تناسب اندام و تغذیه

مزایای پروتئین آب پنیر چیست؟

مزایای پروتئین آب پنیر چیست؟

مزایای پروتئین آب پنیر چیست؟ مکمل های پروتئین آب پنیر با چند فواید سلامتی، از جمله کاهش وزن، افزایش توده عضلانی و قدرت، و کاهش عوامل خطر بیماری قلبی مرتبط است.

ممکن است باعث کاهش وزن شود

پروتئین آب پنیر ممکن است به کاهش اشتها کمک کند، که می تواند باعث کاهش وزن شود. مطالعات نشان می دهد که مصرف پروتئین آب پنیر باعث کاهش گرسنگی و افزایش هورمون های محرک سیری مانند پپتید YY (PYY) و پپتید شبه گلوکاگون 1 (GLP-1) می شود.

یک مطالعه در سال 2011 که شامل 90 بزرگسال دارای اضافه وزن یا چاق بود، نشان داد که افرادی که روزانه 56 گرم پروتئین آب پنیر به مدت 23 هفته مکمل دریافت کردند، 5 پوند (2.3 کیلوگرم) کاهش چربی بیشتری نسبت به افرادی که پروتئین سویا دریافت کردند، تجربه کردند. یک بررسی در سال 2018 از 9 مطالعه نشان داد که شرکت‌کنندگانی که مکمل پروتئین آب پنیر دریافت کرده‌اند، کاهش قابل‌توجهی در توده چربی و وزن بدن در مقایسه با شرکت‌کنندگانی که به‌طور تصادفی تحت درمان‌های پلاسبو قرار گرفتند، تجربه کردند.

برای افزایش حجم عضلانی موثر است

مزایای پروتئین آب پنیر چیست؟ پودرهای پروتئین آب پنیر در میان ورزشکاران و کسانی که به دنبال افزایش حجم هستند، محبوب هستند. این به این دلیل است که پروتئین آب پنیر سرشار از اسیدهای آمینه است که بدن شما برای ساخت عضله به آن نیاز دارد. یک مطالعه کوچک در سال 2019 که شامل 18 فرد بزرگسال سالم بود، نشان داد شرکت‌کنندگانی که بلافاصله قبل و بعد از تمرینات مقاومتی سه بار در هفته به مدت 12 هفته پروتئین آب پنیر هیدرولیز شده مصرف کردند، در مقایسه با گروه دارونما، افزایش دور عضلانی و قدرت بیشتری داشتند.

کارشناسان عملکرد ورزشی مصرف بین 20 تا 25 گرم پروتئین غنی از لوسین مانند شیک پروتئین آب پنیر را پس از تمرین مقاومتی به منظور به حداکثر رساندن رشد عضلانی توصیه می کنند. لوسین یک آمینو اسید موجود در پروتئین آب پنیر است که نقش مهمی در سنتز پروتئین و ترمیم عضلات دارد. ئعلاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که مکمل‌های پروتئین آب پنیر می‌توانند با سرعت بخشیدن به ترمیم عضله و بازیابی عملکرد عضلات، به ریکاوری عضلانی پس از ورزش شدید کمک کنند.. مکمل پروتئین آب پنیر متابولیسم پروتئین کل بدن و بازیابی عملکرد را پس از تمرین مقاومتی افزایش می دهد: یک مطالعه متقاطع دوسوکور. مواد مغذی.

به خاطر داشته باشید که علاوه بر ورزشکاران، مکمل های پروتئین آب پنیر نیز می تواند به افراد غیر ورزشکار، مانند افراد مسن، برای ساخت توده عضلانی و قدرت کمک کند. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *