مراقبت و سلامتی

مردان و اختلال نعوظ

مردان و اختلال نعوظ

مردان و اختلال نعوظ : اختلال نعوظ (ED) نشانه ای از چندین مشکل رایج اما قابل درمان را توصیف می کند. ED زمانی اتفاق می‌افتد که مرد در دستیابی یا حفظ نعوظی که می‌تواند مقاربت جنسی را حفظ کند، مشکل دارد. این یک وضعیت پیچیده است زیرا عوامل زیادی در ایجاد آن نقش دارند، از جمله جریان خون، عملکرد عصبی، هورمون‌ها و موارد دیگر.

طبق دانشگاه ویسکانسین مدیسون، تخمین زده می شود که 50 درصد از مردان در دهه 50 زندگی خود دچار ED خفیف تا متوسط هستند. این عدد برای هر دهه جدید زندگی 10 درصد افزایش می یابد. به عنوان مثال، تخمین زده می شود 80 درصد از مردان در دهه 80 زندگی خود درجاتی از ED را تجربه کنند. اگر هر درجه ای از ED را تجربه می کنید، باید با پزشک مراقبت های اولیه یا اورولوژیست خود صحبت کنید. چندین مرحله برای درمان ED وجود دارد که همه آنها شامل مصرف دارو نیستند.

  • تغییرات سبک زندگی می تواند به درمان ED کمک کند
  • مصرف الکل را کاهش دهید.
  • اقداماتی را برای کاهش استرس در زندگی انجام دهید. سعی کنید ورزش کنید، مدیتیشن کنید یا فعالیت هایی را انجام دهید که از آنها لذت می برید.
  • سیگار را ترک کنید یا از هرگونه داروی غیرقانونی یا داروهایی که برای شما تجویز نشده است استفاده کنید.
  • در شب استراحت کافی داشته باشید.

اگر اضافه وزن دارید وزن کم کنید

اگر ED شما توسط استرس، اضطراب یا تنش ایجاد شده است، به دنبال مشاوره باشید. همچنین اگر ED شما بین شما و شریک زندگیتان فشار ایجاد می کند، می توانید مشاوره زوج را در نظر بگیرید.
برای بررسی وضعیت سلامتی که می تواند بر اختلال نعوظ تأثیر بگذارد، مانند قند خون بالا، فشار خون بالا، یا سطح کلسترول بالا، یک معاینه منظم با پزشک خود برنامه ریزی کنید. در این قرار ملاقات، همچنین می‌توانید داروهایی را که مصرف می‌کنید بررسی کنید تا مشخص کنید آیا داروهایی وجود دارد که ممکن است بر سلامت جنسی شما تأثیر بگذارد یا خیر. در حالی که نباید هیچ دارویی را بدون نظر پزشک قطع کنید، داروهای جایگزین با عوارض جانبی کمتر ممکن است در دسترس باشند.

درمان های پزشکی نیز برای ED در دسترس است

مردان و اختلال نعوظ : داروهایی برای افزایش جریان خون در آلت تناسلی وجود دارد. نمونه هایی از این موارد عبارتند از سیلدنافیل (ویاگرا)، آوانافیل (استندرا)، تادالافیل (سیالیس) و واردنافیل (لویترا). هر دارویی بدون عوارض نیست، بنابراین مهم است که آنها را به دقت بررسی کنید. درمان های جایگزین هورمونی می توانند تستوسترون پایین را درمان کنند. این درمان ها می تواند شامل ژل موضعی، چسب یا تزریق باشد.

داروهای نسخه ای در دسترس هستند که می توانند با استفاده از یک سوزن بسیار ظریف در کناره یا پایه آلت تناسلی شما تزریق شوند. اگر به دلیل شرایطی مانند بیماری قلبی یا کبدی نمی توانید از داروهای ED استفاده کنید، این ممکن است یک گزینه جایگزین باشد. استفاده از دستگاه نعوظ خلاء می تواند جریان خون بیشتر به آلت تناسلی شما را تشویق کند.

دستگاهی به نام پمپ آلت تناسلی می تواند در آلت تناسلی شما کاشته شود تا به شما امکان نعوظ را بدهد. با این حال، این معمولا تنها پس از شکست سایر درمان ها و تغییرات سبک زندگی توصیه می شود.

غذای آماده

رابطه جنسی بخش مهمی از زندگی و سلامتی یک مرد است و سن نیازی به تغییر آن ندارد. مهمترین کلید برای یک زندگی جنسی سالم در هر دهه ارتباط با شریک زندگی شماست. ارتباط صادقانه و باز در مورد اینکه چه چیزی حس خوبی دارد، چه چیزی حس خوبی ندارد و اینکه چگونه به یکدیگر احساس می کنید، کلید رابطه جنسی بهتر است. یافتن این موضوع از طریق ارتباط می تواند به یکی از بزرگترین لذت های زندگی منجر شود. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *