مراقبت و سلامتی

آیا می توانید در تابستان سرما بخورید؟

آیا می توانید در تابستان سرما بخورید؟

آیا می توانید در تابستان سرما بخورید؟ سرماخوردگی تابستانی به سادگی یک سرماخوردگی معمولی است که در طول تابستان به آن مبتلا می شوید. برخی از مردم ممکن است فکر کنند که شما فقط در زمستان می توانید سرما بخورید. برخی دیگر ممکن است سرماخوردگی تابستانی را با مسائل دیگری مانند آلرژی اشتباه بگیرند. برخلاف تصور رایج، برای سرماخوردگی نباید بیرون سرد باشد.

اگر در تابستان سرما بخورید، دقیقاً مانند سرماخوردگی در زمستان خواهد بود. حتی اگر هوا در بیرون گرم باشد، راینوویروسی که باعث سرماخوردگی معمولی می‌شود می‌تواند به همین راحتی گسترش یابد و افراد را مبتلا کند.

چگونه می توان گفت که آلرژی نیست؟

تشخیص اینکه آیا سرماخوردگی معمولی دارید یا آلرژی تابستانی ممکن است دشوار باشد. با این حال، اگر تفاوت های عمده بین این دو را بدانید، تشخیص یکی از دیگری می تواند آسان باشد:

علائم دیگری خواهید داشت

سرماخوردگی و آلرژی ویژگی های مشترکی مانند عطسه، آبریزش بینی، احتقان و خارش یا گلودرد دارند. اما سرماخوردگی علائم دیگری مانند سرفه، تعریق و تب را نیز در بر خواهد داشت.

آلرژی طولانی تر خواهد بود

آیا علائم شما بعد از یک تا دو هفته ناپدید شد؟ اگر چنین است، احتمالاً سرماخوردگی تابستانی را تجربه کرده اید که تمام شده است. اگر علائم بیش از دو هفته ادامه داشته باشد و از بین نرود، احتمالاً با آلرژی روبرو هستید.

علائم نوسان خواهد داشت

به همین ترتیب، اگر شدت علائم شما تغییر کرد – خفیف شروع شد، بدتر شد و سپس به حالت خفیف بازگشت (یا به طور کلی ناپدید شد) – شما با سرماخوردگی روبرو هستید. آلرژی ها معمولاً مداوم و پایدار هستند.

شروع علائم متفاوت است

با سرماخوردگی، معمولاً شروع هر یک از علائم فردی را در زمان‌های جداگانه تجربه خواهید کرد. با آلرژی، همه آنها به یکباره ظاهر می شوند.

علائم هنگام سفر تغییر می کند

اگر از یک نوع منطقه به منطقه دیگر سفر می کنید و علائم بهبود می یابند (یا بدتر می شوند)، به احتمال زیاد آلرژی دارید. این امر مخصوصاً اگر با گیاهان گرده‌افشان بسیار متفاوت و آلرژن‌های بالقوه از مکانی به مکان دیگر سفر می‌کنید، صدق می‌کند.

ترشحات بینی متفاوت خواهد بود

از آنجایی که سرماخوردگی عفونت است، مخاط پس از دمیدن بینی غلیظ و سبز یا زرد خواهد بود. با آلرژی، مخاط شفاف و معمولا نازک تر خواهد بود.

بهترین راه حل ها چیست؟

البته بسیاری از درمان های کلاسیک سرماخوردگی زمستانی برای سرماخوردگی های تابستانی نیز کاربرد دارند. برای درمان سرماخوردگی تابستانی:

  • استراحت کن حتما استراحت و خواب کافی داشته باشید. از فعالیت بیش از حد و استرسی که می تواند سیستم ایمنی را به چالش بکشد خودداری کنید. حتی اگر تابستان پر از فعالیت های وسوسه انگیز در فضای باز است، ممکن است مجبور شوید برای مدت طولانی در داخل خانه بمانید و استراحت کنید.
  • تغذیه و هیدراته بمانید. مایعات به خصوص آب زیاد بنوشید. از نوشیدنی هایی که می توانند باعث کم آبی بدن شوند، مانند الکل، قهوه یا نوشیدنی های انرژی زا اجتناب کنید. نوشیدنی های گرم مانند چای می تواند تسکین دهنده و برای علائم مفید باشد. اطمینان حاصل کنید که مصرف ویتامین ها و مواد معدنی شما قوی است، به ویژه مواد مغذی تقویت کننده سیستم ایمنی مانند آهن، ویتامین C و روی.
  • داروهای گیاهی. گیاهان نمی توانند سرماخوردگی را بکشند یا با آن مبارزه کنند. با این حال، مطالعات نشان می دهد که برخی از آنها می توانند از سیستم ایمنی حمایت کنند و به آن کمک کنند تا بهتر با سرماخوردگی مبارزه کند. گیاهان محبوب برای مبارزه با ویروس راینو اکیناسه، ریشه شیرین بیان، سنجد و سیر هستند.
  • رطوبت ساز و بخار. دستگاه های مرطوب کننده نمی توانند مستقیماً از شر سرماخوردگی خلاص شوند. اما آنها می توانند به تسکین علائم، به ویژه آبریزش بینی، احتقان، گلودرد و سرفه کمک کنند.

چقدر طول خواهد کشید؟

آیا می توانید در تابستان سرما بخورید؟ سرماخوردگی در تابستان تقریباً به اندازه سرماخوردگی در زمستان ادامه خواهد داشت. به طور متوسط، سرماخوردگی در مجموع حدود 10 روز طول می کشد و علائم آن در حدود روز هفتم به شدت بهبود می یابد. کودکان معمولاً در کمتر از یک هفته سرماخوردگی را خیلی سریعتر از بزرگسالان برطرف می کنند. از سوی دیگر، برخی از بزرگسالان ممکن است تا حدود دو هفته با سرماخوردگی دست و پنجه نرم کنند. این بستگی به سن، سلامتی، ژنتیک و عوامل دیگر دارد. هرچه بیشتر از خود مراقبت کنید و از داروهای سرماخوردگی استفاده کنید، سرماخوردگی شما سریعتر برطرف می شود. اگر سرماخوردگی شما بیش از دو هفته طول کشید به پزشک مراجعه کنید.

چگونه می توان از سرماخوردگی تابستانی جلوگیری کرد؟

هیچ راهی برای جلوگیری کامل از سرماخوردگی، چه در تابستان و چه در زمستان وجود ندارد. اما راه هایی وجود دارد که می توانید شانس خود را برای دریافت آن کاهش دهید.

  • مراقب سیستم ایمنی خود باشید. راه های زیادی برای انجام این کار وجود دارد: خوردن غذاهای مغذی، اجتناب از استرس زیاد، و حتی مصرف مکمل هایی که حاوی داروهای طبیعی تقویت کننده سیستم ایمنی هستند.
  • به اندازه کافی بخوابید. خواب کافی برای تنظیم مجدد سیستم ایمنی هر روز ضروری است تا به درستی کار کند.
  • دست هایتان را بشویید. حتماً دست‌های خود را بشویید، به‌ویژه در دستشویی‌های مکان‌های عمومی و مکان‌هایی که عوامل بیماری‌زا در آن‌ها شایع است.
  • از کسانی که سرما خورده اند دوری کنید. اگر می دانید فردی سرماخورده است، از تعامل با او خودداری کنید. اگر به آنها نزدیک شدید یا آنها را لمس کردید، مطمئن شوید که بعد از آن سریع بشویید. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *