مراقبت و سلامتی

درد در سمت راست قفسه سینه

درد در سمت راست قفسه سینه

درد در سمت راست قفسه سینه : اگر احساس می کنید سینه شما در حال سفت شدن است، ممکن است نگران باشید که دچار حمله قلبی شده اید. برخی از بیماری های گوارشی، روانی و ریوی نیز می توانند باعث سفت شدن قفسه سینه شوند. اما اگر فکر می کنید ممکن است دچار حمله قلبی شده باشید، بهتر است به مراقبت های پزشکی اورژانسی مراجعه کنید.

آیا سکته قلبی است؟

حمله قلبی می تواند باعث سفتی قفسه سینه شود و یک اورژانس پزشکی محسوب می شود. زمانی اتفاق می افتد که یک انسداد ناگهانی باعث عدم جریان خون به قلب شود. مردم اغلب درد حمله قلبی را به عنوان احساس فشار یا ناراحتی در مرکز قفسه سینه توصیف می کنند. همچنین ممکن است احساس سوزش داشته باشد و ممکن است در گردن، فک، شانه، قسمت بالایی پشت یا شکم رخ دهد یا به آن برود. ممکن است چند دقیقه یا بیشتر طول بکشد.

سایر علائم حمله قلبی می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • عرق سرد
  • حالت تهوع
  • مشکل در تنفس
  • خستگی

اگر فکر می کنید دچار حمله قلبی شده اید، با 911 یا خدمات اورژانس محلی خود تماس بگیرید.

بیماری عروق کرونر

بیماری عروق کرونر زمانی اتفاق می‌افتد که رگ‌های خونی اصلی که خون، اکسیژن و مواد مغذی قلب شما را تامین می‌کنند، آسیب ببینند یا بیمار شوند. آسیب معمولاً از تجمع یک ماده مومی شکل به نام پلاک و التهاب در این شریان ها ناشی می شود. این باعث کاهش جریان خون به قلب می شود. از آنجایی که شریان به جای مسدود شدن کامل (مانند حمله قلبی) باریک می شود، خون همچنان می تواند در حالت استراحت به قلب برسد، اما نه با تلاش.

بیماری عروق کرونر می تواند باعث درد (آنژین)، مشابه حمله قلبی شود. درد یا ناراحتی معمولاً در قسمت مرکزی قفسه سینه رخ می‌دهد، اما ممکن است به گردن، فک یا بازو منعکس شود.

همچنین ممکن است تجربه کنید:

  • فشار یا سفتی قفسه سینه
  • دردی که با ورزش بدتر می شود و با استراحت بهبود می یابد

تنگی نفس

بیماری عروق کرونر خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد، زیرا پلاک می‌تواند پاره شود و لخته‌های خونی ایجاد کند و منجر به انسداد کامل جریان خون به قلب شود. آنژینی که جدید است یا بدتر می شود باید به عنوان یک حمله قلبی احتمالی ارزیابی شود و نیاز به درمان فوری پزشکی دارد. بسته به شدت، درمان می‌تواند شامل تغییر سبک زندگی، داروها و روش‌ها باشد.

در مورد بیماری عروق کرونر بیشتر بدانید. سایر شرایطی که می تواند باعث سفت شدن قفسه سینه شود بسیاری از شرایط می توانند باعث شوند که سینه ای سفت را تجربه کنید. این موارد می تواند شامل موارد زیر باشد:

کووید 19

درد در سمت راست قفسه سینه : کووید-۱۹ ممکن است برای برخی افراد باعث سفتی در قفسه سینه شود. این یک علامت اورژانسی است، بنابراین در صورت احساس تنگی مداوم قفسه سینه، باید با پزشک یا خدمات پزشکی خود تماس بگیرید. سفتی قفسه سینه ممکن است ناشی از التهاب پوشش داخلی قلب (پریکاردیت) یا التهاب عضله قلب (میوکاردیت) باشد که هر دو می توانند منجر به عوارض جدی شوند. با توجه به منبع مورد اعتماد مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC)، سایر علائم اضطراری COVID-19 می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مشکل در تنفس
  • لب های آبی
  • خواب آلودگی مداوم
  • معمولاً افرادی که مبتلا به کووید-19 هستند علائم خفیفی از جمله تب، سرفه خشک و تنگی نفس را تجربه خواهند کرد. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *