تناسب اندام و تغذیه

فواید بالقوه شکلات برای سلامتی

فواید بالقوه شکلات برای سلامتی

فواید بالقوه شکلات برای سلامتی : برای سال‌ها، مطالعات متعدد مصرف متوسط شکلات را با سلامت قلب بهتر مرتبط دانسته‌اند. مانند جدیدترین نمونه منتشر شده در Heart، در فوریه 2014، MNT در مورد مطالعه ای گزارش داد که مصرف روزانه شکلات تلخ را با کاهش خطر تصلب شرایین – ضخیم شدن و سفت شدن رگ ها مرتبط می کند.

مطالعه ای که در سال 2012 توسط محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کالیفرنیا-سن دیگو انجام شد، نشان داد که شکلات تلخ ممکن است برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی پیشرفته و دیابت نوع 2 با تقویت ساختار میتوکندری – “نیروگاه” سلول ها – مفید باشد. مطالعه دیگری نشان داد که محصولات کاکائو ممکن است به کاهش فشار خون کمک کنند.

فواید شکلات برای سلامت قلب ناشی از آنتی اکسیدان های موجود در آن است که همانطور که قبلا ذکر شد در دانه های کاکائو یافت می شود. به عنوان مثال، سطوح بالای آنتی اکسیدان ها می تواند میزان لیپوپروتئین با چگالی کم (LDL) یا کلسترول «بد» را که در دیواره سرخرگ ها ایجاد می شود، کاهش دهد.

مطالعات بیشتر و بیشتری در حمایت از فواید شکلات برای سلامت قلب، به ویژه شکلات تلخ، در حال ظهور است. با این حال، به طور فزاینده‌ای، مطالعات نشان می‌دهند که ممکن است مزایای سلامتی بیشتری به این خوراکی خوش‌طعم اضافه شود. در سال 2013، یک مطالعه توسط محققان دانشکده پزشکی هاروارد در بوستون، MA، ادعا کرد که نوشیدن دو فنجان شکلات داغ در روز ممکن است با حفظ جریان خون در نواحی کاری مغز از کاهش حافظه در سنین بالاتر جلوگیری کند.

و مطالعه دیگری که در مجله Agricultural Food and Chemistry در سال 2014 منتشر شد، نشان داد که فلاوانول موجود در کاکائو – به نام الیگومریک پروسیاندین ها – ممکن است از چاقی و دیابت نوع 2 محافظت کند. مقاله مرکز دانش ما در مورد فواید شکلات برای سلامتی به برخی از راه‌های دیگر که می‌تواند برای ما مفید باشد می‌پردازد.

فواید بالقوه شکلات برای سلامتی : در حالی که مطالعات متعدد نشان می دهد ممکن است مزایای بیشتری برای افراط در خوردن شکلات وجود داشته باشد، باید توجه داشت که آنها قطعی نیستند و تحقیقات برای تعیین دقیق فواید سلامتی شکلات در حال انجام است. با این حال، آنچه قطعی است این است که خوردن مقادیر بیش از حد شکلات – هر چند وسوسه‌انگیز – می‌تواند منجر به افزایش وزن، افزایش خطر اضافه وزن و چاقی و شرایط مرتبط مانند بیماری قلبی و دیابت شود.

اما این بدان معنا نیست که ما باید از دست بدهیم. مانند بسیاری از غذاهای سرشار از قند و چربی، می توان آنها را در حد اعتدال مصرف کرد. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *