مراقبت و سلامتی

مشکلات همراه با اضطراب

مشکلات همراه با اضطراب

مشکلات همراه با اضطراب : اختلالات اضطرابی معمولاً با اختلالات مصرف مواد و به طور کلی سوء مصرف مواد همراه است. در واقع، سوء مصرف مواد یکی از شایع ترین بیماری های همراه با منبع مورد اعتماد در افراد مبتلا به اختلال اضطراب فراگیر است.

دلایل مختلفی برای این پیوند وجود دارد. افراد مبتلا به اضطراب ممکن است به الکل یا مواد مخدر به عنوان مکانیسم مقابله روی آورند که منجر به سوء مصرف مواد می شود. علاوه بر این، داروهای اضطراب مانند بنزودیازپین ها – اگرچه برای بسیاری از افراد مبتلا به اضطراب بسیار مفید است – می توانند اعتیاد آور باشند.

این می تواند یک چرخه خطرناک ایجاد کند که در آن مصرف مواد علائم اضطراب را بدتر می کند و منجر به افزایش مصرف می شود. تحقیقات همچنین نشان داده است که هر چه اضطراب شما شدیدتر باشد، احتمال سوء استفاده از مواد بیشتر می شود. مانند اختلالات اضطرابی، اختلالات مصرف مواد را می توان به خوبی درمان و مدیریت کرد. اگر هم اختلال اضطرابی و هم اختلال مصرف مواد دارید، احتمالاً هر دو را به طور همزمان درمان خواهید کرد.

خودکشی

بر اساس تحقیقات منبع معتبر، اختلالات اضطرابی با افزایش خطر افکار و رفتارهای خودکشی مرتبط است. این شامل افکار خودکشی و اقدام به خودکشی می شود. افراد مبتلا به اضطراب ممکن است تحت تأثیر علائم خود قرار بگیرند و منجر به احساس ناامیدی و ناامیدی شوند. این به نوبه خود می تواند منجر به افکار خودکشی شود. اگر شما یا شخصی که می شناسید افکار خودکشی را تجربه می کند، بسیار مهم است که فوراً کمک بگیرید. اگرچه اضطراب می تواند بسیار زیاد باشد، اما مهم است که بدانید درمان های زیادی وجود دارد که می تواند کیفیت زندگی شما را بهبود بخشد.

درباره مقابله با افکار خودکشی و کمک به یکی از عزیزان خودکشی بیشتر بخوانید.

خط پایین

مشکلات همراه با اضطراب : اضطراب می تواند منجر به مجموعه ای از عوارض شود که بر سلامت جسمی، عاطفی و اجتماعی تأثیر می گذارد. اما اضطراب یک بیماری قابل درمان است. درمان زودهنگام می تواند به میزان قابل توجهی خطر ابتلا به این عوارض را کاهش دهد. اگر شما یا کسی که می شناسید با اضطراب زندگی می کند، جستجوی کمک حرفه ای می تواند منجر به درمان موثر و بهبود کیفیت زندگی شود. به یاد داشته باشید، اضطراب قابل کنترل است و لازم نیست به تنهایی با آن روبرو شوید.

ما منابع زیادی در مورد درمان اضطراب داریم که ممکن است برای شما مفید باشد، از جمله:

  • چه نوع روان درمانی برای اضطراب بهتر است؟
  • آیا با اضطراب زندگی می کنید؟ در اینجا 13 راه برای مقابله وجود دارد
  • 9 برنامه مفید برای کمک به اضطراب
  • 8 تمرین تنفسی که باید در مواقعی که مضطرب هستید امتحان کنید (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *