مراقبت و سلامتی

عصبانی شدن ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد

عصبانی شدن ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد

عصبانی شدن ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد : عصبانیت برای قلب شما مضر است. محققان کشف کرده‌اند که خشم از سایر احساسات منفی رایج، مانند غم و اندوه یا اضطراب، منحصر به فرد است و بر سلامت عروق تأثیر می‌گذارد. و در حالی که این اثرات ممکن است در کوتاه مدت قابل برگشت باشند، حملات مکرر خشم می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در دراز مدت افزایش دهد.

این یافته‌ها این هفته در مجله منبع معتبر انجمن قلب آمریکا منتشر شد و رابطه پیچیده بین سلامت روان و سلامت جسمی را روشن کرد. ما متوجه شدیم که خشم، اما نه سایر احساساتی که مطالعه کردیم، تأثیر نامطلوبی بر سلامت عروق داشتند. بنابراین چیزی در مورد خشم وجود دارد که من آن را “قلبی سمی” می نامم. بنابراین این یک مکانیسم احتمالی است که چرا احساس خشم ممکن است با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط باشد.” دپارتمان پزشکی مرکز پزشکی ایروینگ دانشگاه کلمبیا و اولین نویسنده این مطالعه به Healthline گفت.

Abinash Achrekar، MD، MPH، معاون اجرایی بخش پزشکی در بخش قلب و عروق در دانشگاه نیومکزیکو، که به این تحقیق وابسته نبود، آن را “فوق العاده” نامید. او گفت: «آنها روشی را اندازه‌گیری کرده‌اند تا به زیست‌شناسی عروقی ما نگاه کنند، اینکه سلول‌های ما چقدر سالم عمل می‌کنند، با چیزی که برای یک انسان بسیار مشترک است: حالت عاطفی.

عصبانیت ممکن است عملکرد عروق را کاهش دهد

شیمبو و تیمش رویکردی چند رشته ای یا ترجمه ای برای تحقیقات خود در پیش گرفتند. تحقیقات ترجمه‌ای اغلب به‌عنوان «نیمکت تا کنار تخت» یا پل زدن شکاف بین علم آزمایشگاهی و کاربردهای دنیای واقعی توصیف می‌شود. هدف آنها بررسی رابطه بین وضعیت عاطفی و سلامت سلول های اندوتلیال منبع مورد اعتماد بود که یک شاخص کلی سلامت عروق است. سلول های اندوتلیال داخل رگ های خونی را می پوشانند و مکانیسمی ضروری برای حفظ جریان خون سالم در سراسر بدن هستند.

«رگ‌های خونی ما فقط لوله‌ها نیستند. آن‌ها اندام‌های فعالی هستند که خود را تعدیل می‌کنند و برای بهبود یا گاهی اوقات بدتر شدن سلامت کلی قلب و عروق ما عمل می‌کنند.» این مطالعه شامل 280 شرکت‌کننده بالغ سالم بود که به‌طور تصادفی به یکی از چهار «تکلیف یادآوری عاطفی» تقسیم شدند. در طی یک یادآوری عاطفی، از شرکت کنندگان خواسته می شود تا خاطرات و تجربیات مرتبط با یک احساس معین را کشف کنند. در این مورد، شرکت‌کنندگان به‌صورت تصادفی به «خشم»، «اضطراب»، «غمگینی» و «وضعیت خنثی عاطفی» تقسیم شدند.

پس از جلسه، محققان از ترکیبی از نشانگرهای سرولوژیکی برای ارزیابی سلامت سلول های اندوتلیال استفاده کردند. علاوه بر این، آنها برای منبع مطمئن پرخونی واکنشی یا اینکه رگ های خونی با چه سرعتی قادر به گسترش و تسهیل جریان خون پس از انسداد هستند، آزمایش کردند.

اگر تا به حال روی بازوی خود به خواب رفته اید و بازوی شما بی حس شده است، ایسکمی منبع مورد اعتماد، کمبود جریان خون، در اندام خود را تجربه کرده اید. این احساس “سوزن و سوزن” که هنگام حرکت بازو به شما دست می دهد، نتیجه بازگشت جریان خون است. پرخونی واکنشی نشان می دهد که رگ های خونی با چه سرعتی می توانند جریان خون را در ناحیه ایسکمیک افزایش دهند.

عصبانی شدن ممکن است خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش دهد : محققان دریافتند که خشم بر سلامت سلول‌های اندوتلیال تأثیر منفی می‌گذارد و توانایی رگ‌های خونی برای گشاد شدن را مختل می‌کند و جریان خون را محدود می‌کند. این حالت مختل تا چهل دقیقه پس از تمرین یادآوری قبل از بازگشت به حالت اولیه ادامه داشت. این یافته ها برای سایر حالات عاطفی شناسایی نشدند. داده‌های ما نشان می‌دهد که شاید مکانیسم‌هایی که اضطراب و غم را در خطر بیماری قلبی توضیح می‌دهند با مکانیسم‌هایی که خشم را توضیح می‌دهند متفاوت باشد. بنابراین به ما می گوید: مراقب جمع کردن احساسات منفی مختلف در یک سطل باشیم.» (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *