آرایشی و زیبایی

چند مرحله اضافی در روتین مراقبت از پوست

چند مرحله اضافی در روتین مراقبت از پوست

چند مرحله اضافی در روتین مراقبت از پوست : آیا نمی دانید که تونرها و سرم ها در کجا قرار می گیرند؟ بسیاری از متخصصان تونرها را مرحله ای قابل چشم پوشی می دانند. گوردون احساس می کند که تونرها، در حالی که برای متعادل کردن pH پوست مفید هستند، تمایل دارند رطوبت را از بین ببرند. او می گوید که پوست شما ممکن است با تولید بیش از حد سبوم پاسخ دهد که می تواند باعث آکنه شود.

رنگلانی توضیح می‌دهد که سرم‌ها، از سوی دیگر، فرمولاسیون‌های بسیار غلیظی هستند که درصد بالایی از مواد فعال مانند ویتامین C، نیاسینامید یا رتینول دارند. او می‌گوید: «وقتی به درستی از آن‌ها استفاده شود، می‌توانند مکملی عالی برای روتین‌های مراقبت از پوست باشند.

  • استفاده از سرم ویتامین C در صبح قبل از استفاده از ضد آفتاب می تواند محافظت بیشتری در برابر اشعه ماوراء بنفش ایجاد کند.
  • استفاده از نیاسینامید قبل از استفاده از مرطوب کننده ممکن است به رفع لکه ها و تغییر رنگ پوست کمک کند.
  • سرم ها معمولا برای انواع پوست مفید هستند، اما نوع سرم و قدرت آن بر اساس نگرانی های خاص شما متفاوت است. مهم است که به یاد داشته باشید که غلظت بالاتر مواد (حتی ویتامین C) گاهی اوقات می تواند پوست را تحریک کند.

در مورد آرایش چطور؟

گوردون توصیه می کند افرادی که آرایش می کنند باید گزینه های غیر کومدوژنیک یا محصولاتی را انتخاب کنند که احتمال مسدود شدن منافذ پوست کمتر است. او به برخی از برندهایی اشاره می کند که تحقیقات پوستی انجام داده اند: Colorescience، Neutrogena و Clinique. ریچارد بوتیگلیون، متخصص پوست دارای گواهی هیئت مدیره در آریزونا، می گوید اگر پوست چرب یا مستعد آکنه دارید، فرمول های بدون چربی گزینه خوبی هستند. برای کسانی که پوست خشک دارند، فرمولاسیون حاوی روغن می تواند مرطوب کننده باشد. وقتی آرایش را پاک می‌کنید، از پاک‌کننده‌ای استفاده کنید که به خوبی پوست شما را تمیز می‌کند.» نکته: از به اشتراک گذاشتن برس های آرایشی و سایر ابزارها خودداری کنید.

فیشال ها

نمی‌دانید هر چند وقت یک‌بار از درمان‌های پوستی، مانند درمان‌های صورت استفاده کنید؟ رنگلانی پیشنهاد می کند که آنها را هر 3 تا 6 ماه یک بار مصرف کنید. «آنها یک ضرورت نیستند، اما [آنها] می توانند یک افزودنی خوب باشند. آنها می توانند یک درخشش فوری ایجاد کنند و اگر بخواهید کاری قبل از یک رویداد خاص انجام شود، خوب هستند.” وقتی صحبت از آرایش صورت به میان می آید، گزینه های زیادی برای انتخاب دارید، از جمله گزینه های DIY. اما برای گوردون، هیچ جایگزینی برای گزینه حرفه ای وجود ندارد. برداشت او در مورد آرایش صورت: «اگر می توانید هر ماه آنها را انجام دهید و اجازه ندهید روی شما روغن بریزند. یک صورت «واقعی» مانند هیدرافسیال یا درخشش الماس دریافت کنید.

همه اش را بگذار کنار هم

بنابراین، شما روی برخی از محصولات مستقر شده اید و آنها را آزمایش کرده اید. بعد، می توانید شروع به ایجاد یک روال روزانه کنید. ممکن است نتوانید هر روز به آن روال پایبند باشید – به عنوان مثال، زمانی که مریض هستید، خسته هستید یا بدون محصولات معمولی خود سفر می کنید. رنگلانی می‌گوید: «از دست دادن چند روز به طور متناوب بدون از دست دادن همه مزایا، کاملاً اشکالی ندارد. با این حال، او تأکید می‌کند که حداقل باید روزانه کرم ضد آفتاب بزنید و آرایش را قبل از خواب پاک کنید. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *