مراقبت و سلامتی

چگونه غذا خوردن آگاهانه را تمرین کنیم

چگونه غذا خوردن آگاهانه را تمرین کنیم

چگونه غذا خوردن آگاهانه را تمرین کنیم : برای تمرین ذهن آگاهی، به یک سری تمرینات و مدیتیشن نیاز دارید. بسیاری از مردم شرکت در یک سمینار، دوره آنلاین یا کارگاه آموزشی در مورد تمرکز حواس یا تغذیه آگاهانه را مفید می دانند. اما راه های ساده زیادی برای شروع وجود دارد که برخی از آنها به تنهایی می توانند مزایای قدرتمندی داشته باشند:

  • آهسته‌تر غذا خوردن – عجله نکردن در وعده‌های غذایی.
  • جویدن کامل.
  • از بین بردن حواس پرتی؛ مثلاً تلویزیون را خاموش کنید و گوشی خود را زمین بگذارید.
  • خوردن در سکوت
  • تمرکز بر احساسی که غذا به شما می دهد.
  • وقتی سیر شدید دست از غذا خوردن بردارید.
  • از خود بپرسید که چرا غذا می خورید، آیا واقعا گرسنه هستید و آیا غذایی که انتخاب کرده اید مغذی است یا خیر.

برای شروع، ایده خوبی است که یک وعده غذایی در روز انتخاب کنید تا روی این نکات تمرکز کنید. هنگامی که در تمرین تکنیک ها احساس اطمینان کردید، ذهن آگاهی طبیعی تر می شود. سپس می توانید روی اجرای این روش ها در طول وعده های غذایی بیشتر تمرکز کنید.

خلاصه

خوردن آگاهانه نیاز به تمرین دارد. سعی کنید آهسته‌تر غذا بخورید، خوب بجوید، عواملی که حواس‌تان را پرت می‌کنند حذف کنید و وقتی سیر شدید غذا نخورید.

سوالات متداول

برخی از عادات غذایی آگاهانه چیست؟

به حداقل رساندن حواس پرتی در طول وعده های غذایی یک راه عالی برای شروع غذا خوردن آگاهانه است. عادات دیگر می تواند شامل جویدن کامل غذا، مزه کردن هر لقمه، و ارزیابی احساس شما قبل، حین و بعد از غذا باشد (منبع معتبر 7).

آیا می توان با خوردن آگاهانه وزن کم کرد؟

نشان داده شده است که خوردن آگاهانه باعث کاهش خوردن احساسی و بیرونی می شود که می تواند برای مدیریت وزن مفید باشد (منبع معتبر 26). همچنین ممکن است به شما کمک کند که تمایز قائل شوید بین گرسنگی فیزیکی و احساسی برای جلوگیری از پرخوری و تقویت آگاهی بهتر از انتخاب های غذایی خود (منبع مورد اعتماد 9).

چه غذاهایی برای خوردن آگاهانه خوب است؟

شما می توانید تقریباً با هر غذایی در رژیم غذایی خود غذا خوردن آگاهانه را تمرین کنید. با این حال، برخی از غذاها ممکن است زمان بیشتری برای آماده کردن و لذت بردن نیاز داشته باشند، که توجه بیشتر به وعده غذایی خود را با شروع آزمایش غذای آگاهانه آسان تر می کند. به عنوان مثال، انار از شما می‌خواهد قبل از بیرون ریختن تک تک دانه‌ها، میوه‌ها را برش دهید، دانه‌بندی کنید و برش دهید. به طور مشابه، ادامام معمولاً با کشیدن لوبیا از هر غلاف با استفاده از دندان‌هایتان مصرف می‌شود، که معمولاً به توجه کامل شما نیاز دارد.

خط پایین

چگونه غذا خوردن آگاهانه را تمرین کنیم : تغذیه آگاهانه ابزاری قدرتمند برای مدیریت غذا خوردن شماست. اگر رژیم های معمولی برای شما کارساز نبوده اند، این تکنیک ارزش بررسی دارد. اگر می‌خواهید غذا خوردن آگاهانه را امتحان کنید، می‌توانید بسیاری از کتاب‌های پرمحتوا را در فروشگاه‌ها و آنلاین پیدا کنید. از طرف دیگر، می‌توانید برای شروع به چالش سلامتی Mindful Eating Challenge بپیوندید. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *