تناسب اندام و تغذیه

گندم رژیمی می تواند باعث التهاب شود ​

گندم رژیمی می تواند باعث التهاب شود ​

گندم رژیمی می تواند باعث التهاب شود ​: گندم و همچنین سایر غلات حاوی گلوتن هستند که در برخی افراد باعث واکنش شدید خود ایمنی – بیماری سلیاک – می شود. در افراد مبتلا به بیماری سلیاک – حدود 1٪ از جمعیت ایالات متحده – وقتی حتی مقادیر کمی گلوتن خورده شود، سیستم ایمنی واکنش نشان می دهد و باعث درد، نفخ و آسیب به روده می شود که می تواند منجر به مشکلات جذب مواد مغذی از غذا شود.

حدود 6 درصد از مردم در ایالات متحده عدم تحمل گلوتن را گزارش می کنند که همچنین باعث علائم گوارشی می شود، اما این علائم به ندرت به اندازه موارد ناشی از بیماری سلیاک شدید است. با این حال، تنها گلوتن موجود در گندم نیست که ممکن است مشکلاتی ایجاد کند. پروفسور دتلف شوپان، محقق اصلی این مطالعه و پزشک، در پزشکی نیوز تودی، در برخی افراد، سایر پروتئین‌های موجود در گندم می‌توانند باعث واکنش‌های التهابی یا آلرژیک شوند که ممکن است جدی باشند.

پروفسور شوپان که مدیر موسسه ایمونولوژی ترجمه و مرکز بالینی بیماری سلیاک، بیماری های روده و خودایمنی و استاد پزشکی/گاستروانترولوژی در مرکز پزشکی Beth Israel Deaconess، دانشکده پزشکی هاروارد، بوستون است، خاطرنشان کرد: این یک داستان تحقیقاتی طولانی است که به یکی از پروژه های تحقیقاتی NIH ما در HMS در بوستون برمی گردد، جایی که ما ATI ها را به عنوان فعال کننده های ماکروفاژها و سلول های دندریتیک از طریق گیرنده 4 شبه تلفات کشف کردیم – در حالی که پروتئین های گلوتن (که مسئول بیماری سلیاک هستند) ) هیچ گونه فعالیت محرک ایمنی ذاتی نداشته باشید.

این فعالیت پروتئین‌های ATI در گندم مشاهداتی را توضیح می‌دهد که بسیاری از بیماران مشکلاتی با گندم دارند (به اصطلاح «حساسیت به گلوتن غیر سلیاک»)، که ناشی از گلوتن نیست، بلکه توسط پروتئین‌های ATI گندم در هنگام التهاب مزمن ایجاد می‌شود. بیماری‌ها.»

شواهد در موش و سلول های انسانی

محققان تحقیقات اولیه را روی موش ها انجام دادند. آنها از انسفالومیلیت خودایمنی تجربی (EAE)، یک مدل آزمایشی حیوانی رایج برای ام اس استفاده کردند. در ابتدا، محققان به موش های ماده یک رژیم غذایی بدون گلوتن و ATI (GAF) به مدت چهار هفته دادند. آنها سپس موش ها را به سه گروه رژیم غذایی مختلف تقسیم کردند:

  • جیره GA دارای گلوتن (5.5٪ وزن خشک) و ATI (0.165٪ وزن خشک) بود.
  • جیره G فقط گلوتن (5.5 درصد وزن خشک) اضافه شده بود
  • رژیم A فقط دارای ATI (0.15 درصد وزن خشک) اضافه شده بود.
  • دوزهای روزانه گلوتن و ATI معادل دوز مصرفی یک فرد در رژیم غذایی استاندارد غربی محاسبه شد.

گندم رژیمی می تواند باعث التهاب شود ​ : محققان EAE را در موش‌ها پس از چهار هفته رژیم غذایی GAF و دو روز قبل از شروع رژیم‌های آزمایشی القا کردند. موش‌هایی که بیشترین ATI را مصرف می‌کنند، نسبت به موش‌هایی که ATI کم مصرف می‌کنند، به طور قابل‌توجهی دچار التهاب EAE و CNS شدیدتر شدند. گلوتن به تنهایی اثر التهابی مشابهی نداشت. سپس محققان ATI را روی مونوسیت ها – نوعی گلبول سفید – از افراد مبتلا به ام اس و بدون ام اس تجویز کردند. هر دو طیفی از کموکاین‌ها و سیتوکین‌های پیش‌التهابی را منتشر کردند که نشان می‌دهد ATI پاسخ‌های التهابی را تحریک می‌کند. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *