تناسب اندام و تغذیه

چرا دانه چیا ممکن است به فشار خون بالا کمک کند؟

چرا دانه چیا ممکن است به فشار خون بالا کمک کند؟

چرا دانه چیا ممکن است به فشار خون بالا کمک کند؟ همانطور که تحقیقات نشان می دهد، فواید دانه های چیا احتمالاً از ترکیب آنها ناشی می شود. Ruz Gatica می گوید: «پتانسیل دانه های چیا برای کاهش خطر فشار خون بالا در درجه اول به محتوای اسید چرب امگا 3 نسبت داده می شود. دانه های چیا منبع عالی امگا 3 هستند. تحقیقات نشان داده است که دریافت امگا ۳، چه از طریق رژیم غذایی یا مکمل، با کاهش فشار خون مرتبط است.

به عنوان مثال، یک کارآزمایی تصادفی-شاهدی کوچک در سال 2021 که شامل 42 بزرگسال مبتلا به دیابت نوع 2 بود، نشان داد که شرکت کنندگانی که حداقل 40 گرم دانه چیا در روز به مدت 12 هفته مصرف کرده بودند، کاهش فشار خون سیستولیک خود را مشاهده کردند.

در مورد سرطان، Ruz Gatica به غلظت بالای آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های دانه چیا اشاره می کند. Ruz Gatica می گوید: «این آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در محافظت از سلول ها از آسیب اکسیداتیو ناشی از رادیکال های آزاد دارند. این اثر محافظتی در جلوگیری از آسیب ناشی از پاسخ‌های التهابی طولانی‌مدت که اغلب با بیماری‌های مزمن مانند سرطان مرتبط است، مهم است.

گفته می شود، هیچ غذایی نمی تواند از بیماری مزمن جلوگیری کند. پاسکواریلو می‌گوید: به‌عنوان بخشی از یک رژیم غذایی متعادل و مغذی، دانه‌های چیا ممکن است در مورد سلامت قلب و عروق و سرطان به مزایایی برای خطر بیماری کمک کند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید، همانطور که هیچ غذایی منحصر به فرد رژیم غذایی شما را “ناسالم” نمی کند، هیچ غذایی منحصر به فرد به تنهایی یک درمان یا کاملاً پیشگیری کننده برای بیماری نیست.

چگونه دانه های چیا را به رژیم غذایی خود اضافه کنید؟

دانه‌های چیا درمان سرطان یا فشار خون بالا نیستند، اما کارشناسان معتقدند که این دانه‌ها یک مکمل عالی برای اکثر رژیم‌های غذایی هستند. اگر تازه به سراغ دانه‌های چیا می‌روید، باید آهسته پیش بروید و احساس بدن خود را کنترل کنید.

روتنشتاین می‌گوید: «تعریف تدریجی دانه‌های چیا در مقادیر کم برای جلوگیری از مشکلات گوارشی و عادت کردن به بافت آنها کلیدی است. از آنجایی که دانه‌های چیا مایعات را جذب می‌کنند و متورم می‌شوند، هیدراته ماندن آنها در رژیم غذایی شما برای جلوگیری از ناراحتی احتمالی گوارشی ضروری است.

کارشناسان راه های عالی خود را برای مصرف دانه چیا به اشتراک گذاشتند.

بلغور جو دوسر

Ruz Gatica دوست دارد از دانه های چیا برای ارتقای این غذای اصلی استفاده کند زیرا این غذا را با فیبر اضافی، چربی و پروتئین گیاهی تقویت می کند.

او می گوید: «دانه چیا را در بلغور جو دوسر صبحگاهی خود بپاشید. مایع دلخواهتان مانند شیر، ماست یا آب را اضافه کنید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه قبل از غذا بماند.

پودینگ چیا

چرا دانه چیا ممکن است به فشار خون بالا کمک کند؟ پاسکواریلو می گوید پودینگ چیا یکی از راه های مورد علاقه او برای گنجاندن این دانه های غنی از مواد مغذی در رژیم غذایی اش است. او ترکیب کردن را پیشنهاد می کند:

  • دو تا سه قاشق غذاخوری دانه چیا
  • یک نصف فنجان ماست
  • یک فنجان شیر
  • میوه تازه
  • شربت عسل یا افرا به مزه (اختیاری)

او می‌گوید: «چند ساعت آن را در یخچال بگذارید تا بماند. می‌توانید برای افزودن پروتئین اضافی، ماست یونانی یا شیر غنی از پروتئین، از جمله لبنیات و غیر لبنیات غنی شده را انتخاب کنید. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *