تناسب اندام و تغذیه

کتو، میکروبیوم و درد التهابی

کتو، میکروبیوم و درد التهابی

کتو، میکروبیوم و درد التهابی : علاقه به میکروبیوم روده، و اینکه چگونه می تواند بر بدن و مغز تاثیر بگذارد، در چند دهه اخیر افزایش یافته است. تحقیقات قبلی منبع مورد اعتماد نشان داده است که رژیم غذایی می‌تواند بر درد التهابی تأثیر بگذارد، و پیوندهای خاصی را بین یک منبع معتبر رژیم غذایی استاندارد آمریکایی (SAD) که معمولاً سرشار از غذاهای فرآوری‌شده، چربی‌ها و کربوهیدرات‌ها و التهاب مزمن است، پیدا کرد.

سریعترین راه برای تغییر میکروبیوم از طریق رژیم غذایی است. بنابراین جای تعجب نیست که این یک اثر سریع داشته باشد و سیگنال‌های مغز و بدن شما را تغییر دهد.» برای مثال، تحقیقات او بر اساس این فرضیه بود که متابولیسم مبتنی بر کتون می‌تواند آدنوزین را افزایش دهد – مولکولی که می‌تواند در پاسخ التهابی بدن نقش داشته باشد.

[A] دنوزین همچنین در طول هر نوع آسیب یا زخم در طول آن فرآیند التهابی آزاد می شود. و این چیزی است که می تواند به بهبود کمک کند. این یک مولکول ضد تشنج بسیار قوی است.» او توضیح داد. او این فرضیه را مطرح کرد که رژیم کتو می تواند راهی برای ارتقای فواید محافظت کننده عصبی و ضد تشنج این مولکول باشد که می تواند به تنظیم سیستم عصبی کمک کند.

او افزود: “اکنون علاقه زیادی به استفاده از این رویکردهای متابولیک وجود دارد، به ویژه رویکردهای کتوژنیک در بیماری های روانی، که همه اختلالات عصبی ما با یک جزء متابولیک و التهابی مرتبط هستند.”

مختل کردن سیگنال های درد در بدن

در مورد مزایای کتو برای کاهش التهاب، دکتر Masino در مورد مکانیسم توضیح داد: خود التهاب چیزی است که می تواند باعث درد شود. بنابراین کاهش التهاب به طور کلی، به طوری که مزمن یا نامناسب نباشد، خود یک نوع مهم از مزایای اختلال درد رژیم کتوژنیک است.

به طور خاص، اگر آدنوزین را در سیستم عصبی مرکزی افزایش دهیم، به این معنی است که مغز و نخاع – اگر رژیم کتوژنیک قادر به انجام این کار باشد – به آرام کردن مستقیم سلول‌های عصبی کمک می‌کند تا شلیک و ارسال نکنند. آن سیگنال درد.”
– دکتر سوزان ماسینو «اگر متابولیسم بهتری دارید، اگر میتوکندری‌های شما در وضعیت خوبی قرار دارند، به تمیز کردن همه چیزهای شکسته کمک می‌کند و سلول‌های شما را قادر به بازیابی در سطح سلولی می‌کند. اگر بتوانیم سیتوکین های التهابی را کاهش دهیم، این مکانیسم مهم دیگری است.

روش دیگری که رژیم کتوژنیک ممکن است به آرام کردن درد مزمن ناشی از تحریک بیش از حد سیستم عصبی و تحریک بیش از حد کمک کند از طریق کتون ها است. یک کتون به نام Beta-hydroxybutyrate Trusted Source می تواند گیرنده های سیستم ایمنی مرتبط با التهاب را مسدود کرده و به کاهش فعالیت سیستم عصبی کمک کند.

کتون ها چقدر ضروری هستند؟

با این حال، مشخص نیست که آیا چنین اجسام کتونی تولید شده در یک رژیم غذایی کتوژنیک برای واسطه درد و پاسخ های التهابی ضروری هستند یا اینکه پیروی از یک رژیم غذایی کم گلوکز نیز می تواند نتایج مشابهی داشته باشد. دکتر ماسینو می گوید: «در برخی شرایط خاص درد، یا شرایط صرع یا شرایط التهابی، ممکن است اجسام کتون در این مورد حیاتی باشند، و در موارد دیگر، شاید فقط کاهش و تثبیت گلوکز برای تسکین این علائم کافی باشد. .

پرداختن به مناقشات در مورد کتو

فیبر کم، محتوای چربی زیاد رژیم کتو، و همچنین اثرات آن بر وزن و پایداری آن در دراز مدت، زمینه های اصلی نگرانی بوده است.

آیا رژیم غذایی پرچرب همیشه مضر است؟

کتو، میکروبیوم و درد التهابی : یکی از زمینه های بحث برانگیز برای کتو، محتوای چربی بالای آن است – هم در چربی های اشباع و هم در چربی های غیر اشباع. «[این] به تغییرات در توصیه‌های غذایی مربوط می‌شود، جایی که چربی اساساً مورد تحقیر قرار می‌گرفت و یکی دیگر از کانون‌های تغییر سیستم غذایی ما شد تا چربی کمتر و چربی اشباع کمتری بخوریم. بنابراین [رژیم غذایی کتوژنیک] نه تنها کمتر علمی تلقی شد، بلکه خوردن این مقدار چربی در واقع خطرناک بود.» دکتر ماسینو توضیح داد. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *