مراقبت و سلامتی

مصرف چه داروهایی در دوران بارداری بی خطر است؟

مصرف چه داروهایی در دوران بارداری بی خطر است؟

مصرف چه داروهایی در دوران بارداری بی خطر است؟ آنتی اسیدهای بدون نسخه مانند Tums، Rolaids و Maalox ممکن است به شما در مقابله با علائم گاه به گاه سوزش سر دل کمک کنند. آنهایی که از کربنات کلسیم یا منیزیم ساخته شده اند گزینه های خوبی هستند. با این حال، ممکن است بهتر باشد از مصرف منیزیم در سه ماهه آخر بارداری اجتناب کنید. منیزیم می تواند با انقباضات در طول زایمان تداخل داشته باشد.

اکثر پزشکان توصیه می کنند از مصرف آنتی اسیدهایی که حاوی سطوح بالای سدیم هستند اجتناب کنید. این آنتی اسیدها می توانند منجر به تجمع مایع در بافت ها شوند. همچنین باید از هرگونه آنتی اسیدی که آلومینیوم را روی برچسب ذکر می کند، مانند “هیدروکسید آلومینیوم” یا “کربنات آلومینیوم” اجتناب کنید. این آنتی اسیدها می توانند منجر به یبوست شوند. در نهایت، از داروهایی مانند آلکا-سلتزر که ممکن است حاوی آسپرین باشند دوری کنید.

بهترین گزینه را از پزشک خود بخواهید. اگر متوجه شدید که بطری های ضد اسید را پایین می آورید، سوزش سر دل شما ممکن است به بیماری رفلاکس اسید معده به مری (GERD) تبدیل شده باشد. در این صورت ممکن است به درمان قوی تری نیاز داشته باشید.

چه زمانی باید با پزشکم صحبت کنم؟

مصرف چه داروهایی در دوران بارداری بی خطر است؟ اگر سوزش سر دل دارید که اغلب شب‌ها شما را از خواب بیدار می‌کند، به محض از بین رفتن آنتی‌اسیدتان عود می‌کند یا علائم دیگری (مانند مشکل در بلع، سرفه، کاهش وزن یا مدفوع سیاه) ایجاد می‌کند، ممکن است مشکل جدی‌تری داشته باشید که نیاز به آن دارد. توجه ممکن است پزشک شما را مبتلا به GERD تشخیص دهد. این بدان معناست که سوزش سر دل شما باید کنترل شود تا از عوارضی مانند آسیب به مری محافظت شود. پزشک ممکن است داروهای کاهش دهنده اسید معینی را برای کاهش علائم شما تجویز کند. منبع معتبر تحقیقات نشان می‌دهد که داروهایی به نام مسدودکننده‌های H2 که به جلوگیری از تولید اسید کمک می‌کنند، بی‌خطر به نظر می‌رسند.

نوع دیگری از دارو به نام مهارکننده‌های پمپ پروتون، برای افراد مبتلا به سوزش سر دل که به درمان‌های دیگر پاسخ نمی‌دهند، استفاده می‌شود. اگر در مورد اثرات داروها نگران هستید، حتما با پزشک خود صحبت کنید. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *