آرایشی و زیبایی

چه زمانی می توانید دوباره لایه برداری را شروع کنید؟

چه زمانی می توانید دوباره لایه برداری را شروع کنید؟

چه زمانی می توانید دوباره لایه برداری را شروع کنید؟ فقط به این دلیل که مقداری تحریک لایه برداری را تجربه کرده اید به این معنی نیست که باید برای همیشه این مواد را کنار بگذارید. هنگامی که پوست شما بهبود یافت، متخصصان پوست توافق می کنند که می توان دانه ها یا اسیدهای مورد علاقه خود را دوباره معرفی کرد – البته به آرامی و استراتژیک.

هنگامی که پوست شما بهبود یافت، با لایه برداری یک بار در هفته شروع کنید

و اگر مشکلی را تجربه نکردید، از آنجا به سمت بالا حرکت کنید. اما از یک لایه بردار فیزیکی یا شیمیایی استفاده کنید. مخلوط کردن هر دو در یک روز می تواند مشکلاتی ایجاد کند. نیاز به تجدید؟ کرافرت توضیح می‌دهد: «لایه‌بردارهای فیزیکی با استفاده از آب و سورفکتانت‌های سبک، مانند برنج آسیاب شده و پودر ذرت، لایه بیرونی پوست را از بین می‌برند. به اسکراب ها، غلات و حتی درمان های ملایم تر گوماژ “پوست پاک کن” فکر کنید.

کرافرت می‌افزاید: «لایه‌بردارهای شیمیایی از موادی استفاده می‌کنند که با سطح خارجی پوست واکنش می‌دهند تا خارجی‌ترین لایه‌های سلولی را جدا کنند، از جمله اسیدهای آلفا هیدروکسی (AHAs) و بتا هیدروکسی اسیدها (BHA).

اسید لاکتیک و اسید گلیکولیک رایج ترین AHA ها هستند. اسید سالیسیلیک یک BHA بسیار محبوب است. در تصمیم گیری در مورد اینکه کدام دسته را امتحان کنید مشکل دارید؟ درم ها جزئی از انواع اسیدی هستند.

Geria می‌گوید: «اغلب توصیه می‌شود که افراد هر دو AHA و BHA را امتحان کنند تا ببینند چه چیزی برای آنها مفید است و سپس به آن روال پایبند باشند. “اما ترکیب اغلب می تواند منجر به لایه برداری بیش از حد شود، به خصوص به این دلیل که بسیاری از این لایه بردارها دارای خواص مشترک هستند.”

به طور خلاصه: یک هفته یک لایه بردار ملایم اسید لاکتیک (AHA) را آزمایش کنید، سپس هفته بعد به محصول اسید لاکتیک (BHA) بروید و توجه داشته باشید که پوست شما چگونه پاسخ می دهد. سپس یکی را برای حرکت به جلو انتخاب کنید. به طور کلی، پوست های حساس و خشک عاشق اسیدهای لاکتیک یا گلیکولیک هستند. پوست چرب یا مستعد آکنه با سالیسیلیک خوب عمل می کند.

گریا می افزاید: «اگر تمایل به استفاده از هر دو AHA و BHA وجود دارد (که می تواند با خیال راحت انجام شود)، بهتر است روزها را به طور متناوب تغییر دهید و گاهی اوقات حتی یک روز به طور کلی استراحت کنید تا از هرگونه مشکل لایه برداری بیش از حد جلوگیری شود.

در ثانیه ای که متوجه قرمزی، پوسته پوسته شدن یا سوزن سوزن شدید، نشانه آن است که زمان کاهش آن فرا رسیده است.
درست مانند هر چیزی در مراقبت از پوست – یا در زندگی، واقعاً – لایه برداری در حد متعادل بهترین است. از این گذشته، پوست شما قبلاً به تنهایی کارهای سنگین را انجام می دهد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که هر از چند گاهی به آن ضربه ای (ملایم) بدهید.

خلاصه ای از نقش لایه برداری در روتین شما

چه زمانی می توانید دوباره لایه برداری را شروع کنید؟ واقعیت ناشناخته: پوست شما خودش را لایه برداری می کند. فرآیند طبیعی پوسته پوسته شدن نامیده می شود. معمولاً 28 روز طول می کشد از شروع تا پایان منبع مورد اعتماد، در این مدت سلول های جدید پوست رشد می کنند، بالغ می شوند و می ریزند. این بدان معناست که برخی از افراد، با انجام روتین و نگهداری مناسب، ممکن است اصلاً مجبور به لایه برداری نباشند.

اما، البته، به این راحتی نیست، به خصوص در یک محیط شهری. وقفه‌های زیاد می‌تواند روند تبدیل سلول‌های پوست را کند کند، از یک سد پوستی ضعیف یا تولید نامتعادل چربی گرفته تا ذرات آلودگی. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *