مراقبت و سلامتی

زندگی با سردرد و مدیریت آن

زندگی با سردرد و مدیریت آن

زندگی با سردرد و مدیریت آن : در حالی که بسیاری از انواع اختلالات سردرد اولیه می توانند علائم آنقدر شدید ایجاد کنند که زندگی روزمره شما را مختل کند، خبر خوب این است که این سردردها معمولاً تهدید کننده زندگی نیستند. چندین گزینه درمانی مختلف – هم حاد و هم پیشگیرانه – برای هر دسته که می‌تواند زندگی با سردرد را آسان‌تر کند.

در برخی موارد، مانند میگرن و TTH، ممکن است بتوانید علت اصلی سردرد خود را شناسایی کنید و تعداد روزهای سردردی را که تجربه می کنید تا حد زیادی کاهش دهید. حتی اگر نمی‌توانید، راه‌های دیگری برای کنار آمدن و یادگیری مدیریت شرایطتان وجود دارد، مانند:

  • پیوستن به یک گروه پشتیبانی محلی یا آنلاین برای افراد مبتلا به نوع سردرد شما
  • اجازه دادن به خانواده، دوستان و همکاران از وضعیت شما، تا زمانی که در حال تجربه یک قسمت هستید به شما کمک کنند.
  • محرک های خود را بیاموزید تا بتوانید تا حد امکان از سردرد جلوگیری کنید
  • داشتن یک دفتر خاطرات سردرد، که به شما و ارائه‌دهنده مراقبت‌های بهداشتی‌تان کمک می‌کند علائم خود را ردیابی کنند، الگوهایی را در دوره‌های شما پیدا کنند و برنامه درمانی خود را بهبود بخشند.
  • یافتن یک درمانگر یا سایر ارائه دهندگان درمان جایگزین (مانند طب سوزنی) که می تواند مکانیسم های مقابله ای، نکاتی برای صحبت با مردم در مورد وضعیت شما، و ارائه راهبردهای کاهش استرس که ممکن است به سلامت کلی روحی و جسمی شما کمک کند ارائه دهد.

در نهایت، مهم است که با یک متخصص مغز و اعصاب یا پزشک مراقبت های اولیه آگاه از سردرد کار کنید تا یک برنامه درمانی برای مدیریت سردرد خود تنظیم کنید. درمان‌های جدید اغلب در اختیار بیماران مبتلا به سردرد مزمن قرار می‌گیرد و یک متخصص سردرد می‌تواند شما را از این پیشرفت‌ها آگاه کند و به شما کمک کند تصمیم بگیرید کدامیک ممکن است مفید باشند.

یک بررسی سریع

سه نوع اصلی از اختلالات سردرد اولیه وجود دارد – میگرن، سردرد تنشی، و سردرد خوشه ای – و همچنین چندین نوع سردرد اولیه دیگر که در هیچ یک از این سه دسته قرار نمی گیرند. انواع مختلفی از درمان های موجود وجود دارد که هم برای درمان سردردهای موجود و هم برای پیشگیری یا کاهش تعداد سردردهای آینده کار می کنند، اما مهم است که بدانید کدام نوع از اختلال سردرد اولیه را دارید تا بتوانید بهترین درمان را پیدا کنید.

یک متخصص مغز و اعصاب یا متخصص سردرد می تواند به شما کمک کند تا تشخیص خود را تعیین کنید، هرگونه محرک بالقوه یا علل ریشه ای را شناسایی کنید، و با شما برای ایجاد یک برنامه درمانی همکاری کند که به شما کمک کند سردرد را پس از شروع آن متوقف کنید و در آینده سردردهای کمتری داشته باشید.

درمان سایر اختلالات سردرد اولیه

زندگی با سردرد و مدیریت آن : برخی از سردردهای عودکننده که ناشی از سایر بیماری‌ها نیستند، در دسته‌های میگرن، TTH یا سردرد خوشه‌ای قرار نمی‌گیرند. آنها شامل اختلالاتی مانند سردرد سرفه اولیه، سردرد ورزشی اولیه، سردرد رعد و برق اولیه، سردرد محرک سرد، سردرد هیپنیک، و سردرد جدید مداوم روزانه و سایر موارد هستند. شما یکی از این اختلالات اولیه سردرد را دارید.

NSAID ها: انواع خاصی از NSAID ها، به ویژه دارویی به نام ایندوسین (ایندومتاسین)، ممکن است در درمان این سردردها و احتمالاً پیشگیری از آنها در صورت استفاده قبل از وقوع آنها مؤثر باشد (مانند سردردهای ورزشی اولیه)

ایندومتاسین نیز ذکر شده است. به عنوان یک درمان خط اول برای سردردهای ئکانال کلسیم یا مسدود کننده های بتا: داروهایی مانند Nimotop (nimodipine) و Inderal LA ممکن است درمان های پیشگیرانه موثری برای برخی از این سردردها، به ویژه سردردهای رعد و برق و سردردهای اولیه ورزشی باشند، زیرا ممکن است بتوانند پاسخ التهابی را که می تواند باعث برخی از انواع سردردها شود، کاهش دهند. اختلالات سردرد اولیه.

برخی از داروهای میگرن: درمان‌های رایج میگرن و TTH، مانند Elavil، Topamax، و داروهای ضددرد/کافئین ترکیبی، ممکن است برای پیشگیری یا کاهش بروز سردردهای هیپنیک و سردردهای مداوم روزانه استفاده شوند. (منبع)

برای مطالب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *