تناسب اندام و تغذیه

میزان مصرف روزانه ویتامین ها چقدر است؟

میزان مصرف روزانه ویتامین ها چقدر است؟

میزان مصرف روزانه ویتامین ها چقدر است؟ ویتامین ها و مواد معدنی ریز مغذی هایی هستند که مسئول بسیاری از فرآیندهای بیولوژیکی حیاتی هستند. در حالی که بیشتر مردم می توانند به تنهایی از رژیم غذایی به اندازه کافی دریافت کنند، دیگران ممکن است نیاز به مصرف مکمل داشته باشند. هر ویتامین و ماده معدنی نقش متفاوتی در فرآیندهای بدن ایفا می کند. به عنوان مثال، سدیم و پتاسیم برای عملکرد صحیح سیستم عصبی مرکزی بسیار مهم هستند.

مصرف کافی ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز جزء ضروری یک رژیم غذایی متعادل است. اگرچه یک رژیم غذایی متنوع معمولاً ریزمغذی‌های مورد نیاز فرد را فراهم می‌کند، برخی از افراد دارای رژیم‌های غذایی محدود – مانند گیاه‌خواران، افراد با شرایط پزشکی خاص و افراد مسن‌تر – ممکن است نیاز به مصرف مکمل داشته باشند.

با این حال، برای اطمینان از ایمنی، فرد فقط باید مکمل ها را تحت نظر یک پزشک یا متخصص تغذیه مصرف کند. بیشتر بخوانید تا بدانید یک فرد چه مقدار از هر ویتامین و مواد معدنی باید مصرف کند، در صورت مصرف بیش از حد ریز مغذی‌ها مضر هستند و چه کمبودهای رایجی وجود دارد.

مصرف روزانه ویتامین ها و مواد معدنی

نیازهای غذایی هر فرد کمی متفاوت است، اما می‌توان اعداد معیار برای دریافت ویتامین و مواد معدنی را به عنوان نقطه مرجع در نظر گرفت. سازمان غذا و دارو (FDA) دستورالعمل هایی را برای مقادیر مختلف ویتامین ها و مواد معدنی که یک فرد باید در روز مصرف کند، تعیین می کند. از منبع مطمئن ارزش روزانه (DV) توصیه شده استفاده می‌کند، که برای اکثر افراد سالم با منبع مطمئن اعمال می‌شود.

با این حال، نیازهای فردی به مواد مغذی بسته به عوامل بسیاری متفاوت خواهد بود. اینها ممکن است شامل سن، وزن بدن، سلامت کلی و باردار بودن یا شیردهی فرد باشد.

نمودار ویتامین DV

میزان مصرف روزانه ویتامین ها چقدر است؟ آیا فرد می تواند بیش از حد ویتامین ها و مواد معدنی مصرف کند؟ در بیشتر موارد، افراد ویتامین یا مواد معدنی خاصی را بیش از حد مصرف نمی کنند، به خصوص زمانی که آن را از طریق غذا دریافت می کنند. مصرف بیش از حد معمولاً منبع قابل اعتماد زمانی اتفاق می افتد که فردی مکمل غذایی مصرف کند. مسمومیت با ویتامین و مواد معدنی نادر است و تنها زمانی رخ می دهد که فرد ماده مغذی خاصی را در مقادیر بسیار زیاد مصرف کند.

توجه به این نکته ضروری است که همه ویتامین ها و مواد معدنی در صورت مصرف بیش از حد آنها مضر نیستند. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *