تناسب اندام و تغذیه

کاهش بیماری مزمن با رژیم غذایی

کاهش بیماری مزمن با رژیم غذایی

کاهش بیماری مزمن با رژیم غذایی : قبل از بحث در مورد اینکه کدام غذاها و الگوهای غذایی ممکن است در برابر ابتلا به سرطان محافظت کنند، بسیار مهم است که درک کنیم که درگیر شدن در فعالیت‌هایی که دانشمندان عوامل خطر مهم سرطان را در نظر می‌گیرند، مانند سیگار کشیدن یا نوشیدن بیش از حد الکل، ممکن است با اثرات محافظتی بالقوه رژیم غذایی مقابله کند.

اجتناب از استعمال دخانیات، کاهش مصرف الکل، مدیریت وزن بدن و فعال بودن، برای کاهش خطر سرطان بسیار مهم هستند.

محققان کشف کرده‌اند که همانطور که برخی از الگوهای غذایی ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند، انتخاب‌های غذایی نیز می‌توانند اثر محافظتی در برابر سرطان داشته باشند.

به عنوان مثال، رژیم غذایی مدیترانه ای منبع معتبر، که دارای فیبر، آنتی اکسیدان، و ترکیبات ضد التهابی است و گوشت قرمز و فرآوری شده و غذاهای فوق فرآوری شده کمی دارد، با یک اثر محافظتی کلی در برابر سرطان و مرگ ناشی از سرطان ارتباط دارد. .

مطالعات نشان داده‌اند که رژیم‌های غذایی سرشار از میوه‌ها، سبزیجات و سایر غذاهای گیاهی غنی از فیبر، در برابر توسعه سرطان محافظت می‌کنند. این به این دلیل است که این غذاها حاوی ترکیباتی هستند که به محافظت در برابر آسیب سلولی کمک می کنند.

مصرف یک رژیم غذایی متنوع که مقادیر بهینه فیبر، ویتامین ها، مواد معدنی منبع مورد اعتماد، و ترکیبات گیاهی منبع مورد اعتماد را تامین می کند، برای سلامت کلی و کاهش خطر سرطان ضروری است.

علاوه بر مصرف یک رژیم غذایی غنی از غذاهای گیاهی، کاهش مصرف گوشت های فرآوری شده و قرمز، غذاهای فوق فرآوری شده و قندها و نمک افزوده ممکن است به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان ها و بسیاری از بیماری های مزمن دیگر کمک کند.

اگرچه عوامل زیادی می توانند بر خطر ابتلا به سرطان در فرد تأثیر بگذارند، از جمله عواملی که فرد نمی تواند آنها را کنترل کند، تحقیقات نشان می دهد که برخی از الگوهای غذایی و غذاهای خاص ممکن است شانس ابتلا به سرطان های خاص را افزایش دهند.

شواهد نشان می دهد که غذاهای فوق فرآوری شده، فرآورده های گوشتی فرآوری شده، رژیم های غذایی سرشار از نمک افزوده و نوشیدن نوشیدنی های سوزان ممکن است خطر ابتلا به سرطان را افزایش دهند.

کاهش بیماری مزمن با رژیم غذایی : اگرچه دانشمندان هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد چگونگی تأثیر رژیم غذایی بر رشد و پیشرفت سرطان دارند، کاهش یا اجتناب از این غذاها و انطباق الگوهای غذایی احتمالاً سلامت کلی را بهبود می بخشد. این همچنین ممکن است به کاهش خطر ابتلا به سرطان های خاص در فرد کمک کند. (منبع)

برای مطلب مرتبط با کاهش وزن به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *