مراقبت و سلامتی

عوارض مخرب اضطراب

عوارض مخرب اضطراب

عوارض مخرب اضطراب :  مشکل در بیدار ماندن در خانه، مدرسه یا محل کار : اضطراب مزمن می‌تواند بر عملکرد اجرایی شما تأثیر بگذارد، این مهارت‌ها مهارت‌هایی هستند که برای انجام رفتارهای هدفمند مانند کار، کارهای خانه و سازماندهی زندگی روزمره خود به آن‌ها نیاز دارید.

اضطراب می تواند تمرکز، تنظیم احساسات و عملکرد خوب در فعالیت های روزانه را چالش برانگیز کند. این می تواند به تعویق، مهلت های از دست رفته و کاهش بهره وری منجر شود. اختلالات اضطرابی خاص می تواند عملکرد شما را به روش های خاصی تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، اضطراب اجتماعی ممکن است بر توانایی شما برای حفظ قرارهای اجتماعی و تمرکز در مکان‌های شلوغ (مانند دفاتر، کلاس‌های درس، خواربارفروشی و موارد دیگر) تأثیر بگذارد.

به نوبه خود، این اختلال در عملکرد اجرایی می تواند منجر به استرس بیشتر شود و اضطراب شما را بدتر کند.

انزوای اجتماعی

اختلال اضطراب اجتماعی و اختلال اضطراب فراگیر می تواند منجر به انزوای اجتماعی شود. ترس از قضاوت یا خجالت ممکن است باعث شود شما از موقعیت های اجتماعی دوری کنید و منجر به تنهایی و کاهش شبکه حمایتی شود. انزوای اجتماعی می تواند علائم اضطراب را تشدید کند و یک چرخه معیوب ایجاد کند که شکستن آن سخت است.

بیاموزید که چگونه در هنگام داشتن اضطراب اجتماعی دوست پیدا کنید و به دنبال حمایت برای تنهایی باشید.

درد مزمن یا سایر علائم غیر اختصاصی

با توجه به انجمن اضطراب و افسردگی آمریکا، درد مزمن به شدت با اضطراب مرتبط است.

تحقیقات ارتباط بین اضطراب و:

  • فیبرومیالژیا
  • میگرن
  • کمر درد
  • آرتریت
  • مشکلات گوارشی

عوارض مخرب اضطراب : علاوه بر اضطراب منجر به درد مزمن، درد مزمن نیز ممکن است اضطراب و افسردگی را بدتر کند. پرداختن به اضطراب می تواند به کاهش برخی از این علائم فیزیکی کمک کند و کیفیت کلی زندگی را بهبود بخشد. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *