دسته‌بندی نشده

شامپو و نرم کننده خود را عاقلانه انتخاب کنید ​

شامپو و نرم کننده خود را عاقلانه انتخاب کنید ​

شامپو و نرم کننده خود را عاقلانه انتخاب کنید ​ : محصولات مراقبت از موی شما همچنین می توانند بر سلامت کلی پوست سر و پوست شما تأثیر بگذارند. یافتن شامپو و نرم کننده مناسب برای نیازهای شما بستگی به نوع پوست، نوع مو و عوامل محیطی شما دارد. برخی از مواردی که در انتخاب شامپو و نرم کننده باید در نظر گرفت عبارتند از:

  • چه پوست سر و موهای شما به طور طبیعی چرب یا خشک باشد
  • چه موهای شما رنگ شده باشد یا تحت درمان شیمیایی قرار گرفته باشد
  • هر گونه حساسیت و آلرژی پوستی
  • شرایط پوست سر مانند شوره سر (درماتیت سبورئیک)

سبک زندگی و محیط شما

یافتن محصولات مراقبت از مو و روتین برای حمایت از سلامت بهینه مو و پوست می تواند یک عمل متعادل کننده باشد. هم تمیز کردن بیش از حد و هم کمتر می تواند منجر به مشکلات پوست و مو شود. سلیمانی گفت: پاکسازی می‌تواند باعث ایجاد سلول‌های مرده پوست شود که می‌تواند باعث رشد بیش از حد قارچ‌های طبیعی یا مخمرهایی شود که باعث شوره سر می‌شوند. از سوی دیگر، او اضافه می کند که پاکسازی بیش از حد این پتانسیل را دارد که پوست را از روغن های سالم و روان کننده های طبیعی پاک کند.

برای یافتن محصولات مراقبت از مو مناسب برای نیازهای خود، به دنبال محصولاتی باشید که به نگرانی های خاص مراقبت از مو و پوست شما رسیدگی می کنند. سلیمانی گفت: «اگر تمایل به داشتن پوست سر بسیار خشک یا موهای خشک و شکننده دارید، می‌خواهید به دنبال چیزی باشید که حاوی مقدار زیادی مرطوب‌کننده‌های اضافی به شکل روغن‌های طبیعی یا غیرحساس‌زا باشد، مانند روغن آرگان یا روغن آووکادو. ”

در بیشتر موارد، یک آرایشگر می‌تواند به شما کمک کند تا محصولاتی را پیدا کنید که نیازهایتان را برطرف کنند، اما اگر مشکلات پوستی یا پوست سر دائمی دارید، با پزشک مشورت کنید.

آب خود را فیلتر کنید

شامپو و نرم کننده خود را عاقلانه انتخاب کنید ​ : آیا می دانید حمام شما آب سفت دارد یا نرم؟ طبق گفته انجمن کیفیت آب، یک سازمان غیرانتفاعی که از کیفیت بهتر آب حمایت می کند، آب سخت مشکلی است که بیش از 85٪ از ایالات متحده را تحت تاثیر قرار می دهد. آب سخت زمانی اتفاق می افتد که آب حاوی سطوح بالاتری از مواد شیمیایی و مواد معدنی محلول از جمله کلسیم، منیزیم و منگنز باشد.

این مواد می توانند بر سلامت پوست و مو تأثیر بگذارند و ممکن است منجر به تحریک و خشکی شوند. در برخی موارد، آنها حتی ممکن است به مشکلات پوستی مانند اگزما کمک کنند. طیف وسیعی از مواد موجود در آب شما نیز ممکن است اثرات مضر بالقوه ای بر روی پوست شما داشته باشد. به عنوان مثال، کلر یک ماده شیمیایی رایج در آب است که می تواند منجر به مشکلات پوستی از جمله خارش، کهیر و تحریک شود.

استفاده از فیلتر دوش یکی از راه‌های ساده برای کاهش مواد شیمیایی و مواد معدنی مضر در آب است. هنگام انتخاب فیلتر حمام، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) منبع مورد اعتماد توصیه می کند به دنبال موارد زیر باشید:

  • فیلترهای دارای گواهینامه NSF که در پایگاه داده NSF فهرست شده اند
  • برچسبی که مشخص می کند فیلتر کدام آلاینده ها را کاهش می دهد
  • قیمت کلی خرید، نصب و نگهداری سیستم
  • به خاطر داشته باشید که فیلترها نمی توانند تمام مواد معدنی و شیمیایی موجود در آب را به طور کامل حذف کنند. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *