تناسب اندام و تغذیه

ریز مغذی ها چه موادی هستند؟

ریز مغذی ها چه موادی هستند؟

ریز مغذی ها چه موادی هستند؟ ریز مغذی ها در مقادیر کم ضروری هستند. آنها شامل ویتامین ها و مواد معدنی هستند. گاهی اوقات تولیدکنندگان این مواد را به غذاها اضافه می کنند. به عنوان مثال می توان به غلات و برنج غنی شده اشاره کرد.

مواد معدنی

بدن به کربن، هیدروژن، اکسیژن و نیتروژن نیاز دارد. همچنین به مواد معدنی غذایی مانند آهن، پتاسیم و غیره نیاز دارد. در بیشتر موارد، یک رژیم غذایی متنوع و متعادل مواد معدنی مورد نیاز فرد را تامین می کند. در صورت بروز کمبود، پزشک ممکن است مکمل ها را توصیه کند. در اینجا برخی از مواد معدنی مورد نیاز بدن برای عملکرد خوب آورده شده است.

پتاسیم

پتاسیم یک الکترولیت است. کلیه ها، قلب، ماهیچه ها و اعصاب را قادر می سازد تا به درستی کار کنند. دستورالعمل های غذایی 2015-2020 برای آمریکایی ها توصیه می کند که بزرگسالان روزانه 4700 میلی گرم منبع مطمئن (میلی گرم) پتاسیم مصرف کنند. خیلی کم می تواند منجر به فشار خون بالا، سکته مغزی و سنگ کلیه شود. مصرف بیش از حد ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری کلیوی مضر باشد. آووکادو، آب نارگیل، موز، میوه های خشک، کدو حلوایی، لوبیا و عدس منابع خوبی هستند. در اینجا درباره پتاسیم بیشتر بدانید.

سدیم

سدیم یک الکترولیت است که به:

  • حفظ عملکرد عصب و ماهیچه
  • سطح مایعات را در بدن تنظیم می کند
  • خیلی کم می تواند منجر به هیپوناترمی شود. علائم شامل بی حالی، گیجی و خستگی است. اینجا بیشتر بیاموزید

مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به فشار خون بالا شود که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سکته را افزایش می دهد. نمک سفره که از سدیم و کلرید تشکیل شده است، یک چاشنی محبوب است. با این حال، اکثر مردم بیش از حد سدیم مصرف می کنند، زیرا در حال حاضر به طور طبیعی در بیشتر غذاها وجود دارد. کارشناسان از مردم می خواهند که نمک خوراکی را به رژیم غذایی خود اضافه نکنند. دستورالعمل های فعلی توصیه می کنند که نباید بیش از 2300 میلی گرم سدیم در روز یا حدود یک قاشق چای خوری مصرف کنید.

این توصیه شامل منابع طبیعی و همچنین نمکی است که فرد به غذای خود اضافه می کند. افراد مبتلا به فشار خون بالا یا بیماری کلیوی باید کمتر غذا بخورند. یک فرد چقدر نمک نیاز دارد؟ در اینجا پیدا کنید.

کلسیم

بدن برای تشکیل استخوان ها و دندان ها به منبع مطمئن کلسیم نیاز دارد. همچنین از سیستم عصبی، سلامت قلب و عروق و سایر عملکردها پشتیبانی می کند. خیلی کم می تواند باعث ضعیف شدن استخوان ها و دندان ها شود. علائم کمبود شدید شامل سوزن سوزن شدن انگشتان و تغییر در ریتم قلب است که می تواند تهدید کننده زندگی باشد.

مصرف بیش از حد آن می تواند منجر به یبوست، سنگ کلیه و کاهش جذب سایر مواد معدنی شود. دستورالعمل های فعلی برای بزرگسالان مصرف 1000 میلی گرم در روز و 1200 میلی گرم برای زنان 51 ساله و بالاتر را توصیه می کند. منابع خوب شامل محصولات لبنی، توفو، حبوبات و سبزیجات سبز و برگ‌دار هستند. در مورد کلسیم بیشتر بدانید.

فسفر

ریز مغذی ها چه موادی هستند؟ فسفر در تمام سلول های بدن وجود دارد و به سلامت استخوان ها و دندان ها کمک می کند. فسفر بسیار کم می تواند منجر به بیماری های استخوانی شود، بر اشتها، قدرت عضلانی و هماهنگی تأثیر بگذارد. همچنین می تواند منجر به کم خونی، افزایش خطر عفونت، سوزش یا سوزش در پوست و گیجی شود. بعید است که مصرف بیش از حد در رژیم غذایی باعث مشکلات سلامتی شود، اگرچه مسمومیت ناشی از مکمل ها، داروها و مشکلات متابولیسم فسفر ممکن است.

بزرگسالان باید روزانه حدود 700 میلی گرم فسفر مصرف کنند. منابع خوب شامل محصولات لبنی، ماهی قزل آلا، عدس و بادام هندی است. (منبع)

برای مطلب مرتبط به این مقاله سری بزنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *