خود را برای انجام واژینوپلاستی انتخاب می‌کنند، باید دلسرد شوند. اگر واژن شما کشیده شده است و تمرینات عضلانی آن را سفت نکرده است، دیگر نیازی نیست سال‌ها رنج بکشید. ممکن است این یک اثر طبیعی زایمان باشد، اما این بدان معنا نیست که باید در زندگی جنسی لذت بخش برای سال‌های  بعد تداخل ایجاد کند. تعداد بسیار کمی از زنان با اصرار شریک زندگی خود حاضر می‌شوند، همانطور که تحقیقات نشان داده است اکثر آنها این کار را برای افزایش لذت خود انجام می‌دهند.

بسیاری از زنان با اندازه و شکل واژن خود خوب هستند، اما برای کسانی که واژن “کشیده” را تجربه می‌کنند، واژینوپلاستی می‌تواند یک جراحی عالی باشد. لذت جنسی به عوامل متعددی بستگی دارد و یک واژن “مناسب” بهتر کمک می‌کند.  این روش جراحی که به عنوان واژینوپلاستی نیز شناخته می‌شود، برای کاهش اندازه قسمت انتهایی (بیرونی ترین) واژن انجام می‌شود. جراحی موفقیت آمیز می‌تواند هم تحریک واژن را در طول رابطه جنسی افزایش دهد و هم اعتماد به نفس را افزایش دهد.

سفت کردن واژن

سفت کردن واژن با برداشتن بخش کوچکی از مخاط واژن از دیواره‌های جانبی واژن به شکل بیضی انجام می‌شود. بافت‌های  حمایتی کشیده یا آسیب دیده واژن و عضلات پرینه ترمیم می‌شوند و پوست کشیده و اضافی واژن برداشته می‌شود. اثر آن کاهش فوری اندازه واژن است. برداشتن بافت یک اسکار دائمی باقی می‌گذارد که بیشتر در داخل واژن باقی می‌ماند، اما در قسمت بیرونی واژن نیز به طول چند سانتی‌متر قابل مشاهده خواهد بود. این روش برگشت پذیر نیست.

مشاوره‌های قبل از انجام عمل زیبایی و تنگ کردن واژن

در زمان مشاوره شما در بیمارستان خصوصی ، جراح شما گزینه‌های مختلفی را که برای شما در دسترس است، مطابق با شرایط خاص متخصص زنان شما مورد بحث قرار می‌دهد. شما همیشه باید با خیال راحت از جراح خود هر سوالی در مورد جراحی دارید بپرسید و در مورد مواردی که ممکن است نامشخص به نظر می‌رسد بحث کنید. هدف جراح و پرسنل بیمارستان این است که تمام تجربه شما را تا حد امکان راحت و بدون نگرانی ایجاد کنند.بررسی انواع عمل زیبایی واژن و تنگ کردن

انجام عمل زیبایی و تنگ کردن واژن برای چه کسانی توصیه نمی‌شود؟

لازم به ذکر است که در زنان :

  1. مبتلا به عفونت فعال در هر نقطه از بدن،
  2. یا افرادی که در حال حاضر باردار یا شیرده هستند،
  3. افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند،
  4. افرادی که در حال حاضر شیمی‌درمانی یا داروهایی برای سرکوب سیستم ایمنی دریافت می‌کنند،
  5. افرادی که شرایطی دارند که در لخته شدن خون یا بهبود زخم اختلال ایجاد می‌کند،
  6. یا کسانی که خونرسانی به بافت لبی را از عمل جراحی قبلی یا درمان‌های پرتودرمانی کاهش داده‌اند،

نه کوچک کردن لابیال یا سفت کردن واژن زیبایی نباید انجام شود. زیرا ممکن است در معرض خطر بیشتری برای عوارض و نتیجه بد جراحی باشند.

سوالات متداول

آیا عمل زیبایی واژن و تنگ کردن آن خطرناک است؟

خیر اگر نزد بهترین متخصصین و جراحان این اقدام را انجام دهید بدون خطر خواهد بود.

عمل زیبایی واژن برای کسی که باردار است خطرناک می‌باشد؟

بله بهتر است که بعد از اتمام دوران بارداری این اقدام را انجام دهد.

عمل زیبایی واژن به سفت شدن واژن کمک می‌کند؟

بله صد در صد سفت شدن واژن در پی انجام عمل زیبایی و تنگ شدن واژن حاصل خواهد شد.

بررسی انواع عمل زیبایی واژن و تنگ کردن

 

لینک فروشگاه

لینک منبع

 

موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *