مراقبت و سلامتی

درمان های سنتی برای علائم سرماخوردگی

درمان های سنتی برای علائم سرماخوردگی

درمان های سنتی برای علائم سرماخوردگی : درمان شناخته شده ای برای سرماخوردگی وجود ندارد. این بدان معناست که اگر سرماخوردگی دارید، تنها کاری که می‌توانید انجام دهید این است که اجازه دهید به حالت اول برود. در کنار استفاده از روغن‌های ضروری، می‌توانید علائم خود را با موارد زیر تسکین دهید:

  • استامینوفن یا ایبوپروفن برای تب، سردرد و دردهای جزئی
  • داروهای ضد احتقان برای از بین بردن احتقان و پاکسازی مجرای بینی
  • غرغره آب نمک برای تسکین گلودرد و سرفه
  • چای داغ با لیمو، عسل و دارچین برای تسکین گلودرد
  • مایعات برای هیدراته ماندن

اگر مادرتان هنگام سرماخوردگی به شما سوپ مرغ داد، او در حال خوردن چیزی بود. یک مطالعه در سال 2000 نشان می دهد که سوپ مرغ دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش شدت عفونت های تنفسی کمک می کند. سوپ مرغ و سایر مایعات گرم مانند چای داغ به رفع احتقان و جلوگیری از کم آبی بدن کمک می کند.

بر اساس یک منبع معتبر در سال 2007، اکیناسه ممکن است به جلوگیری از سرماخوردگی و کوتاه کردن مدت آن کمک کند. قرص‌های روی که ظرف 24 ساعت پس از شروع علائم مصرف می‌شوند نیز ممکن است مدت سرماخوردگی را کوتاه کنند. کاری که اکنون می توانید برای تسکین سرماخوردگی انجام دهید اگر سرما خوردید، برای کمک به از بین بردن احتقان، روغن‌های ضروری را با بخار استنشاق کنید. مایعات فراوان بنوشید و تا حد امکان استراحت کنید. اکثر سرماخوردگی ها در عرض یک هفته از بین می روند. اگر تب شما طولانی شد یا تب، سرفه یا مشکل تنفسی دارید، با پزشک خود مشورت کنید.

درمان های سنتی برای علائم سرماخوردگی : بهترین راه برای جلوگیری از سرماخوردگی در آینده، حفظ سلامت سیستم ایمنی است. شما می توانید این کار را با خوردن یک رژیم غذایی متعادل، خواب کافی و ورزش منظم انجام دهید. زمان یادگیری روغن‌های ضروری و خرید لوازم مورد نیاز، زمانی نیست که بیمار هستید. اکنون هر آنچه می توانید بیاموزید تا در اولین نشانه های علائم آماده استفاده از آنها باشید. با چند روغن پایه مانند اسطوخودوس، نعناع فلفلی و درخت چای شروع کنید. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *