تناسب اندام و تغذیه

چگونه غذاهای تخمیر شده بر سلامت روان تأثیر می گذارد

چگونه غذاهای تخمیر شده بر سلامت روان تأثیر می گذارد

چگونه غذاهای تخمیر شده بر سلامت روان تأثیر می گذارد : غذاهای تخمیر شده حاوی مواد فعال زیستی از خود غذای اصلی (پلی فنل ها، فیبرهای غذایی به عنوان مثال)، و باکتری های سالم (پروبیوتیک ها) و همچنین متابولیت های ایجاد شده توسط این باکتری ها (پس از بیوتیک ها) هستند.

این اجزای غذاهای تخمیر شده به فعالیت میکروبیوم روده فردی که غذا را مصرف می‌کند، کمک می‌کند، یا با تغذیه باکتری‌های سالم روده – تحریک عمل آنها در محور روده-مغز – یا با کمک مستقیم به باکتری‌های روده یا محصولات آنها، لی. توضیح داد. «اثر خالص کمک به اکوسیستم باکتری‌های روده سالم‌تر است که مسیرهای مغزی را فعال می‌کند. هنوز سوالات بی‌پاسخ زیادی در مورد ارتباط روده و مغز وجود دارد، اما این دیدگاه فعلی بر اساس تحقیقات در آزمایشگاه و همچنین در مطالعات انسانی است.

چرا به مطالعات بیشتری نیاز است

این بررسی به بسیاری از شکاف های دانش و محدودیت های تحقیقات فعلی در ارتباط روده و مغز می پردازد. به‌عنوان مثال، «مطالعات مربوط به باکتری‌های منفرد به دلیل وجود انبوهی از باکتری‌ها، متابولیت‌ها و سایر مولکول‌های کوچک موجود در غذا که ممکن است نقش‌های مهمی را ایفا کنند، میزان کاملی را که غذاهای تخمیر شده در محور روده-مغز بازی می‌کنند، نشان نمی‌دهند». .

وی افزود: «مطالعات بالینی غذاهای تخمیری ممکن است تفاوت‌های جنسیتی خاص را نشان ندهد یا تنوع رژیم غذایی، سبک زندگی، رفتاری و عوامل ژنتیکی را در افراد مورد بررسی قرار ندهد».

تعمیم یافته ها همچنین به این بستگی دارد که چگونه غذاهای تخمیر شده در مناطق مختلف با نحوه تولید آنها و محیطی که در آن ذخیره و مصرف می شوند متفاوت است. لی افزود، با وجود این محدودیت‌ها، این بررسی یک مورد قانع‌کننده بر اساس شواهد علمی ایجاد می‌کند که سلامت روده بر سلامت مغز تأثیر می‌گذارد، که بر خلق و خو و رفتار تأثیر می‌گذارد.

همچنین مهم است که توجه داشته باشید که این بررسی از هیچ داده اصلی استفاده نمی کند، زیرا یک بررسی روایی است. در حالی که نویسندگان اشاره می‌کنند که در جایی که مطالعات فردی که به آنها استناد می‌کنند روش‌شناسی ضعیفی دارند، مانند کنترل‌های ناکافی، هیچ نمره‌گذاری رسمی برای کیفیت تحقیق مقالات جداگانه وجود ندارد.

چگونه غذاهای تخمیر شده بر سلامت روان تأثیر می گذارد : Avena گفت: “من فکر می کنم یکی از تنها محدودیت های اصلی تعداد محدود مطالعاتی است که از موضوعات انسانی استفاده می کنند.” باید شواهد بیشتری از اثرات دقیق غذاهای تخمیر شده بر روی میکروبیوم انسانی و تحقیقات انتقال دهنده های عصبی وجود داشته باشد. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *