مراقبت و سلامتی

تغذیه عاطفی غذاهایی که می خوریم

تغذیه عاطفی غذاهایی که می خوریم

تغذیه عاطفی غذاهایی که می خوریم : اگر غذا صرفاً سوخت باشد، زمان صرف غذا بسیار کسل کننده خواهد بود. غذا خوردن شبکه گسترده‌ای را در سراسر تجربه انسان ایجاد می‌کند، از گرد هم آوردن ما با عزیزان تا پیوند دادن ما به میراث فرهنگی. به طور خلاصه، غذا یک تغذیه عاطفی و همچنین جسمانی است. در اینجا برخی از راه هایی وجود دارد که لذت بردن از غذا می تواند روحیه شما را تغذیه کند.

لذت بردن از غذا ارتباط اجتماعی را افزایش می دهد

مهمانی یا گردهمایی خانوادگی بدون چیزی برای خوردن چیست؟ طبق یک مطالعه در سال 2015 بر اساس یک منبع معتبر در جوامع اجتماعی تایلند، از آنجایی که مردم از وعده های غذایی با دیگران لذت می برند، اغلب باعث افزایش احساس شادی می شود.

لذت بردن از غذا باعث آرامش جسمی و روحی می شود

سوپ مرغ گرم وقتی مریض هستید، پاستای که شما را به یاد مادربزرگتان می‌اندازد یا دسر مورد علاقه‌ای که به نظر می‌رسد همیشه مورد علاقه‌تان است: غذاهایی مانند این‌ها راهی برای تقویت روحیه و آرامش بدن ما دارند. انزلوار می‌گوید: «گاهی اوقات غذا حتی در پایان یک روز چالش‌برانگیز باعث آرامش می‌شود، که بسیاری از مردم آن را به عنوان خوردن احساسی منفی مرتبط می‌دانند. اما وقتی به خودمان اجازه می‌دهیم با غذا ارتباط برقرار کنیم و از آن لذت ببریم، فواید زیادی به همراه خواهد داشت.»

لذت بردن از غذا، فرهنگ رژیم غذایی را می شکند

فرهنگ رژیم غذایی تعاریف متعددی دارد، اما یکی از ویژگی‌های این پیام‌رسانی در سطح اجتماعی این است که باید به غذاهایی که دوست دارید نه بگویید، به خصوص اگر کالری یا چربی بالایی داشته باشند. انتخاب لذت بردن آگاهانه از آنچه می خورید به شکستن این ذهنیت مضر کمک می کند.

استورچ می‌گوید: «وقتی همه غذاها بدون قوانین مجاز هستند – از جمله خوشمزه‌ترین‌ها، بدن یاد می‌گیرد که به آنچه نیاز دارد اعتماد کند. ایجاد مجوز برای این غذاها که برچسب «بد» یا «خارج» شده‌اند. محدودیت ها گام مهمی در روند بهبودی است و می تواند به فرد کمک کند تا آرامش، اعتماد به نفس و آزادی بیشتری در مورد غذا احساس کند.

لذت بردن از غذا ما را با میراث فرهنگی مان پیوند می دهد

تغذیه عاطفی غذاهایی که می خوریم : برای چندین دهه، تحقیقات منبع معتبر نشان داده است که احساس تعلق برای سلامت روان حیاتی است. چه مکانی زیباتر از خانواده یا میراث فرهنگی برای تجربه تعلق داشتن؟ اینجاست که لذت بردن از غذا می تواند نقش مهمی ایفا کند.

استورچ می گوید: «فرهنگ و سنت به عنوان شکلی از ارتباط با دیگران و خودمان عمل می کند. «محدود کردن یا انکار غذاهایی که باعث ایجاد ارتباط می‌شوند می‌تواند منجر به جدایی و تنهایی شود. با حذف غذاهای فرهنگی، نه تنها می گوییم که غذا «بد» است، بلکه می گوییم هویت زیربنایی مرتبط با غذا «بد» است. پذیرفتن این غذاها در نهایت می تواند احساس آزادی و تعلق ایجاد کند که سلامت روان شما را بالا می برد. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *