تناسب اندام و تغذیه

ویتامین ها چیست و چگونه کار می کنند؟

ویتامین ها چیست و چگونه کار می کنند؟

ویتامین ها چیست و چگونه کار می کنند؟ ویتامین ها ترکیبات آلی هستند که افراد به مقدار کم به آنها نیاز دارند. هر کدام نقش متفاوتی در حفظ سلامت و عملکرد بدن دارند. هر موجودی نیاز ویتامین های متفاوتی دارد. به عنوان مثال، انسان ها باید ویتامین C را از رژیم غذایی خود دریافت کنند – در حالی که سگ ها می توانند تمام ویتامین C مورد نیاز خود را تولید کنند.

بیشتر ویتامین ها باید از غذا تامین شوند زیرا بدن یا آنها را تولید نمی کند یا بسیار کم تولید می کند. برای انسان، ویتامین D به مقدار کافی در غذا موجود نیست. بدن انسان وقتی در معرض نور خورشید قرار می گیرد ویتامین را سنتز می کند و این بهترین منبع ویتامین D است. ویتامین‌های مختلف نقش‌های متفاوتی در بدن دارند و فرد برای سالم ماندن به مقدار متفاوتی از هر ویتامین نیاز دارد.

این مقاله توضیح می‌دهد که ویتامین‌ها چیست، چه کار می‌کنند و کدام غذاها منابع خوبی هستند. برای اطلاعات بیشتر در مورد هر ویتامین پیوندهای آبی رنگ زیر را دنبال کنید.

ویتامین ها چیست؟

ویتامین ها مواد آلی هستند که در مواد غذایی طبیعی به مقدار کم وجود دارند. داشتن مقدار بسیار کمی از هر ویتامین خاص ممکن است خطر ابتلا به برخی از مشکلات سلامتی را افزایش دهد. ویتامین یک ترکیب آلی است، به این معنی که حاوی کربن است. همچنین یک ماده مغذی ضروری است که بدن ممکن است نیاز به دریافت آن از غذا داشته باشد.

در حال حاضر 13 ویتامین شناخته شده وجود دارد.

ویتامین های محلول در چربی و محلول در آب

ویتامین ها یا محلول هستند یا قابل حل در چربی یا آب. ما هر دو نوع را در زیر توضیح می دهیم:

ویتامین های محلول در چربی

ویتامین های A، D، E و K محلول در چربی هستند. بدن ویتامین‌های محلول در چربی را در بافت‌های چربی و کبد ذخیره می‌کند و ذخایر این ویتامین‌ها می‌تواند روزها و گاهی ماه‌ها در بدن باقی بماند. چربی های غذایی به بدن کمک می کنند تا ویتامین های محلول در چربی را از طریق دستگاه روده جذب کند.

ویتامین های محلول در آب

ویتامین ها چیست و چگونه کار می کنند؟ ویتامین های محلول در آب برای مدت طولانی در بدن منبع قابل اعتماد باقی نمی مانند و نمی توان آنها را ذخیره کرد. آنها از طریق ادرار از بدن خارج می شوند. به همین دلیل، مردم نیاز به تامین منظم ویتامین های محلول در آب نسبت به ویتامین های محلول در چربی دارند. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *