تناسب اندام و تغذیه

گوجی بری برای پوست درخشان

گوجی بری برای پوست درخشان

گوجی بری برای پوست درخشان : گوجی بری برای قرن ها در طب سنتی چینی برای طیف وسیعی از اهداف دارویی و زیبایی استفاده می شود. اما چگونه می‌توانیم از مزایای این غذای فوق‌العاده به بهترین شکل استفاده کنیم و چه چیزی آن را بسیار قدرتمند می‌کند؟ در این قسمت از سری “Ingredient Spotlight” ما به بررسی خواص و فواید خاص گوجی بری می پردازیم و در عین حال چگونگی استفاده از آن را برای ترویج پوستی صاف تر، سالم تر و درخشان تر بررسی خواهیم کرد.

گوجی بری برای اولین بار برای چه استفاده شد؟

 

گوجی بری از زمان های قدیم برای درمان بیماری های مختلف و ارتقای سلامت و تندرستی عمومی استفاده می شده است. در چین باستان گفته می‌شد که این توت‌ها به طول عمر کمک می‌کنند، زیرا تصور می‌شد با جلوگیری از رشد تومور، کاهش کلسترول، کاهش اختلالات خودایمنی، متعادل کردن قند خون و به عنوان یک ضدالتهاب قوی، سلامتی را در دوران پیری افزایش می‌دهند. بسیاری از متون باستانی به سایر فواید ادعا شده توت می پردازند – احیای پوست، محافظت در برابر بیماری ها، تقویت بینایی، آرامش روح، عادی سازی فشار خون، افزایش انرژی، و تقویت عضلات و تاندون ها.

امروزه گوجی بری چگونه استفاده می شود؟

 

گوجی بری که اکنون به عنوان یک “ابر غذا” یا غذایی حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد مغذی است که به ارتقای سلامت کلی کمک می کند، به طور گسترده در همه چیز از اسموتی ها و آب میوه ها گرفته تا محصولات مراقبت از پوست و مکمل ها استفاده می شود. این توت ها با آنتی اکسیدان های مبارزه کننده با رادیکال های آزاد، عملکرد بهینه سیستم ایمنی و جذب بهتر اکسیژن و در عین حال بهبود گردش خون را امکان پذیر می کنند. این به معنای انرژی بیشتر، افزایش درخشندگی و سلامت کلی بهتر است.

گوجی بری به طور خاص چگونه برای پوست مفید است؟

 

آنتی اکسیدان هایی که به آنها اشاره کردیم نیز کلید حفظ پوستی جوان و درخشان هستند. آنتی اکسیدان های موجود در گوجی بری با مبارزه با رادیکال های آزاد ناشی از آلودگی هوا، دود و اشعه ماوراء بنفش، التهاب را کاهش می دهد و در نتیجه علائم پیری را به حداقل می رساند. آنتی اکسیدان ها به حفظ رطوبت پوست ما کمک می کنند و به طور موثر سلول ها را برای داشتن پوستی نرم و جوان بازسازی می کنند. گوجی بری با انواع مختلف ویتامین ها، مواد معدنی و سایر مواد مغذی، به کاهش آکنه، تقویت تولید کلاژن و یکنواختی رنگ پوست کمک می کند. برای جزئیات بیشتر بخوانید.

چه چیزی در گوجی بری وجود دارد که آن را برای پوست بسیار مفید می کند؟

 

در زیر تعدادی از فراوان ترین مواد سالم برای پوست موجود در گوجی بری آورده شده است.

کاروتنوئیدها – این مواد مغذی گیاهی (آنچه که به نظر می رسد – مواد مغذی موجود در گیاهان) حاوی مقادیر بالایی از آنتی اکسیدان ها هستند که به محافظت از سد پوست و مبارزه با رادیکال های آزاد که باعث ایجاد چین و چروک می شوند، کمک می کند. گوجی بری به خصوص سرشار از زیگزانتین و لوتئین است که برای بینایی سالم، محافظت از چشم ها در برابر اشعه ماوراء بنفش و نور آبی مضر (که از تلفن های همراه، کامپیوتر و غیره ساطع می شود) بسیار مهم هستند. لیکوپن شناخته شده روشن کننده پوست نیز در گوجی بری وجود دارد.

ویتامین A – برخی از کاروتنوئیدها مانند کریپتوکسانتین و همچنین بتاکاروتن – که هر دو در گوجی بری یافت می شوند – در داخل بدن به ویتامین A یا رتینول تبدیل می شوند. هنگامی که مصرف می شود، ویتامین A به بهبود گردش سلولی کمک می کند، پوست ما را درخشان و یکنواخت نگه می دارد، در حالی که به پوست و غشاهای مخاطی اجازه می دهد تا باکتری ها و ویروس ها را راحت تر دفع کنند.

ویتامین‌های B1، B2 (ریبوفلاوین)، B3 و B6 – همه این ویتامین‌های B برای تبدیل غذا به سوخت حیاتی هستند تا ما را پرانرژی و هوشیار نگه دارند. گوجی بری تقریباً 100 درصد از نیاز روزانه ویتامین B2 را ارائه می‌کند که نه تنها به تولید انرژی کمک می‌کند، بلکه به حفظ عملکرد بهینه سیستم ایمنی و گوارش نیز کمک می‌کند. ویتامین های B به پوست کمک می کنند رطوبت را حفظ کند، خطوط ریز، پوسته پوسته شدن و چین و چروک را کاهش دهد. (منبع)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *