مراقبت و سلامتی

فواید سلامتی میوه گواوا

فواید سلامتی میوه گواوافواید سلامتی میوه گواوا

فواید سلامتی میوه گواوا : میوه و برگ گواوا حاوی مواد مغذی از جمله ویتامین C و پتاسیم است که ممکن است به حمایت از قلب، هضم و سایر سیستم‌های بدن کمک کند. گواواها درختان گرمسیری هستند که منشا آن آمریکای مرکزی است.

میوه های آنها بیضی شکل با پوست سبز روشن یا زرد و حاوی دانه های خوراکی است. علاوه بر این، از برگ‌های گواوا به عنوان یک چای گیاهی و از عصاره برگ به عنوان مکمل استفاده می‌شود. میوه های گواوا به طرز شگفت انگیزی سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین C، پتاسیم و فیبر هستند. این محتوای قابل توجه مواد مغذی فواید زیادی برای سلامتی به آنها می دهد. در اینجا ۸ مزیت سلامتی مبتنی بر شواهد میوه‌ها و برگ‌های گواوا آورده شده است.

ممکن است به کاهش سطح قند خون کمک کند

برخی شواهد نشان می دهد که گواوا می تواند کنترل قند خون را بهبود بخشد. چندین مطالعه آزمایشگاهی و حیوانی نشان داد که عصاره برگ گواوا سطوح قند خون، کنترل طولانی مدت قند خون و مقاومت به انسولین را بهبود می بخشد. این خبر خوبی برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی است که در معرض خطر هستند. چند مطالعه روی انسان نیز نتایج چشمگیری را نشان داده است. یک مطالعه روی 19 نفر نشان داد که نوشیدن چای برگ گواوا باعث کاهش سطح قند خون بعد از غذا می شود. اثرات تا دو ساعت ادامه داشت.

مطالعه دیگری روی 20 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد که نوشیدن چای برگ گواوا سطح قند خون را بعد از غذا بیش از 10 درصد کاهش می دهد.

خلاصه

  • عصاره گواوا ممکن است به بهبود قند خون کمک کند
  • کنترل در افراد مبتلا به دیابت یا در معرض خطر.

ممکن است سلامت قلب را تقویت کند

گواوا ممکن است از طرق مختلف به تقویت سلامت قلب کمک کند.بسیاری از دانشمندان بر این باورند که سطوح بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین ها در برگ های گواوا ممکن است به محافظت از قلب شما در برابر آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک کند. همچنین تصور می شود که سطوح بالاتر پتاسیم و فیبر محلول در گواوا به بهبود سلامت قلب کمک می کند.

علاوه بر این، عصاره برگ گواوا با کاهش فشار خون، کاهش کلسترول LDL “بد” و افزایش کلسترول “خوب” HDL مرتبط است . از آنجایی که فشار خون بالا و سطوح بالای کلسترول LDL با خطرات بالاتر بیماری قلبی و سکته مرتبط است، مصرف عصاره برگ گواوا می تواند به مزایای ارزشمندی منجر شود. علاوه بر این، این میوه ممکن است فوایدی برای سلامت قلب نیز داشته باشد.

یک مطالعه 12 هفته ای بر روی 120 نفر نشان داد که خوردن گواوا رسیده قبل از غذا باعث کاهش کلی فشار خون به میزان 8-9 امتیاز، کاهش کلسترول تام 9.9٪ و افزایش کلسترول HDL “خوب” تا 8٪ می شود. همین اثر در چندین مطالعه دیگر دیده شده است.

  • خلاصه
  • عصاره میوه یا برگ گواوا ممکن است دارای یک
  • اثر مثبت بر سلامت قلب با کاهش فشار خون، کاهش بد
  • کلسترول و افزایش کلسترول خوب.

ممکن است به تسکین علائم دردناک قاعدگی کمک کند

بسیاری از زنان دیسمنوره را تجربه می کنند – علائم دردناک قاعدگی، مانند گرفتگی معده. با این حال، شواهدی وجود دارد که عصاره برگ گواوا ممکن است شدت درد گرفتگی های قاعدگی را کاهش دهد. یک مطالعه بر روی 197 زن که علائم دردناکی را تجربه کردند نشان داد که مصرف 6 میلی گرم عصاره برگ گواوا در روز منجر به کاهش شدت درد می شود. به نظر می رسد که حتی از برخی مسکن ها نیز قوی تر است. همچنین تصور می شود که عصاره برگ گواوا به تسکین گرفتگی های رحمی کمک می کند. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *