مراقبت و سلامتی

نکاتی برای داشتن پوستی بهتر

نکاتی برای داشتن پوستی بهتر

نکاتی برای داشتن پوستی بهتر : این نکات را برای کمک به حفظ رطوبت پوست خود امتحان کنید:

  • مرطوب کنید. مرطوب‌کننده در آب می‌بندد تا به حفظ سلامت سد محافظ پوست شما کمک کند. از مرطوب کننده در طول روز مخصوصاً روی دست ها استفاده کنید. و قبل از رفتن به خارج از منزل، حتی در روزهای ابری، از مرطوب کننده حاوی ضد آفتاب یا ضد آفتاب با طیف وسیع با SPF حداقل 30 استفاده کنید. کرم ضد آفتاب را سخاوتمندانه بمالید و هر دو ساعت یک بار – یا بیشتر اگر شنا می کنید یا عرق می کنید، دوباره استفاده کنید.
  • قرار گرفتن در معرض آب را محدود کنید. زمان حمام و دوش گرفتن را به 10 دقیقه یا کمتر نگه دارید. از آب گرم و نه گرم استفاده کنید. بشویید و خشک کنید. سعی کنید بیش از یک بار در روز حمام نکنید.
  • از یک پاک کننده ملایم یا صابون بدون حساسیت استفاده کنید. کرم پاک کننده غیر صابونی یا ژل دوش را امتحان کنید. یا از صابون مرطوب کننده بدون عطر و بدون الکل یا مواد آلرژی زا (صابون کم آلرژی زا) استفاده کنید، به خصوص اگر مرتباً دست می شویید. کاملاً بشویید و خشک کنید. در حالی که پوست شما هنوز مرطوب است از کرم مرطوب کننده استفاده کنید.
  • با احتیاط اصلاح کنید. اصلاح می تواند خشک کننده باشد. اگر اصلاح می کنید، قبل از شروع از یک ماده روان کننده استفاده کنید. در جهت رشد مو اصلاح کنید، مگر اینکه پوست شما را تحریک کند. از یک تیغه تیز استفاده کنید و بعد از هر ضربه آن را با آب گرم بشویید. پس از اتمام، از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • در هوای سرد یا باد تا حد امکان پوست را بپوشانید. هوای سخت می تواند به ویژه پوست را خشک کند. روسری، کلاه، و دستکش یا دستکش به محافظت از پوست شما در بیرون از منزل کمک می کند.
  • دستکش بپوشید هنگام باغبانی، استفاده از پاک کننده های خشن و انجام سایر فعالیت های خشک کننده پوست، دست های خود را با دستکش مناسب محافظت کنید.
  • بعد از شنا بشویید و مرطوب کنید. این به ویژه اگر در یک استخر به شدت کلردار شنا کرده اید، مهم است.
  • وقتی تشنه هستید بنوشید. هر روز نوشیدنی‌های بدون کافئین بنوشید تا تمام بافت‌های بدن، از جمله پوست، به خوبی هیدراته شوند.
  • نوزادان را با احتیاط حمام کنید. برای نوزادان، استفاده از یک پاک کننده هر 1-2 هفته برای حمام کردن معمولاً کافی است. در غیر این صورت، آنها را فقط در آب حمام کنید. با این حال، با هر بار تعویض پوشک، ناحیه پوشک آنها را تمیز کنید. در حالی که پوست هنوز مرطوب است، یک لایه نازک از ژل نفتی (وازلین، آکوافور و غیره) بمالید. (منبع)

نکاتی برای داشتن پوستی بهتر : برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *