مراقبت و سلامتی

کمک به افراد آزار دیده

کمک به افراد آزار دیده

کمک به افراد آزار دیده : کمک به کسی که مورد سوء استفاده قرار می گیرد همیشه آسان نیست. شما می توانید با ارائه یک فضای امن و بدون قضاوت، صبور بودن، و دادن آگاهی به آنها که تنها نیستند، روی ارائه پشتیبانی تمرکز کنید. سوء استفاده از طرق مختلف ممکن است رخ دهد. می تواند عاطفی، فیزیکی، مالی، جنسی و معنوی باشد. همچنین می تواند شامل تعقیب و غفلت باشد.

اگر یکی از عزیزان مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد، ممکن است بخواهید خودتان مداخله کنید یا او را تحت فشار قرار دهید تا تصمیمی بگیرد، مانند ترک فورا شریک متجاوز. با این حال، اغلب بهتر است صبور باشید، جدول زمانی فرد مورد علاقه خود را دنبال کنید و در صورت نیاز مشاوره ارائه دهید. اگر وضعیت تشدید می‌شود و به خشونت تبدیل می‌شود، یا فکر می‌کنید که بزرگسال یا کودکی در خطر است، باید فوراً با 911 یا خدمات اورژانس محلی تماس بگیرید.

بگذارید بدانند که آنها را باور دارید

بسیاری از افراد مورد اعتماد که مورد سوء استفاده قرار می گیرند احساس می کنند که مقصر هستند. آنها ممکن است گازگرفتگی یا اخراج از سوء استفاده کننده خود را تجربه کرده باشند. این می تواند عزت نفس را کاهش دهد، و برای کسی سخت تر می کند که در مورد آنچه که می گذرد از ترس دریافت پاسخ مشابه از دیگران صحبت کند.

مهم است که مطمئن شوید که فرد مورد علاقه شما می داند که احساساتش معتبر هستند. هنگام صحبت با آنها، سعی کنید از زبان حمایتی مانند:

  • “من تو را باور دارم.”
  • “این تقصیر شما نیست” یا “شما کاری انجام نداده اید که سزاوار آن باشید.”
  • “متأسفم که این اتفاق برای شما افتاد.”
  • “من واقعا خوشحالم که به من اعتماد کردی. این باید جسارت زیادی می‌خواست.»

به آنها یادآوری کنید که تنها نیستند

منبع معتبر تحقیقاتی نشان می‌دهد افرادی که سوء استفاده را تجربه کرده‌اند، احتمالاً انزوای اجتماعی و تنهایی را نیز تجربه می‌کنند. در شرایط خشونت شریک جنسی، ممکن است مرتکب محیطی ایجاد کرده باشد که فرد دیگر قادر به تماس با خانواده یا دوستانش نباشد. این فقدان شبکه پشتیبانی اغلب می‌تواند افراد را در برابر سوء استفاده بیشتر آسیب‌پذیر کند. می توانید به عزیزان خود یادآوری کنید که آنها تنها نیستند و گزینه های پشتیبانی زیادی برای او وجود دارد.

فضایی امن و بدون قضاوت ارائه دهید

ایجاد فضایی که احساس امنیت و بدون قضاوت داشته باشد، برای کسی که مورد سوء استفاده قرار می‌گیرد و احساس حمایت می‌کند، حیاتی است. هنگام گفتگو با فرد مورد علاقه خود، شنونده فعالی باشید. به آنها اجازه تخلیه بار دهید. باز کردن در مورد سوء استفاده ممکن است به شجاعت زیادی نیاز داشته باشد.

کمک به افراد آزار دیده : سعی کنید با آنها تماس بگیرید و راه های عملی را پیشنهاد دهید که بتوانند با شما تماس بگیرند. به عنوان مثال، شریک زندگی آنها ممکن است پیامک ها و تماس های تلفنی آنها را زیر نظر داشته باشد یا خانه آنها فضای امنی نباشد. پیشنهاد ملاقات در یک مکان جایگزین، مانند کافی شاپ یا پارک را بدهید تا فرد مورد علاقه شما بتواند آشکارا صحبت کند. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *