مراقبت و سلامتی

عوارض کوتوکندریت چیست؟

عوارض کوتوکندریت چیست؟

عوارض کوتوکندریت چیست؟ به طور معمول، درمان التهاب و درد باعث می شود که کوستوکندریت در نهایت خود به خود از بین برود. اگر کوتوکندریت مزمن دارید، درد ممکن است ادامه یابد یا – حتی با درمان – در هنگام ورزش یا انجام فعالیت‌های خاصی ادامه یابد. در این موارد، ممکن است لازم باشد به دنبال مراقبت های طولانی مدت باشید تا مطمئن شوید که کوتوکندریت بر کیفیت زندگی و توانایی شما برای شرکت در فعالیت های روزانه تأثیر نمی گذارد.

دردهای همراه با کوتوکندریت می تواند نشان دهنده مشکلات دیگری باشد. درد قفسه سینه اغلب می‌تواند به این معنی باشد که شما دچار مشکلات قلبی یا ریوی هستید، بنابراین هنگامی که در قفسه سینه خود احساس درد کردید فوراً به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که دچار حمله قلبی یا ذات‌الریه نیستید.

درد قفسه سینه همراه با کوتوکندریت می تواند از علائم فیبرومیالژیا باشد. با فیبرومیالژیا، ممکن است علاوه بر منبع مورد اعتماد، درد در قفسه سینه خود نیز تجربه کنید:

  • درد در سراسر بدن شما
  • خستگی و ناتوانی در استراحت به دلیل درد
  • مشکل در تمرکز یا تمرکز
  • احساس افسردگی
  • سردرد

اگر درد قفسه سینه را همراه با این علائم دیگر تجربه کردید، با پزشک خود در مورد آزمایش فیبرومیالژیا صحبت کنید. درک این وضعیت می تواند به شما در رفع علائم کمک کند و اطمینان حاصل کنید که زندگی روزمره شما را مختل نمی کند.

غذای آماده

عوارض کوتوکندریت چیست؟ کوستوکندریت در اثر التهاب ایجاد می شود و معمولاً به صورت درد قفسه سینه ظاهر می شود که با حرکات یا فشار خاص بدتر می شود. این وضعیت معمولاً پایدار نیست. در بسیاری از موارد، کوتوکندریت خود به خود از بین می رود. موارد خفیف کوتوکندریت ممکن است پس از چند روز ناپدید شوند. موارد مزمن ممکن است هفته ها یا بیشتر طول بکشد، اما بیشتر موارد بیشتر از یک سال طول نمی کشد. برای کاهش شانس ابتلا به کوتوکندریت مداوم، بارهای سنگین را به درستی حمل و بلند کنید. در صورت امکان سعی کنید تمرینات با ضربه زیاد یا کارهای دستی کمتری انجام دهید.

اگر در حین انجام هر یک از این فعالیت ها دچار درد قفسه سینه شدید، فوراً به پزشک مراجعه کنید. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *