آرایشی و زیبایی

چگونه از شر سلولیت خلاص شویم

چگونه از شر سلولیت خلاص شویم

چگونه از شر سلولیت خلاص شویم : ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی پوست گزینه های درمانی متعددی را به بیماران مبتلا به سلولیت ارائه می دهند. راه حل های دائمی نیاز به بازسازی گسترده چربی، کلاژن و بافت همبند دارند. دائمی ترین و موثرترین راه حل ها شامل ترکیب چندین نوع درمان است.

ماساژ
اولین تلاش ها برای درمان سلولیت شامل ماساژ شدید همراه با یک عامل موضعی بود. در حال حاضر یک ماساژ مکانیکی وجود دارد که از ترکیب فشار مثبت و منفی از دو غلتک استفاده می کند.

داده ها نشان می دهد که این دستگاه ماساژ به طور قابل توجهی ظاهر سلولیت را بهبود می بخشد. اما مشخص نیست نتایج تا چه مدت دوام می آورند.2

کرم ها

چگونه از شر سلولیت خلاص شویم : برخی از فرمول های موضعی تولید کلاژن را بهبود می بخشد و پوست را سفت می کند، اما به ندرت روی سلولیت تاثیر می گذارد. مشکل استفاده از درمان های موضعی به تنهایی این است که رسیدن مواد فعال به سطحی که برای تأثیرگذاری نیاز دارند، دشوار است.

فعال ترین مواد در این درمان های موضعی عبارتند از:

کافئین
تئوفیلین
آمینوفیلین
رتینوئیدها

دستگاه های مبتنی بر انرژی

دستگاه های مبتنی بر انرژی از انرژی فرکانس رادیویی، امواج صوتی، لیزر و نور برای درمان موقت سلولیت استفاده می کنند. این موارد عبارتند از: 4

فرکانس رادیویی: این شامل الکترودهایی است که از انرژی حرارتی و گرما برای بازسازی کلاژن و تجزیه چربی استفاده می کنند. جدیدترین دستگاه ها نتایج امیدوارکننده ای دارند. آنها نور، فرکانس رادیویی دوقطبی، مکش پوست و ماساژ را ترکیب می کنند.
لیزر و نور درمانی: دستگاه های لیزر و نور از طول موج برای انتشار انرژی استفاده می کنند. این انرژی بافت اطراف را گرم می کند و باعث تحریک بازسازی کلاژن و افزایش گردش خون می شود. این تکنیک در بهبود ظاهر و صافی پوست موثر است.
امواج صوتی: این شامل امواج فشاری است که سلول های چربی را تجزیه می کند، جریان خون را بهبود می بخشد، به تخلیه لنفاوی کمک می کند و رشد کلاژن جدید را تحریک می کند. این شامل جلسات متعدد در طول چند هفته است.

نور قرمز درمانی چیست؟

مواد تزریقی

مواد تزریقی موادی هستند که از طریق یک سوزن کوچک در زیر پوست قرار می گیرند. نمونه های تزریقی مورد استفاده برای درمان سلولیت عبارتند از: 4

کلستریدیوم هیستولیتیکوم (Xiaflex): این آنزیم فیبرهای سفت کننده را آزاد می کند، سلول های چربی را دوباره توزیع می کند و رشد کلاژن جدید را تحریک می کند. این ماده تزریقی می تواند باعث کبودی بد شود.
هیدروکسی آپاتیت کلسیم (CaHa): این پرکننده پوستی پوست را حجیم و صاف می کند.
میکروسفرهای پلی ال لاکتیک اسید: این نوع دیگری از پرکننده های پوستی است که می تواند به اصلاح اسکار، چین و چروک و سلولیت کمک کند.
سابسیشن
سابسیژن الیاف را در بافت زیر جلدی شل یا آزاد می کند. این به سلول‌های چربی فضای بیشتری برای نشستن در جیب معمولی خود می‌دهد تا زیر لایه بیرونی پوست. دو نوع سابسیژن، دستی و کمک خلاء وجود دارد.4 (منبع)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *