مراقبت و سلامتی

نکات هوشمندانه برای تغذیه سالم

نکات هوشمندانه برای تغذیه سالم

نکات هوشمندانه برای تغذیه سالم : اگر با منو آشنا نیستید، قبل از رفتن به رستوران آن را بخوانید. به احتمال زیاد هنگام گرسنگی یا حواس پرتی، انتخاب های ناسالمی انجام می دهید (منبع مورد اعتماد، منبع 6). دید و بوی غذا می تواند پایبندی به یک برنامه را دشوارتر کند، به خصوص اگر گرسنه باشید.

انتخاب غذای خود قبل از رسیدن، جلوگیری از تصمیمات فوری را که ممکن است بعداً پشیمان شوید، آسان تر می کند.

قبل از رسیدن یک میان وعده سالم بخورید

اگر هنگام ورود به رستوران گرسنه باشید، ممکن است در نهایت زیاد غذا بخورید. یکی از راه های جلوگیری از این امر، خوردن یک میان وعده سالم قبل از رسیدن به آنجاست. یک میان وعده کم کالری و پروتئین بالا مانند ماست می تواند به شما احساس سیری بیشتری بدهد و به جلوگیری از پرخوری کمک کند.

قبل و حین غذا آب بنوشید

آب یک انتخاب فوق العاده برای نوشیدن قبل و همراه با غذا است، به خصوص اگر آن را به جای نوشیدنی های شیرین شده با شکر بنوشید. جایگزینی نوشیدنی های شیرین شده با شکر با آب می تواند به کاهش دریافت کالری و شکر اضافه شده کمک کند. یک مطالعه نشان داد که افرادی که رژیم غذایی داشتند و نیم ساعت قبل از غذا 500 میلی لیتر آب می نوشیدند، کالری کمتری خوردند و 44 درصد وزن بیشتری نسبت به کسانی که این رژیم را مصرف نکردند، از دست دادند.

بررسی کنید که غذا چگونه پخته و آماده می شود

روش پخت غذا می تواند تاثیر بسزایی بر میزان کالری موجود در آن داشته باشد. به دنبال غذایی باشید که بخارپز، کبابی، برشته شده یا آب پز شده باشد. به طور کلی، این روش های پخت معادل چربی کمتر و در نتیجه کالری کمتر است. غذاهایی که در منو به‌عنوان سرخ‌شده، سرخ‌شده، ترد، ترد یا سرخ شده در منو توصیف می‌شوند، معمولاً حاوی چربی و کالری بیشتری هستند.

سعی کنید غذای خود را با دقت میل کنید

غذا خوردن آگاهانه به معنای انتخاب آگاهانه در مورد آنچه مصرف می کنید و توجه کامل خود را به فرآیند غذا خوردن می دهد. زمانی را برای چشیدن عطرها و طعم های غذای خود و همچنین افکار و احساساتی که هنگام غذا خوردن به وجود می آیند اختصاص دهید. خوردن آگاهانه با انتخاب های غذایی سالم تر در رستوران ها مرتبط است. همچنین می تواند به بهبود کنترل خود و جلوگیری از پرخوری شما کمک کند.

وعده غذایی خود را قبل از دیگران سفارش دهید

نکات هوشمندانه برای تغذیه سالم  : افراد دیگر می توانند بر تصمیمات ما تأثیر بگذارند بدون اینکه ما واقعاً متوجه شویم. در موقعیت‌های اجتماعی، افراد تمایل دارند به طور ناخودآگاه از یکدیگر تقلید کنند و ناهار خوری نیز از این قاعده مستثنی نیست. انتخاب‌های منو و رفتارهای غذایی افراد می‌تواند به شدت تحت‌تاثیر انتخاب‌های دیگر افراد حاضر در میز قرار گیرد.

اگر با گروهی غذا می خورید که احتمالاً چیزی را سفارش می دهند که با برنامه غذایی سالم شما مطابقت ندارد، ابتدا مطمئن شوید که سفارش دهید. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *