مراقبت و سلامتی

علم درباره میگرن چه میگوید؟

علم درباره میگرن چه میگوید؟

علم درباره میگرن چه میگوید؟ میگرن ناشی از مجموعه پیچیده ای از رویدادهای غیر طبیعی در مغز است، چیزی که محققان هنوز در تلاش برای درک کامل آن هستند. یک چیزی که دانشمندان می دانند: فعالیت غیرعادی از بزرگترین عصب جمجمه ای بدن، عصب سه قلو سرچشمه می گیرد. تغییرات درون این عصب جمجمه ای به سرعت به شبکه ای از اعصاب کوچکتر سرایت می کند. این اعصاب شبکه ای را در سراسر پوشش خارجی ظریف مغز تشکیل می دهند که به نام سخت شامه شناخته می شود.

در عرض 10 دقیقه پس از شروع یک دوره میگرن، اعصاب حس کننده درد در این شبکه دستخوش تغییرات مولکولی می شوند. این باعث می شود که آنها نسبت به فشار حساس شوند. این واکنش محرک مو باعث ایجاد درد ضربان‌دار می‌شود، زیرا فشار خون به طور طبیعی با هر ضربان قلب افزایش و کاهش می‌یابد. همچنین، برخی از شریان‌ها گشاد می‌شوند و جریان خون تغییر می‌کند و باعث آزاد شدن مواد شیمیایی دردناک می‌شود. ممکن است برخی از این تغییرات را حتی پس از پایان حمله تجربه کنید.

اعتقاد بر این است که مواد شیمیایی پیام رسان مغز، دوپامین و سروتونین نیز در ایجاد میگرن نقش دارند. نظریه دیگری نشان می دهد که میگرن ممکن است با دمای مغز مرتبط باشد. اگر خیلی زیاد یا خیلی کم باشد، حمله میگرنی ممکن است به عنوان پاسخ دفاعی بدن به نوسانات دما رخ دهد. علاوه بر این، یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که کاهش اندک در فشار اتمسفر منجر به اپیزودهای میگرن در افراد مبتلا به میگرن می شود.

علم درباره میگرن چه میگوید؟ دانشمندان بر این باورند که یک مبنای ژنتیکی برای میگرن وجود دارد منبع مورد اعتماد. برخی از عوامل محیطی، از جمله تغییرات آب و هوا، تغییرات ارتفاع، و حتی سفر نیز با میگرن مرتبط هستند. در واقع، حملات میگرن ممکن است در اثر گرمای شدید یا تغییر در روال زندگی یا محیط شما ایجاد شود.

نتیجه گیری

به طور کلی، یک دوره میگرن ممکن است به عنوان یک سردرد شدید ظاهر شود. میگرن مزمن وجود یک دوره حداقل 15 روز در ماه برای بیش از 3 ماه متوالی است. این امکان وجود دارد که برخی از روزها این اپیزود چندان شدید نباشد و در برخی دیگر کاملاً دردناک باشد و منجر به کاهش بهره وری و کیفیت زندگی شود. اگر فکر می کنید که مبتلا به میگرن مزمن هستید، باید با پزشک خود صحبت کنید تا بتواند در مورد یک دوره درمانی به شما کمک کند. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید​

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *