مراقبت و سلامتی

سلامت روان بهتر چگونه به دست میآید؟

سلامت روان بهتر چگونه به دست میآید؟

سلامت روان بهتر چگونه به دست میآید؟ روزنامه نگاری و سوابق فکری : نوشتن روشی است که زمان زیادی برای برقراری ارتباط با افکار خود وجود دارد. درمانگر شما ممکن است از شما بخواهد که افکار منفی که در بین جلسات برای شما رخ داده و همچنین افکار مثبتی را که می توانید به جای آن انتخاب کنید، فهرست کنید.

یکی دیگر از تمرین‌های نوشتاری، پیگیری افکار جدید و رفتارهای جدیدی است که از جلسه گذشته به‌کار گرفته‌اید. نوشتن آن به صورت کتبی می تواند به شما کمک کند تا ببینید چقدر پیشرفت کرده اید.

برنامه ریزی فعالیت و فعال سازی رفتار

اگر فعالیتی وجود دارد که تمایل دارید آن را به دلیل ترس یا اضطراب به تعویق بیندازید یا از آن اجتناب کنید، قرار دادن آن در تقویم می تواند کمک کننده باشد. هنگامی که بار تصمیم گیری از بین رفت، ممکن است احتمال بیشتری وجود داشته باشد که آن را دنبال کنید. برنامه‌ریزی فعالیت می‌تواند به ایجاد عادت‌های خوب کمک کند و فرصت کافی برای به کار بردن آنچه آموخته‌اید را در عمل فراهم کند.

آزمایشات رفتاری

آزمایش‌های رفتاری معمولاً برای اختلالات اضطرابی که شامل تفکر فاجعه‌آمیز است، استفاده می‌شوند. قبل از شروع کاری که معمولاً شما را مضطرب می کند، از شما خواسته می شود که پیش بینی کنید چه اتفاقی خواهد افتاد. بعداً در مورد اینکه آیا این پیش بینی درست از آب درآمده صحبت خواهید کرد. با گذشت زمان، ممکن است متوجه شوید که فاجعه پیش‌بینی‌شده در واقع خیلی محتمل نیست. احتمالاً با کارهایی که اضطراب کمتری دارند شروع می‌کنید و از همان‌جا شروع می‌کنید.

تکنیک های آرامش و کاهش استرس

در CBT، ممکن است برخی از تکنیک های آرام سازی پیشرونده، مانند:

  • تمرینات تنفس عمیق
  • آرامش عضلانی
  • تصویرسازی

شما مهارت های عملی را برای کمک به کاهش استرس و افزایش حس کنترل خود یاد خواهید گرفت. این می تواند برای مقابله با فوبیا، اضطراب های اجتماعی و سایر عوامل استرس زا مفید باشد.

ایفای نقش

ایفای نقش می تواند به شما کمک کند تا در موقعیت های بالقوه دشوار رفتارهای متفاوتی را انجام دهید. بازی کردن سناریوهای ممکن می تواند ترس را کاهش دهد و می تواند برای موارد زیر استفاده شود:

  • بهبود مهارت های حل مسئله
  • کسب آشنایی و اعتماد به نفس در شرایط خاص
  • تمرین مهارت های اجتماعی
  • آموزش قاطعیت
  • بهبود مهارت های ارتباطی

تقریب متوالی

سلامت روان بهتر چگونه به دست میآید؟ این شامل انجام وظایفی است که به نظر می رسد بیش از حد باشد (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *