مراقبت و سلامتی

چرا باید غذا خوردن آگاهانه را امتحان کنید؟

چرا باید غذا خوردن آگاهانه را امتحان کنید؟

چرا باید غذا خوردن آگاهانه را امتحان کنید؟ جامعه پرشتاب امروزی گزینه های غذایی فراوانی را به مردم ارائه می دهد. علاوه بر این، حواس‌پرتی‌ها توجه را از عمل واقعی غذا خوردن به سمت تلویزیون، رایانه و گوشی‌های هوشمند منحرف کرده‌اند. خوردن به یک عمل بی فکر تبدیل شده است که اغلب به سرعت انجام می شود. این می‌تواند مشکل‌ساز باشد، زیرا زمان می‌برد تا مغز شما ثبت کند که سیر هستید.

اگر خیلی سریع غذا می خورید، سیگنال سیری ممکن است تا زمانی که خیلی غذا نخورده اید، نرسد. این در اختلال پرخوری (BED) بسیار رایج است. با آگاهانه غذا خوردن، توجه خود را باز می‌گردانید و سرعتتان را کاهش می‌دهید، و باعث می‌شود که غذا خوردن به جای یک عمل خودکار، یک عمل عمدی باشد. علاوه بر این، با افزایش شناخت نشانه‌های گرسنگی فیزیکی و سیری، می‌توانید بین گرسنگی جسمی عاطفی و واقعی تمایز قائل شوید.

شما همچنین آگاهی خود را از محرک هایی که باعث می شود میل به غذا خوردن داشته باشید، افزایش می دهید، حتی اگر لزوماً گرسنه نباشید . دانستن محرک های خود به شما امکان می دهد بین آنها و پاسخ خود فاصله ایجاد کنید و به شما زمان و آزادی انتخاب نحوه واکنش را می دهد.

خلاصه

خوردن آگاهانه به شما کمک می کند بین گرسنگی عاطفی و فیزیکی تمایز قائل شوید. همچنین آگاهی شما را از محرک های مرتبط با غذا افزایش می دهد و به شما این آزادی را می دهد که پاسخ خود را به آنها انتخاب کنید.

تغذیه آگاهانه و کاهش وزن

چرا باید غذا خوردن آگاهانه را امتحان کنید؟ به خوبی شناخته شده است که اکثر برنامه های کاهش وزن در دراز مدت جواب نمی دهند. در واقع، برخی تحقیقات نشان می دهد که افراد تمایل دارند حدود نیمی از وزن از دست رفته را پس از 2 سال و 80 درصد از وزن از دست رفته را پس از 5 سال به دست آورند. رختخواب، غذا خوردن احساسی، غذا خوردن بیرونی، و خوردن در پاسخ به هوس غذایی با افزایش وزن و بازیابی پس از کاهش موفقیت آمیز وزن مرتبط است. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *