مراقبت و سلامتی

علائم افسردگی با سیلوسایبین قابل درمان است

علائم افسردگی با سیلوسایبین قابل درمان است

علائم افسردگی با سیلوسایبین قابل درمان است : “قارچ جادویی” اغلب توسط افرادی استفاده می شود که به دنبال اثرات توهم زا هستند. با این حال، بر اساس مطالعه ای که در 1 می 2024 در BMJ منتشر شد، سیلوسایبین، ترکیبی که در قارچ جادویی یافت می شود، ممکن است در درمان افسردگی نیز کاربرد داشته باشد. این مهم است زیرا تخمین زده می شود 5٪ از بزرگسالان منبع معتبر در سراسر جهان تحت تأثیر این اختلال خلقی رایج هستند. نویسندگان این مطالعه خاطرنشان می کنند که به نظر می رسد تنها پس از یک یا دو دوز، علائم را کاهش می دهد.

علاوه بر این، حداقل عوارض جانبی وجود دارد و به عنوان منبع مطمئن غیر اعتیادآور در نظر گرفته می شود.

بررسی اینکه آیا سیلوسایبین افسردگی را تسکین می دهد یا خیر

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چگونگی عملکرد سیلوسایبین برای افسردگی، محققان پایگاه‌های اطلاعاتی مختلفی را برای کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی شده کنترل‌شده جستجو کردند که این دارو را با گروه‌های کنترل مقایسه می‌کردند، مانند دوزهای کوچک روان‌گردان، نیاسین یا دارونما. این مرور همچنین شامل هر مطالعه ای بود که در آن روان درمانی در هر دو گروه آزمایش و کنترل استفاده شد. این به آنها اجازه داد تا بین تأثیرات روان درمانی و سیلوسایبین تمایز قائل شوند.

در مجموع، آنها توانستند هفت کارآزمایی، از جمله 436 شرکت کننده مبتلا به افسردگی را جمع آوری کنند. کمی بیش از نیمی از آنها زن بودند، در حالی که بیشتر (90٪) سفیدپوست بودند. پس از تجزیه و تحلیل تغییرات در نمرات افسردگی، آنها دریافتند که سیلوسایبین اندازه اثر بزرگی دارد، به این معنی که در مقایسه با گروه کنترل، تأثیر مثبت قوی بر علائم افسردگی دارد.

تیم دانشمندان همچنین دریافتند که عواملی مانند داشتن افسردگی ثانویه به یک بیماری دیگر، ارزیابی با استفاده از مقیاس خود گزارش‌دهی، مسن‌تر بودن و استفاده قبلی از داروهای روان‌گردان با پیشرفت‌های بیشتری در نمرات مرتبط است.

پتانسیل سیلوسایبین به عنوان درمانی برای افسردگی

Padam Bhatia، MD، FAPA، مدیر اجرایی Elevete Psychiatry در میامی، فلوریدا، در مورد این تحقیق اظهار داشت که اندازه اثر بزرگ “مطلوب ترین” بخش مطالعه است. او گفت: «در حالی که اکثر مطالعات به یک سوال پاسخ می‌دهند («آیا دارو مؤثر بود یا نه؟»)، اندازه اثر یک گام فراتر می‌رود و به میزان اثربخشی دارو می‌پردازد.

برای این مطالعه، اندازه اثر بسیار زیاد بود، بسیار بیشتر از هر داروی ضد افسردگی خوراکی که تاکنون مورد مطالعه قرار گرفته است. با این حال، او اشاره کرد که اگرچه نتایج امیدوارکننده است، اما مطالعات فردی کوچک بوده و روش‌ها و نتایج متفاوتی داشتند.

بهاتیا گفت که برای رسیدن به یک پاسخ قطعی باید مطالعات بیشتری انجام شود. قبل از تبدیل شدن به یک درمان پذیرفته شده برای افسردگی، همچنین باید تغییری در چشم انداز قانونی کشور ایجاد شود تا امکان استفاده دارویی از آن وجود داشته باشد.

با توجه به Psychedelic Alpha، در حالی که چندین شهر در سراسر ایالات متحده استفاده شخصی از سیلوسایبین را جرم‌زدایی کرده‌اند، تنها دو ایالت، اورگان و کلرادو، سیلوسایبین را به طور کلی جرم‌زدایی کرده‌اند و استفاده از سیلوسایبین را در مراکز خدمات دارای مجوز قانونی اعلام کرده‌اند. با این حال، چندین ایالت دیگر قوانین یا گروه های کاری فعالی برای مطالعه استفاده از آن دارند.

چرا سیلوسایبین ممکن است برای افسردگی موثر باشد؟

علائم افسردگی با سیلوسایبین قابل درمان است : الکس دیمیتریو، دکتر، که دارای گواهینامه دوگانه در روانپزشکی و پزشکی خواب و بنیانگذار Menlo Park Psychiatry & Sleep Medicine است، توضیح داد که محققان هنوز در حال یادگیری هستند که چرا سیلوسایبین ممکن است اثر ضد افسردگی داشته باشد. او گفت که یکی از مکانیسم‌های احتمالی «افزایش نوروپلاستیسیته است که به مغز اجازه می‌دهد ارتباطات جدیدی به نام سیناپتوژنز ایجاد کند».

دیمیتریو در ادامه توضیح داد که نوروپلاستیسیته ممکن است به بیمار این امکان را بدهد که روش‌های جدیدی برای نگاه کردن به مشکلات قدیمی ایجاد کند. همچنین ممکن است به آنها اجازه دهد تا با رویدادها و رفتارهای زندگی که قبلاً وجود نداشتند ارتباط برقرار کنند. او گفت: «به طور خلاصه، اثرات احتمالاً بیولوژیکی و روانی هستند و ریشه در بهبود عملکرد سیستم سروتونین و همچنین تغییرات سطح بالاتر در الگوهای فکری دارند.» (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *