مراقبت و سلامتی

سبزیجات قرمز با فواید سلامتی

سبزیجات قرمز با فواید سلامتی

سبزیجات قرمز با فواید سلامتی : کلم پیچ تنها سبزی سالم موجود نیست. طبق گفته کلینیک مایو، سبزیجات قرمز مانند گوجه فرنگی و فلفل دلمه ای ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت، پوکی استخوان و کلسترول بالا کمک کنند.

مواد مغذی گیاهی که به این زیبایی‌های یاقوتی رنگ می‌دهند، فواید سلامتی قدرتمندی نیز دارند. رنگ های عمیق تر، مانند رنگ تیره چغندر، معمولاً به این معنی است که این سبزی از نظر این مواد مغذی گیاهی از جمله آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی غنی تر است. نشان داده شده است که این مواد مغذی به پیشگیری از سرطان، مبارزه با بیماری های مزمن و تقویت سیستم ایمنی کمک می کنند.

سبزیجات قرمز رنگ و تغذیه خود را از لیکوپن و آنتوسیانین دریافت می کنند. لیکوپن یک آنتی اکسیدان است که نشان داده شده است خطر بیماری قلبی را کاهش می دهد، از چشم ها محافظت می کند، با عفونت ها مبارزه می کند و از آسیب ناشی از دود تنباکو محافظت می کند. محققان همچنین در حال بررسی محافظت بالقوه آن در برابر سرطان پروستات و سایر تومورها هستند. اعتقاد بر این است که آنتوسیانین ها از کبد محافظت می کنند، بینایی را بهبود می بخشند و فشار خون و التهاب را کاهش می دهند. به گفته منبع معتبر موسسه ملی سرطان، علیرغم فواید آن، 95 درصد از بزرگسالان به اندازه کافی سبزیجات قرمز و نارنجی دریافت نمی کنند.

چغندر

سبزیجات قرمز با فواید سلامتی : طبق گزارش USDA، چغندر یکی از سبزیجات غنی از آنتی اکسیدان است. آنها همچنین منبع خوبی از پتاسیم، فیبر، فولات، ویتامین C و نیترات هستند. طبق یک مطالعه اخیر، سبزی خاکی ممکن است فشار خون را کاهش دهد، جریان خون را بهبود بخشد و استقامت ورزشی را افزایش دهد.

برای بهترین نتیجه، سعی کنید چغندر را با کمی روغن سالم برای قلب برشته کنید و سبزی ها را به دلیل غلظت بالای ویتامین های A، C و K سرخ کنید. می توانید آب آن را نیز بنوشید، اما محققان توصیه می کنند در مصرف آن دقت کنید. نوشیدن روزانه آب چغندر می تواند بسیار مفید باشد. در عوض، خوردن چغندر را فقط چند بار در هفته انتخاب کنید و آب چغندر را با آب میوه‌ها و سبزیجات دیگر مخلوط کنید تا طعم آن بهتر شود، مواد مغذی بیشتری اضافه کنید و از مصرف بیش از حد آن جلوگیری کنید. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *